lördag, mars 23, 2013

EFIT 23 mars 2013

Välkommen till FotoBloggen

Det är lördag, det är en graviditet kvar till jul (så gissa vad Den helige ande gjorde med Jungfru Maria idag...) och det är en dag då det ska tas Ett foto i timmen.

Kl. 06 Nyvaken och lite frusen, glömde stänga fönstret igår. Tar ett värmande bad.

Kl. 07 Frukost. I brist på Bravos apelsinjuice (jag kan sluta när jag vill) blev det hemmagjord svartvinbäsrssaft till gröten.

Kl. 08 Som sagt, jag kan sluta när jag vill... I vilket fall är det dags att gå till källsorteringen med det här.

Kl. 09 I väntan på att lösa Melodikrysset i grupp fäster jag garntåtar på en av filtarna till Sticka och skicka. Jag har virkat fyra extra varv för att måtten skulle bli rätt.

Kl. 10 Det är lördag och då ska det lösas Melodikryss i löjlig grupp.

Kl. 11 Försöker sortera upp tyger jag tagit från en gammal syslöjdssal på jobbet. De skulle slängas så jag fick ta dem. Tanken är att det ska bli diverse barnkläder att skicka till ställen där de behövs.

Kl. 12 Är på Arbetets museum med E. Vi besöker utställningen Hembygd i väntan på mamma och lillebror.

Kl. 13 Lunch på Arbetets museum. Kvinnan i kassan gjorde sitt yttersta för att få fram en rosa och en blå mugg. Den gröna och den orangea, som stod överst i stapeln, gick tydligen inte att ge en flicka och en pojke att dricka ur.

Kl. 14 Vi är kvar på Arbetets museum och har tagit upp till deras kreativa verkstad. Där var det schlageryra. Hur tror ni det hade gått för de här artisterna i årets tävling?

Kl. 15 Mycket kan man säga om påskpysslet här i Norrköping, men att det är snyggt, det kan man inte säga.

Kl. 16 Läser igenom elevtexter som har skickats genom Urkund.

Kl. 17 Läser fortfarande elevtexter men störs av den här ytterst irriterande flugan som bestämt sig för att vakna till liv precis just idag.

Kl. 18 Stickar på socka nummer två. Måste få den klar medan jag kommer ihåg hur jag gjorde den första...

Kl. 19 Hos familjen L där det läses om vikingar.

Kl. 20 Lagom till Earth hour var det dags att äta middag, rätt mysigt att göra det med bara värmejus och månen som ljuskälla.

Kl. 21 Myset fortsatte i vardagsrummet där stora A spelar sången om Ebert av Karin och James på gitarr och vi försöker sjunga med. Inte det lättaste.

Kl. 22 Dagens sista bild. S och jag virkar på Sticka och skicka-filtar

Det var bilderna från min dag. Andra som varit med och fotat sina dagar hittar du här.

Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna ur Riksdagen - Ja tack
Free Dawit Isaak

20 kommentarer:

Carro sa...

Mys med bad på morgonen.

Anonym sa...

Har tyvärr inget badkar med det får bli en skön dusch. Tyvärr in inte så lång med tanke på Earth Hour.

Vonkis sa...

Carro
Ja, det var inte helt fel med bad som start på dagen.

Anonym
:-)

Micke sa...

Jag brukar ta mjölk fe få gånger jag äter gröt :)

Ariella sa...

hej!
Åt oxå gröt till frukost men tar alltid laktosfri mjölk till det. Å så lingonsylt :-)
Ha en bra dag!

Majsan sa...

Mjölk TILL gröten, ALDRIG på gröten för min del. :)

Ha en fin dag.

Vonkis sa...

Micke
Slutade med mjölk till gröt när vi kom på att jag inte tål vanlig mjölk.

Ariella
Mmm, lingonsylt är gott.

Majsan
Har varken mjölk till eller på gröten. Kör i vanliga fall med juice.

Detsamma önskar jag dig.

Carro sa...

Lite skoj det där med kopparna :)

Anne-Lie sa...

De där mormorsrutorna är helt klart poppis!

Kattis sa...

Dom där artisterna hade gjort sig alldeles utmärkt i Minimellon! :)

Janicke sa...

Håller med dig, den där påskdekorationen är inte nåt att bli glad åt.
Det är däremot din EFIT!

Bloggblad sa...

Är mäkta imponerad av hur mycket du hinner på en dag!

Häromnattten hade jag en mardröm: Jag var på ett ställe där man skulle pyssla, det fanns hur mycket pysselgrejer som helst på ett stort bord. Det mest skräckfyllda var att jag tyckte att det var jättekul!!! Jag som avskyr att pyssla. Mitt undermedvetna sviker mig.

Bloggblad sa...

Okejrå, jag har bara två t:n i mina nätter, även när de är fyllda av mardrömmar.

Vonkis sa...

Carro
Det var så tragiskt att vi faktiskt skrattade åt eländet.

Anne-Lie
Det är de, och lätta att virka :-)

Kattis
Visst är de som klippt och skurna ( :-D ) för det!

Janicke
Tack, det var verkligen snällt sagt!

Vonkis sa...

Bloggblad
Säg som det är, du blev så skakad av den där mardrömmen att hela du darrar fortfarande :-)

Gårdagen var inte en typisk lördag. I vanliga fall är jag betydligt mindre aktiv. Men, plötsligt händer det.

Kärlek och Politik sa...

Oj vad mycket du har hunnit med på en dag!! :)
~Titti

Miyala sa...

Verkar ha varit en helt perfekt dag!!!
Kramar

Ariella sa...

Hej!
Kikar in på resten av din dag. Hann inte i går.
Kram

lasse sa...

När infaller nästa EFIT-dag, Vonkis ?

Vonkis sa...

Kärlek och Politik
Ja, det var till och med så jag själv blev häpen när jag insåg hur mycket som hanns med :-)

Miyala
Det var den på många sätt och vis.

Ariella sa...
Tack för titten :-)

lasse
Nästa EFIT-dag är tisdag 9 april.

Funderar du på att vara med?