söndag, november 22, 2009

EFIT 22 november

Välkommen till FotoBloggen

Det är ju EFIT-dag idag.


03.53 Vaknar och kan inte somna om, störs av vattenkranen i köket som droppar.

08.04 Har vaknat "på riktigt", skönt med en dusch.

09.15 Källsorterar, dags att gå ner med skräpet till stationen.

10.05 Har snyggat till bland blommorna, ni har gissat rätt, det är städdag idag.

10.55 fixat garnnystan, bättre att de ligger i korgen än i en påse.

12.03 Avbryter städandet för lite skidstafett, ser lovande ut så här långt. Heja Sverige!

13.00 Röjandet fortsätter, diskat undan frukost och gårdagens middag. Någon som vet var man kan få tag i lila disksvampar?

13.55 Skafferiet färdigstädat, blir intressant att se hur länge det håller i sig den här gången.

14.50 Matdags,vita bönor och knaprigt bacon.

15.50 Går en match mot ett kastrullunderlägg efter farmor.

16.50 Tvättar köksmattan i badkaret.

17.50 Dammsuger för vad som känns som hundrafemtioelfte gången idag.

18.50 fixat i kryddlådan, hade en del gamla kryddor som är slängda nu och så fick jag äntligen den där inte-glida-omkring-i-lådan-plasten på plats.

20.05 Bones på TV:n. Passarpå att virka på de där rutorna jag måste göra om så att filten jag i min okunskap trodde skulle ta en månad att göra blir klar någon gång.

21.15 Ett stycke uppriven mormorsruta får avsluta min efit_dag för den här gången. Nu ska jag fortsätta virka och titta på På spaning med Bridget Jones.




Sverigedemokraterna i Riksdagen - Nej tack
Free Dawit Isaak

37 kommentarer:

Ariella sa...

Hej!
Kikar in på din efitdag så här långt.

Kram

Gurkiss sa...

Hej :)

Kikar in din efit idag så här långt :)

Städar dag brukar jag också ha på söndagar. Idag städas det inte riktigt så som jag brukar. Jag har tagit kattlådorna och tvättat lite, men eftersom jag har tänkt baka med kidzen så känns det lite onödigt då det kan hamna både det ena och det andra på golvet då...

Ha det gott.
Kram Gurkiss

Majsan sa...

Visst är det något speciellt med vatten..

Tack för Din kommentar hos mig. Jag tittar in senare.

Ha en fin fortsättning på dagen.

Anonym sa...

irriterande att vakna av en droppande kran! =)

snyggt med lila tema i köket =)

Hanna sa...

Kikar tillbaka hos dig!!! ;-) Hehe, du har också städdag ser jag... :-P Hihi, kul med lila tema i köket, vilken rolig bild... ;-)

Vonkis sa...

Ariella
Tack för kik och kommentar :-)

Gurkiss
Jo, om man vet att det ändå kommer att stökas ner på en gång igen är det ju en bra idé att vänta med städandet.

Majsan
Ha en fortsatt bra dag du med.

Prussiluskans
Kände mig lite som Kalle Anka där ett tag.

Tack, tyvärr är luckorna hemskt blankgula så det känns lite som påsk där året om, men de, luckorna alltså, ska väl få en ny färg vad det lider.

Hanna
Japp, har skjutit på städandet allt för länge så nu var det verkligen dags.

Ariella sa...

Hej
Kikar in igen.
Kram

mossfolk sa...

Oj, vad du var flitig! Irriterande med en droppande vattenkran. Vi har en i badrummet... som ska fixas... en annan dag :)

Vonkis sa...

Mossfolk
Det är sannerligen irriterande. Den här droppar dock inte alltid, tack och lov.

susanne sa...

Tack för besöket hos mig, fina bilder du har tagit

Vonkis sa...

Susanne
Tack så mycket!

Trollis sa...

Kollar in din EFIT. Häftig närbild på bönerna där.

Vonkis sa...

Trollis
Tackar, kör extra mycket närbilder idag då jag städar, ser alltid värre ut när jag håller på än innan jag börjar städa av någon anledning.

pippi sa...

Tack för titten, kikar tillbaka

Trevlig EFIT dag du bjuder på

Linda sa...

Skönt när det är rent och fint omkring en.

Kram

Vonkis sa...

Pippi
Tack så mycket.

Linda
Det är det sannerligen.

Annika sa...

hej o tack för titten i min blogg
rolig EFIT hos dig :-)
/Annika

Bloggblad sa...

Men oj, så duktig du varit. Himla tur att jag inte kör EFIT... för den här dagen skulle det inte blivit särskilt spännande bilder...

Vonkis sa...

Annika
Tack!

Bloggblad
Säg inte det. Och i ärlighetens namn, hur spännande är det med bilder från en städdag ;-)

Andelieb sa...

Har för mig att det finns lila diskvampar i de där förpackningarna med en massa färger i. Har för mig att dessa kan köpas för billig penning på ÖoB. Annars finns de säkert på ICA eller liknande.

Vonkis sa...

Andelieb
Det finns svampar i blandade färger i större förpackningar, tyvärr brukar det inte finnas någon lila i dem, närmast brukar en smutsigt rosa vara :-(

Nnika sa...

Hehe, härligt med allt i lila! :-) Hoppas matchen med underlägget gick bra! :-)

Vonkis sa...

Nnika
Jo då, det gick bra, tror jag i alla fall. Allt det svarta är borta med den har tappat lite färg :-\

Anonym sa...

Hur många har du rivit upp?
Det finns ju någon som kan behöva en liten filt till dockorna, så slipper du riva upp, närdu ändå måste vieka nya.

Elisabeth

Vonkis sa...

Anonyma Elisabeth
Det är väl ca 16 stycken allt som allt att riva upp, tyvärr vet jag inte om garnet räcker till en dockfilt också.

Hanna sa...

Nej men oj, vad du städat och stått i idag, hehe... :-P Duktgt måste jag sägas... Inte dåligt alls... ;-)
Hehe ja, vi har visst samma diskmedel, såg jag också nu... :-P Haha nej, jag kör inte med lila i köket, bara diskmedlet som är lila... :-P Har en gul disktrasa, en röd "slaskuppsamlare" och en svart diskborste... Så ja, mitt kök är ganska "färgglatt", haha... :-P

Hanna sa...

Sorry, bidde fel länk på förra inlägget... Lätt hänt... Men nu ska det väl ändå bli rätt... ;-)

Hanna för sista gången sa...

Nämen se på tusan, det blev fel IGEN, men NU ska det väl ändå vara rätt...

Vonkis sa...

Hanna
Jaa du, det är inte så lätt att få till rätt länk alla gånger :-D

lillasyster sa...

vsrför inte göra en till filt av de du har gjort lite större ????

Anni sa...

Oj som här har fejats! Men du, om du ska ha lila i köket borde du kanske hitat en ny, lila, matta? Det verkar lättare än att hitta lila disksvampar?

Vonkis sa...

Lillasyster
För att det tar längre tid att göra om en hel ruta än att repa upp och göra om fyra vars, samt, som jag skrev tidigare, vet jag inte om garnet räcker till.

Anni
Har varit på jakt efter en lila köksmatta också men det är väldigt svart at hitta en snygg i plast.

Pauline sa...

Kul att se din efit-dag, tycker om dina foton!

Evendim sa...

Kikar in på din dag =)

Himla trevligt att se vad andra har för sig om dagarna tycker jag =)

Så du kör hel-lila i köket? Några lila svampar kan jag inte minnas att jag sett, men när övriga prylar finns i den färgen borde det helt klart tillverkas lila kökssvampar också. Lycka till med letandet! =)

Vonkis sa...

Pauline
Tack så mycket!

Evendium
Visst borde någon tänka på lila svampar också!

Caroline sa...

Kikar in på din dag, många verkar ha städdag på söndagar.

Caroline

Vonkis sa...

Carline
En tanke som även slog mig :-)