söndag, november 10, 2019

EFIT 10 november 2019

Välkommen till FotoBloggen

Då har vi kommit till november och snön verkar ska hålla sig borta även idag även om det är tunga gråa moln på himlen. Idag är det månadens första Ett foto i timmen men även fars dag och Mårtensafton, brukar ni uppmärksamma Mårtensafton?

Kl. 06. Samma rutin varje morgon.

Kl. 07. Kör en mack-frukost idag.

Kl. 08. Det föll visst lite snö ändå.

Kl. 09. Flyttar om lite i lägenheten så nu står skivspelaren i gästrummet. Men så rörigt det blir när en flyttar om.

Kl. 10. Tar en liten promenad innan det är dags för gudstjänst. Fåglarna har lite att kalasa på efter vägen.

Kl. 11. Jag gillar att man kan swisha kollekten nu för tiden.

Kl. 12. Hemma igen och fortsätter att flytta om saker.

Kl. 13. En av mina favoritfilmer, 9 till 5, visas på åttan!

Kl. 14. Passar på att koka lite ägg i reklampausen men måste testa att de inte blivit dåliga först.

Kl. 15. Läser igenom lite av det vi ska jobba med till veckan.

Kl. 16. Jag har vågat mig på att virka igen! Det är många år sedan sist. Av förklarliga skäl kan jag inte virka så länge men det är så otroligt roligt att det över huvud taget fungerar.

Kl. 17. Plockar lite till här hemma, är inte på långa vägar klar. För tillfället funderar jag på om tavlan som står på tv-bänken skulle hänga bra där jag har markerat.

Kl. 18. Förbereder morgondagens matlåda, det blir potatis och fläsksås med lök. Mums.

Kl. 19. Tar en banan till kvällsmedicinen och sedan var jag så trött att jag gick och la mig.

Andra som fotar idag hittar ni här.


Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna i Riksdagen - Nej tack
Free Dawit Isaak

9 kommentarer:

Hanna sa...

Här fick vi en massa snö i torsdags men den är i princip helt borta nu. Ska dock snöa mer idag så vi får väl se. Inte mig emot dock...

Anonym sa...

Det blev ju bra med skåpet i gästrummet.
Skivspelaren är ju 70-tal, så det stämmer inte riktigt mot det 50-talsinpererade.
Vad gör du med den som varit i gästrummet, och den andra större?

Marianne

Efwa - Medea sa...

Här hos mig är det också lite snö. Vi hade den första snön för en månad sedan och då var det mer än nu. Men det låg bara några dagar.

Anonym sa...

Snyggt med den i hallen.

Marianne

Anonym sa...

Så otroligt roligt att virkningen fungerar. Blir verkligen glad.

Den ömma modern

Hanna sa...

Virka, vad kul! Länkar jag hade mer tålamod till sånt...

Hanna sa...

Önskar alltså, inte länkar...

Anni sa...

Med tanke på att du inte orkar virka så länge är jag extra imponerad över att du orkar möblera om!
Och den där snön, den tycks ha fallit över nästan hela landet - mer eller mindre. Hu, säger jag.

Karoleen sa...

Halloj, i Linköping fick vi 3-4 cm snö och det blir ju så fint! Älskar snö! Härligt med ommöblering, det blir som att man får ett helt nytt hem.