fredag, maj 27, 2005

Jag hoppas

När hoppet jag bär på blir grusat ibland
När mitt hjärtas lovsång har svårt att nå fram
När själen är stängd
Alla dörrar har gått i lås

Då tänker jag på han som skapade mig
Han gjorde sitt verk till en bild ut av sig
Han tänkte att allt skulle va harmoni
I Sonen har han gjort mig fri

Högt uppe på berget där luften är sval
Där kan jag se ut över land över hav
Och även om molnen finns kvar längre ner
Är jag glad över det som jag ser

Som trädkronor sjunger i vindarnas kör
Som örnvingar svävar så högt ovanför
Så lyfter min ande till lovsångers ljud
Och sjunger i flykten om kärlekens Gud

10 kommentarer:

Marcus sa...

Åååh, den där sången sjöng vi vid ett tillfälle när jag var med i ungdomskören för många många år sedan!
Har du ackord eller någon inspelning av den? Eller vet vart man kan få tag på!

Nu har du iaf gjort min helg! =)

Vonkis sa...

Hej Marcus och välkommen hit
Jag har noter på den här någonstans om det kan vara av intresse.

Marcus sa...

Det skulle det verkligen vara!
Frågan är hur man gör det bästa bara, jag antar att du inte har det i PDF..
Annars kan du ju skicka ett mail..

hälsingetjejen sa...

Äntligen har jag hittat sångtexten!!! Känn dig unik på webben! Har skrivit alla möjliga sökord tills jag till slut hittade din blogg sida. Jag har samma fråga som "marcus" hade tidigare om du möjligvis har något notblad som ligger nånstans på den låten. En av tonårstjejrna vill sjunga nåt på skolavslutningen och den här sången är ett bra alternativ. Hör av dig på min blogg så kan vi bestämma hur vi enklast skickar över den.

Elin sa...

Undrar stilla om noter fortfarande finns att tillgå? Jag hade så gärna velat ha noterna för möjlighet att sjunga den i kören :)Du får gärna höra av dig på bloggen min om du kan tänka dig att hjälpa mig :) Tack på förhand!

Eva-Lisa sa...

Kände för att sjunga denna och hade inte tillgång till min noter. Letade på webben och hittade din blogg. Tack för att du lagt ut.

Brommy sa...

Jag har sången "jag hoppas"

Marcus sa...

Finns det möjlighet att få ta del av den? :)

Marcus sa...

Finns det möjlighet att få ta del av den? :)

Vonkis sa...

Marcus
Hm. Det var ett tag sedan jag sjöng den men den kan nog finnas kvar i någon pärm.