söndag, augusti 17, 2008

Inte är det lätt inte

Välkommen till SpråkBloggen

Det här med engelska, det är inte så lätt alla gånger.

På bröllopet blev det ju till att prata engelska eftersom hälften av gästerna var från Schweiz. Det gick rätt hyfsat, fram till slutet.

Jag skulle berätta att brudens bror bara skulle flytta på musikutrustningen så skulle vi kunna dansa. var först på väg att säga, then we can shake our asses of, men insåg mitt i pratet att det kanske inte var det lämpligaste att säga, så istället sa jag.

Then we can shake our hairy legs...

Har jag sagt att jag undervisat i engelska ett år?

3 kommentarer:

Bloggblad sa...

Hehe... jag undrar vad han fick för bild i sitt huvud...

Vonkis sa...

Brudens bror är svensk, jag sa så där i en mikrofon, inför alla gäster...

Anonym sa...

Hahahaha men jag måste ju få säja att du var skitsnygg på bilderna..Läcker klänning
Du och jag ser ju nästan likadana ut :)