fredag, februari 22, 2019

EFIT 22 februari 2019

Välkommen till FotoBloggen

Skid-vm har börjar och det är sportlovsvecka. Dessutom är det Ett foto i timmen idag. Häng med på min dag, men det blir nog mest städ- och blombilder för idag ska det fixas med spnt jag har låtit vara ett tag.

Kl. 05. Lov eller inte, medicinerna ska tas oavsett.

Kl. 06. Har vaknat igen, kikar ut lite (eller, ut och ut). Det är fortfarande mörkt ute även om det börjat ljusna.

Kl. 07. Tittar på ett avsnitt av Red table talk. Ska snart gå upp på riktigt.

Kl. 08. Frukostdags bland några av de blommor som förhoppningsvis ska bli omplanterade under dagen.

Kl. 09. Kör igång en podd.

Kl. 10. Funderar över min kristi törnekrona. Jag gillar blomman men får dem aldrig att överleva. Den här har ändå klarat sig ovanligt bra. Den köptes in i somras och är ännu inte helt död men går den att rädda?

Kl. 11. Rengör några ytterkrukor.

Kl. 12. Lagar lunch och lägger fram laxen jag ska äta ikväll så att den hinner tina.

Kl. 13. Suck. Känner inte för att sätta dessa tio aloe vera-sticklingar men vill inte heller slänga dem. De får väl följa med till jobbet eller nåt.

Kl. 14. Plockar ihop lite av återvinningen.

Kl. 15. Har bytt gardiner i vardagsrummet. Kommer inte ihåg att jag någonsin bytt gardiner lika ofta som de senaste månaderna. Ampelliljan där i ampeln, den må se sliten ut men för två månader sedan såg den faktiskt ännu värre ut, så än finns det hopp.

Kl. 16. Ger mig ut på en promenad medans det fortfarande är någorlunda ljust ute.

Kl. 17. Hamnade i en inredningsbutik i stan och hittade fina saker som vad nedsatt till halva priset, ibland har man tur.

Kl. 18. Har kommit hem, fixar med ugnsbakade tomater till laxen.

Kl. 19. Maten är klar, äter i vardagsrummet och tänder ljuslyktan jag köpte på Liljevalchs förra helgen. Glömde koka potatis men det gick ju bra ändå.

Kl. 20. Har pratat länge med en vän.


Avslutar där för nu ringde Den ömma modern. Andra som är med och fotar sin dag hittar du här.


Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna ur Riksdagen - Ja tack
Free Dawit Isaak

9 kommentarer:

Efwa - Medea sa...

Kikar in på din dag. Nästa gång jag kommer till mitt svenska hem ska jag se till att plantera om blommor. Behöver köpa lite nya krukor i något större storlek. Tro det eller ej men jag har inget lager av gamla krukor.

Anonym sa...

Såg någon på FB som hade samma Aloe era som du, som hade gjort den som en slingerväxt.
Gott med en dag som man kan göra som man vill 😊. Snygga gardiner!
/Marianne

Gurkiss sa...

Hej!

Kikar in din dag så här långt.
Ibland behöver man fixa med en del saker hemma också :)

Ha de gott.
Kram Gurkiss

joakim sa...

Tittar förbi din dag :)

Annika S sa...

Hej kikar in på din dag
De var söta de där hängen du hittade
/Annika
https://auroraaurum.wordpress.com/2019/02/22/efit-ettfotoitimmen-fredagen-den-22-februari-2019/

Versch sa...

Tycker du ska ge den där växten en chans, plötsligt händer det och den frodas i ditt hem. :)

Anni sa...

Men det är ingen kristikorsblomma, det är en kristi törnekrona! Den ska ytterst lite vatten, knappt något alls. Torrt och soligt vill den ha det. Akta dig för växtsaften som kan ge hemska utslag.

Snygga gardiner!

Vonkis sa...

Efwa - Medea
Krukor är bra att ha. Jag gjorde tyvärr mig av med en del vid en flytt för många år sedan så det blev till att köpa på sig nya igen.

Marianne
Visst är gardinerna snygga :-)

Gurkiss
Så är det sannerligen.

Joakim
Titta på du :-)

Annika S
Ja, jag är glad över min shoppingtur.

Versch
Jag håller tummarna så hårt jag bara kan.

Anni
Nej men, ha ha ha!
Kristikorsblomman står ju i vardagsrummet. Den ser i och för sig rätt död ut den med men nog vet jag att de heter olika alltid, ska genast ändra i bloggen :-)

Och tack för gardinerna.

Anni sa...

Jodå, det finns änglar. Alltså jag gör en sorts glasängel. Har en annan modell på gång, men den är bara i planeringsskedet ännu.