söndag, december 30, 2018

Vinterfint

Välkommen till VinterBloggen

Jag har nog nämnt det förut, att en av fördelarna med att åka upp till Ö-vik över jul är att jag för det mesta får en vit jul. Så även i år, även om det inte fallit i närheten av lika mycket snö som förra vintern.

Här om dagen var jag ute på lite ärenden med Den ömma moderna och då var det inte bara snö på marken utan även lite dimma som svepte runt träden.Snö gör något med landskapet. Kombinera snö med dimma och det blir snudd på magiskt.

Många gånger har jag åkt bil eller buss och slagits över hur vackert det är men det är inte så lätt attt få till snygga bilder i ett rörande fordon. DÅ är det himla bra att Den ömma modern inte har något emot att stanna när den häringa dotern vill fota.


Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna ur Riksdagen - Ja tack
Free Dawit Isaak

3 kommentarer:

Anonym sa...

Oherrans vackra vyer.
Väntade bara på att det skulle dyka upp en älg i dimman!

"Den ömma modern"

Kerstin Nilsson sa...

Hemma 💕nästan bodde i övik länge , men vi flyttade till stugan när jag gick i pension. Gärsholm , vid Ångermanälven. Alltid kul att åka till övik. Fina bilder 👍

Anni sa...

Heja mamman! :-)