Igår ringde det en igen. Telefonförsäljare alltså.
Han ringde från/för Optilmal Telecom.
Tror de att jag vill byta telefonbolag när de inte lyssnar på mig? Så fort jag hör att det är ett telefonbolag somringer såsäger jag att jag är nöjd med det jag har även om det kanske inte är det billigaste telefonbolaget.Kan de inte nöja sig med det svaret? Tror de att de får kunder o de idiotförklarar dem först?
"Men, vi är ju billigare!"
"Men, du förlorar ju pengar!"
Ja, du förlorar också pengar genom att inte avsluta samtalet med mig p åen gång då jag säger att jag inte är intresserad, du provision.... Pucko..
Håller med dig på alla punkter! Och just Optimal telecom är speciellt "duktiga" på att ringa ofta och ifrågasätta. Jag tycker att det är synd att man ska måsta bli otrevlig och kasta på luren för att få avsluta samtalet. GE ER!
SvaraRaderaFinns dock ett sätt att spärra samtal från försäljare, ska ta reda på hur. Kramizzzar
NIX heter det. Registret som telefonförsäljare är skyldiga att kolla om man är med i innan dom ringer. Hurra för NIX, det är nästan aldrig nån som ringer till mej. Typ en eller två om året max. NIX NIX NIX
SvaraRaderaOptimal ringer ca 1 gång i månaden....Och de ÄR värst...
SvaraRaderaHejsan ,Du har blivit utmanad i min blogg
SvaraRaderaKarin, vart finns då din blogg med utmaningen i?
SvaraRadera