lördag, december 01, 2018

Melodikrysset vecka 48 2018

Välkommen till KryssBloggen

God morgon löjlisar och olöjlisar. Jag befinner mig i vår fina hufvudstad denna helg och vet inte om jag kan lösa krysset live eller inte. Därför har jag ställt in publiceringen av det här inlägget, så att ni kan lösa tillsammans även om jag inte är med. Så himla bra.

Nu fick vi ju skriva in Py i förra veckans kryss, men det kan ju inte bli för ofta så jag håller tummarna för både Py och Bäckman den här veckan. Möjligheterna finns.








snabbgenomgången










Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna ur Riksdagen - Ja tack
Free Dawit Isaak

98 kommentarer:

Yvonne Persson sa...

God morgon från ett regnigt och grått Höljes. Jag kan tyvärr inte vara med idag eftersom jag ska på julbasar. Man får ingen vidare julstämning i detta gråväder men det är ganska mysigt ändå och igår var det dags för årets första julbord. Lycka tll med krysset så sörs vi nästa lördag.

Petra sa...

Grått Partille. Idag blir det att göra hemmet julfint.

Unknown sa...

Morsning Vonkis, är redan beredd att lösa krysset tillsammans med hela härliga gruppen. Här i Torsång är det grått väder med en temperatur på + 2,5˚. Finns en liten chans att Py kan slinka med men den är nog inte sannolik.

Christer sa...

God förmiddag ala kryssarvänner från ett grått och regningt Limhamn + 6.2 C!

Olle B sa...

God morgon Vonkis och alla kryssarvänner.
Idag blev det sovmorron klev upp vid 8-tiden, frukosten är avklarad,
men före melodikrysset måste man ju lyssna på Sveriges radios julkalender 9:50 på helgerna och 6:50 på vardagarna. Charlotte Kalla har en av rollerna.

Kerstin Nilsson sa...

Gomorron från ett grått Ångermanland. Vi gick från-16 till plus, tråkigt.

Janne sa...

God morgon från ett grått GBG.

lasse sa...

Nu är det dags, nytt X. Lycka till allihop !

Bettan sa...

God morgon! Sista morgonen med mina gäster från Sundsvall. Blir tråkigt när dom åker, men nästa år åker jag dit upp

Olle B sa...

Här kommer förra veckans lösning saxat ur Vonkis MX-blogg.

snabbgenomgången
L 4 Cher
V 5 Moneybrother
L 2 Py
L 3 Nordman
V 9 Min
L 6 Eddy
V11 Grant
L12 Tove
V10 Lo
V17 Frankie
V13 May
V16 Lin
L 8 Uggla
V14 KG
L15 Af
L 1 Coldplay
V 7 Döda

Anonym sa...

,alias Johan: Hellu! Idag känns det helt rätt att sitta inne och lösa krysset.

Bettan sa...

Idag är det också fel på krysset i vissa tidningar, allt efter nr 5 fel

Anna Wärn sa...

Gomorron alla glada lösare. 😊

Jo sa...

Morrn, morrn från ett mulet Borås! Förra veckan var jag i Köpenhamn så jag missade krysset, men nu är jag med igen! :)

Anonym sa...

,alias Johan: Årets inlägg från en kvinnlig krysslösare: Lasse W(all) är alltid välkommen i krysset...den är bra alltså :)

Bettan sa...

Välkommen Jo

Anna E sa...

Godmorgon från Tullinge!

Christer sa...

Fågeldansen

Anna Wärn sa...

Det var länge sen jag hörde Fågeldansen

Christer sa...

FRIDA; ABBA

Christer sa...

Sun; Here

Anna E sa...

sun, Here

Christer sa...

Ack

Anna E sa...

Missade frågan innan. Var det först på eng och sedan sv?

Christer sa...

Robban

Martin sa...

Gissning på V6 Icona pop

Christer sa...

Bob

Bettan sa...

Vad blir L10?

Anonym sa...

,alias Johan: hmmm, nu börjar jag tveka, går inte riktigt ihop sig

Christer sa...

Vad blev V12?

Unknown sa...

Båt

Christer sa...

Bettan: Båt

Anonym sa...

L 10 båt, men vad blev V 13???

Anna W sa...

Bob

Anonym sa...

10 är Bob (Dylan)

Roger sa...

v12?
Adjö lilla Pippi adjö?

Anna W sa...

V2 Grodan boll

Christer sa...

Groddan Boll;

Jo sa...

Grodan Boll och Funck

Christer sa...

Funck

Olle B sa...

Melodikrysset V48, 1 december 2018
Halvtid
VÅGRÄTT
V1/ FÅGELDANSEN
V6/
V7/
V8/
V10/ BOB
V11/ ROBBAN
V12/ T?LL
V13/

LODRÄTT
L1/ FRIDA
L2/ GRODAN-BOLL
L3/
L4/
L5/ SUN
L8/ ABBA
L9/
L10/ BÅT

Unknown sa...

V12 TILL österland vill jag fara

Olle B sa...

V1/ FÅGELDANSEN
L1/ FRIDA
L8/ ABBA
L5/ SUN
V12/ TILL
L10/ BÅT
V11/ ROBBAN
V10/ BOB
L2/ GRODAN-BOLL


*** SPARA ***

Martin sa...

var skulle here in

Janne sa...

Leander

Christer sa...

Leander

Kerstin Nilsson sa...

Leander

Martin sa...

Leander

Olle B sa...

Martin/ inget HERE men V12/ blir tydligen TILL

Olle B sa...

V1/ FÅGELDANSEN
L1/ FRIDA
L8/ ABBA
L5/ SUN
V12/ TILL
L10/ BÅT
V11/ ROBBAN
V10/ BOB
L2/ GRODAN-BOLL
L3/ LEANDER


*** SPARA ***

Christer sa...

Martin: Ingenstans. Det var felskrivning av mig

Kerstin Nilsson sa...

Det ska vara till på v 12 inte here

vimur sa...

Nån som har koll på v12?

Annis sa...

V12 TILL Österland vill jag fara...
(alias Johan; den borde i te vara roligare än Lasse W).

Christer sa...

V6 blir som någon skrev ICONA POP

Anna Wärn sa...

V12 ska vara TILL österlandet vill jag fara

Martin sa...

Tyckte han frågade efter sista och första orden i here comes the sun

Christer sa...

DK

Janne sa...

dk

Christer sa...

V7 blir sannolikt AMANDA

Anonym sa...

,alias Johan: annis, slumpen gjorde det hela rätt komiskt. Var det du som gjorde inlägget? (Kommer inte ihåg)

Olle B sa...

Martin/ Det frågades efter 1:a ordet i svenska titeln på V12.

Christer sa...

Amanda

Jo sa...

Amanda

Anna W sa...

Helt riktigt om V7 AMANDA Jensen

Olle B sa...

V7/ AMANDA (Jenssen)

Roger sa...

V12 Pippis avskedssång ”Till fjärranland ska du fara...” funkar oxå

Annis sa...

Japp! Vid en Winnerbäck-låt :-)

Anna W sa...

Chansning på v8 AUF

stefan sa...

L5 sista ordet engelsk SUN
V12 första ordet svenskt TILL
Eldemans special ”

Martin sa...

Olle. OK hängde inte med tydligen :)

Christer sa...

Apor

Anonym sa...

,alias Johan: annis, 10 poäng till den kommentaren!

Anna W sa...

APOR

Olle B sa...

V1/ FÅGELDANSEN
L1/ FRIDA
L8/ ABBA
L5/ SUN
V12/ TILL
L10/ BÅT
V11/ ROBBAN
V10/ BOB
L2/ GRODAN-BOLL
L3/ LEANDER
V13/ DK
V7/ AMANDA
L4/ APOR


*** SPARA ***

Jo sa...

Apor

kristina sa...

v7 Amanda

Janne sa...

Alf

Christer sa...

Alf

Jo sa...

Alf Robertson

Anna W sa...

My bad.. ALF PÅ v 8 givetvis

Martin sa...

Robertsson

Janne sa...

han saknar jag mycket!

Anonym sa...

DK

Olle B sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Bettan sa...

Tack för idag, sörs om 2 veckor! Jobbhelg nästa Lördag!

Olle B sa...

Melodikrysset V48, 1 december 2018

VÅGRÄTT
V1/ FÅGELDANSEN
V6/ ICONA-POP
V7/ AMANDA
V8/ ALF
V10/ BOB
V11/ ROBBAN
V12/ TILL
V13/ DK

LODRÄTT
L1/ FRIDA
L2/ GRODAN-BOLL
L3/ LEANDER
L4/ APOR
L5/ SUN
L8/ ABBA
L9/ FUNCK
L10/ BÅT

Martin sa...

L9 var dubbelfråga

Christer sa...

Klart och inskickat! Tack för idag! Vi sörs nästa lördag!

Janne sa...

Tack för idag alla vi sörs nästa kryss.Nu blir det TV med skidor.

Kerstin Nilsson sa...

Jag oxå

Unknown sa...

Alf det var Alf Robertson

Olle B sa...

Jag tackar alla kryssarvänner för denna gång, vi sörs.

Annis sa...

Tack kryssvänner för dagens kryssande! Önskar värdinnan Vonkis välkommen tillbaka nästa vecka, sörs då.

Petra sa...

Tack för idag. Var inte så aktiv här idag. Gjorde lite annat under tiden. Tyckte det var ganska enkelt idag.

alltid frågande sa...

L9 mannen bakom Grodan Boll?
Thomas FUNCK

Kerstin Nilsson sa...

Tack alla för idag. Ha en bra 1:a advent

Olle B sa...

V1/ FÅGELDANSEN
L1/ FRIDA
L8/ ABBA
L5/ SUN
V12/ TILL
L10/ BÅT
V11/ ROBBAN
V10/ BOB
L2/ GRODAN-BOLL
L9/ FUNCK
L3/ LEANDER
V13/ DK
V7/ AMANDA
L4/ APOR
V8/ ALF
V6/ ICONA-POP