lördag, november 23, 2019

Melodikrysset vecka 47 2019

Välkommen till KryssBloggen

God morgon löjlisar och olöjlisar. Då var det lördag igen och den här lördagen tror jag minsann vi ska skriva in Tre Gringos på vågrätt sex. Annars då? Jodå, fyra veckor kvar till julkrysset och lite drygt en månad kvar till jul. Tjoho!

Jaha, vinst till Norrköping men jag blev utan denna gången.

Niklas Strömstedt sjöng sin egna Nu har det landat en ängel, ska vi gissa att den har framförts på en hel del dop runt om i landet?

Röda stugor tåga vi förbi.

Tre gringos blev Rod Stewart, som ju kom ut som modelltågsbyggare här om veckan. Låten heter Didn't I.

Tommy Nilssons Öppna din dörr i pianoversion. Sliskigt som sig bör.

1967 tävlade Towa Carson i Melodifestivalen med Alla har glömt och med Vem frågar vinden?. Hon slutade på delad tredje plats med den första låten och fyra med den andra.

Lite Beatles då med All you need is love. Undrar hur många som för lite julfeeling av den nu för tiden, på grund av Love actually.

Passar på att puffa för vår bössa så här i nyhetspausen.

Det är inte varje gång en gissning stämmer med både låt och svar men idag hände det i kommentarerna Jag tror på sommaren med Mats Olin.

Johan Stengård spelad As time goes by från filmen Casablanca.

Tredje gissningen i kommentrarenra som går in idag. Just ikväll med Streaplers var det som spelades.

Sofia Källgren tävlade i Melodifestivalen tillsammans med Robert Wells med låten My love, som väl närmast låter som att den hör hemma i en Disneyfilm från 90-talet.

Jag hade glömt att Oscas Zia gick direkt till final när han tävlade i Melodifestivalen 2014 med Yes we can. Hur många fans till N*sync och Bacstreet boys var det som röstade det året?

Och så slutar vi med Lars Forssell genom Säg vad ni vill som Monica Nielsen sjöng.

Ja ni, då var dagens kryss löst och inklickat. Tack alla som var med idag. Ta hand om er så sörs vi igen nästa lördag, dagen för första advent.

snabbgenomgången
V 1 Strömstedt
L 2 Röda
V 6 Rod Stewart
L 5 Dörr
L 4 Towa
L 8 All
V12 Is
L 3 Mats Olin
V 7 As
L 1 Streaplers
L10 Sofia
V13 Zia
V11 Lars
V 9 Forssell


Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna i Riksdagen - Nej tack
Free Dawit Isaak

109 kommentarer:

Christer sa...

God förmiddag från ett ljusgrått Limhamn med torra gator + 7 C. Efter krysset och det dagliga hoddebesöket skall jag i eftermiddag vara med och förbereda morgondagens dop för det yngsta barnbarnet.

Bettan sa...

God morgon!
Idag står idag står kvällsjobb så jag är med idag

Vonkis sa...

Christer
Trevligt med dop :-)

Vonkis sa...

Bettan
Toppen!

Janne sa...

God morgon från ett mulet GBG och cirka6 grader.

lasse sa...

Var på väg att sova över ! Men nu så är vi redo för ett nytt X. Utomhus är det så grått och mulet.

Anne sa...

God morgon alla. I vanlig god ordning har jag traskat över till päronen. Kaffet är bryggt och vi är laddade. ☺
Päronen hälsar alla.

Anonym sa...

, alias Johan: morning! Tror också på Tre Gringos, men bara för att säga något annat föreslår jag Los Angeles :)

Vonkis sa...

Janne
God morgon.

lasse
Himla tur att ni vaknade i tid :-)

Anne
Hälsa tillbaka till päronen :-)

alias Johan
Den som får lever ser.

Vonkis sa...

Ja just, det är ju Vinterstudion idag

(eller blir någon upprörd, ska jag skriva julstudion istället? ;-) )

Anna Wärn sa...

God morgon alla kryssare. Från ett typiskt höstväder i Björkhagen. 🌧🌨🌥🌬
Nu kör vi 🎶 🤔🖊🤠

Vonkis sa...

Anna Värn
Det gör vi, så det ryker!

Lena sa...

Morrn från ett 2 gradigt novembergrått Luleå

Vonkis sa...

Lena
Töslask?

Kerstin Nilsson sa...

Gomorron grått o regn. Idag kan jag inte vara med. Yngsta dottern är hemma från Gävle, o har med sig sin engelska pojkvän. Så det har blivit både lussebullar o lingon cheesecake. Som han fått äta för första gången, o det gillades. Lycka till

Yvonne Persson sa...

God morgon��

Bettan sa...

Datorstrul så här precis innan krysset börjar, men nu hoppas jag att den håller sig lugn

Annis sa...

God förmiddag! Grått ute och förkylt inne... frågan är om jag öht ska stiga upp idag. Å andra sidan brukar MX med er få en att piggna til.

Christer sa...

STRÖMSTEDT

Yvonne Persson sa...

Strömstedt

Anna Wärn sa...

Niclas Strömstedt

Lena sa...

Vonkis, uppehåll i dag men det har regnat nästan hela veckan :-(

Yvonne Persson sa...

Röda

Christer sa...

RÖDA

Anne sa...

Röda

Janne sa...

röda

Anna Wärn sa...

Rött

Vonkis sa...

Kerstin Nilsson
Låter smaskigt, du får lösa i efterhand istället :-)

Yvonne Persson
God morgon!

Bettan
Jag håller tummarna :-)

Annis
Huvva, hoppas du blir kvitt förkyulningen riktigt snabbt.

Anne sa...

Rod stewart

Christer sa...

ROD STEWART

Yvonne Persson sa...

Rod Stewart

Anna Wärn sa...

Rod Stewart

lasse sa...

L 3 Mats Olin

Anonym sa...

,alias Johan:...men Roddan kanske bor i Los Angeles, så måste det vara!

Vonkis sa...

Lena
:-(

Christer sa...

DÖRR

Yvonne Persson sa...

Dörr

Anna Wärn sa...

Öppna din DÖRR

Ylva sa...

L-4: Towa Carson

Anne sa...

Towa

Annis sa...

Eller kanske MATA HARI på L3 :-)

Janne sa...

Towa

Christer sa...

TOWA

Yvonne Persson sa...

Towa

Anna Wärn sa...

Tova Carson

Anne sa...

Det vore spännande 😉

Vonkis sa...

Ylva
Snyggt taget!

Yvonne Persson sa...

All is

Christer sa...

ALL you need IS Love

Ylva sa...

Tack Vonkis

Anne sa...

All Is

Bettan sa...

Halvtid

V1/ Strömstedt
V6/ Rod-Stewart
V7/
V9/
V11/
V12/ Is
V13/

L1/
L2/ Röda
L3/
L4/ Towa
L5/ Dörr
L8/ All
L10/

lasse sa...

Varför gör han reklam för I S ?

Anna Wärn sa...

ALL you ned IS love

Vonkis sa...

*spara*

Annis sa...

Jag tror, jag tror på Lasses giss...Mats Olin går bra in pp L3. Mata Hari sprack med Is :-D

Vonkis sa...

Passar på att puffa för vår bössa så här i nyhetspausen.

Vonkis sa...

Annis
Ja, Mats Olin skulle det ju kunna vara.

Yvonne Persson sa...

Mats Olin

Christer sa...

MATS OLIN

Anna Wärn sa...

Mats Ohlin

lasse sa...

Yes !!!

Christer sa...

L1 STREAPLERS?????

Stina sa...

Mats Olin

Vonkis sa...

lasse
Nu såg jag hur tidigt du gissade på Mats Olin, snyggt det med.

Vonkis sa...

Christer
Jag skriver in.

Ni är verkligen på hugget idag :-)

lasse sa...

Christer : Då kan V 11 bli Lars

Christer sa...

AS

Yvonne Persson sa...

As

Annis sa...

Såg nimin snygga hint om "jag tror, jag tor" i min förra kommentar?

Anne sa...

As

Christer sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anna Wärn sa...

AS times goes byte

Vonkis sa...

Annis
Jupp, det gjorde jag :-D

Christer sa...

Yes, där kom det

Yvonne Persson sa...

Streaplers

Stina sa...

Streaplers

Anna Wärn sa...

L1 ?

Janne sa...

GBG-band

Christer sa...

Lasse: Ja, så kan det bli eller Lord

Christer sa...

Anna Värn: L1 STREAPLERS

Anna Wärn sa...

Tack

Christer sa...

SOFIA Källgren

Yvonne Persson sa...

Sofia

Anna Wärn sa...

Sofia , tror jag

Stina sa...

Sofia

Janne sa...

vad bra hon är brukar vara i skårs kyrkan i GBG.

Lena sa...

v.9 FORSSELL

Jos sa...

Låter precis som Celine Dion...vilken röst

Yvonne Persson sa...

Zia

Christer sa...

ZIA

Stina sa...

Zia

Anna Wärn sa...

Oscar ZIA

Stina sa...

Sen blir det förmodligen Lars Forssell.

Ylva sa...

V:11 och V:9 Lars Forssell

Anne sa...

Japp ☺

Christer sa...

LARS FORsSELL

Yvonne Persson sa...

Lars Forssell

In my own words sa...

Lars Forssell

Anna Wärn sa...

Lars Forssell
Tack och hej.
Nu ska jag pynta så att jag får lite mysbelysning i höstmörkret

Christer sa...

Tack för idag!Vi sörs nästa lördag!

Yvonne Persson sa...

Tack för idag🙂Vi sörs på lördag

Lena sa...

Tack för i dag, ha en fortsatt fin grå novemberhelg :-)

Bettan sa...

Dagens kryss
V1/ Strömstedt
V6/ Rod-Stewart
V7/ As
V9/ Forssell
V11/ Lars
V12/ Is
V13/ Zia

L1/ Streaplers
L2/ Röda
L3/ Mats-Olin
L4/ Towa
L5/ Dörr
L8/ All
L10/ Sofia

Anne sa...

Tack alla för idag. Ha en bra vecka så ses vi nästa lördag. ☺

Bettan sa...

Tack för idag, sörs om en vecka

lasse sa...

Inskickat och klart ! Hoppas på en skön vecka för Er alla !

Vonkis sa...

Tack för idag allihop.
Ta hand om er så sörs vi igen om en vecka!

Janne sa...

Tack alla för idag vi sörs nästa kryss.Nu blir det mycket TV-sport för mig.