lördag, november 22, 2008

Melodikrysset

Välkommen till p4Bloggen

Jag är ingen bra Melodikryssare.
En del svar googlar jag fram, andra youtubar jag för att få svaret på, sedan har jag ju alltid Andelieb att ta till också. Men jag går inte till Enn Kokks blogg förrän jag har skickat in min lösning eller innan krysstiden har gått ut, om jag nu inte fått till alla svar. Förra veckan chansade jag på namnet på den geografiska plats som besjöngs i låten från Mosebacke monarki. Jag chansade på Närke, det skulle vara Norge (Norge Norge det är ett jävla land), så fel det kan bli. Den här veckan får jag nog snällt vänta tills krysstiden gått ut för jag kan inte komma på vilket djur det ska vara i l3...

Och varför envisas eldemannen med att ge så väldigt tydliga ledtrådar när det är frågor jag kan svaren på? "Sångaren till ledmotivet i en populär äventyrsfilm från 90-talet med Kevin Costner i huvudrollen..."

10 kommentarer:

mossfolk sa...

Nej, äh, jag har ju missat både melodikrysset och ring så spelar vi!

Vonkis sa...

Mossfolk
Ojojoj, ingen bra start på lördagen att missa båda programmen!

PGW sa...

Så här skriver mamma: "En "figur" sa han inte djur! Måste vara ET."

Kan det stämma?

Vonkis sa...

PGW
På v13 ska det vara ET, men vilken melodi harpaspelarna framförde till l3 har jag fortfarande inte lyckats klura ut, och då har ja ändå två av tre bokstäver *skämmes*

Bloggblad sa...

Hm... här stod visst radion på medan jag slöläste tidnigen och mest var bekymrad över vilket hus det var som brann...

Jag träffade deras närmaste granne i kyrkan i kväll, hon var riktigt blek... bor 3-4 meter från brandhärden... hon hade inte vaknat upp från chocken än, sa hon.

Vonkis sa...

Bloggblad
Det kan jag verkligen tänka mig. Det är nog många tankar som åker genom huvudet när grannhuset brinner.

PGW sa...

Oxe säger mamma!

Klimakteriehäxan sa...

JAg glömmer alltid Melodikrysset... får väl sikta in mig på Gomorron världen (söndag alltså) fast det är ju inte riktigt samma sak!

Andelieb sa...

Var det kanske oxdragarsång av Taube? Den hörde jag på krysset men jag löste inte denna veckan.

Vonkis sa...

PGW
Ja men självklart!!! *sk'mmes*

Klimakteriehäxan
Nja, inte riktigt men rätt bra det med. Idag ska jag tvätta precis när eldemannen börjar men jag ska göra ett försök ändå.

Andelieb
Jag måste jobba upp mitt taubande en hel del, kände igen låten men kunde inte få till rätt ord, och då hade jag änå o och e...