måndag, juli 23, 2012

Citronmaräng a la Vonqiiis

Välkommen till MarängBloggen

Imorgon ska det ätas pavlova här hos päronen så jag gav mig på att göra marängbottnarna idag. När de var gjorda hade jag rätt mycket marängsmet kvar och kände för att experimentera lite. Sagt och gjort. Det blev till att riva citronskal och pressa i citronsaft och röra om hela alltet. Marängerna såg fasligt fina ut där de var, utspritsade på plåten.

De var inte riktigt lika fina när jag tog ut dem...

Jag gissar att de inte skulle ha stått på plåten så länge som de gjorde innan jag stoppade in dem i ugnen.

Men men, det flarnaktiga utseendet till trots, de smakade rätt bra, citronsmaken kändes. Får testa mer längre fram.


FRA:are – download torrent Piracy The Pirate Bay Cyberforce Anonymous Mediafire
Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna ur Riksdagen - Ja tack
Free Dawit Isaak

2 kommentarer:

Veiken sa...

Du milde så gott! Jag är urkass på att baka - tur att det finns folk som kan, så vi andra kan njuta! ;) Ha det gott!

Vonkis sa...

Veiken
Nja, kan väl inte säga att jag kan baka direkt. Följa recept går bra. Och så får jag ju såna här idéer ibland och så händer det att resultatet inte blir så vackert. Som på bilden :-)