lördag, maj 13, 2023

Ett foto i timmen lördag 13 maj 2023

Välkommen till FotoBloggen

Vilken lördag det här kan bli, Eurovisionfinal, melodikryss och ett foto i timmen. Deeutom måste jag fixa här hemma för på torsdag får jag finbesök. Härligt då att jag vaknat med lite härlig mensvärk. 

Nuuu kör vi!

Kl. 06. Har snoozat tillräckligt, det är dags att börja den här dagen.

Kl. 07. Det ska tvättas men först sköljer jag trumman.

Kl. 08. Temperaturen stiger så sakteliga så jag har tagit bort fiberduken över lejongapsrankorna. Den över min förhoppningsvis blivande mikroäng får dock ligga kvar.

Kl. 09. Meducinerar.

Kl. 10. Melodikryssar med bästa krysslösarna.

Kl. 11. Uj uj så mycket hår det kan falla från en persons huvud, bara till att byta dammsugarpåse igen då.

Kl. 12. Tack gohode gud för färdiggjord korvstroganoff.

Kl. 13. Tittar till förodlingarna, majsen verkar må rätt bra.

Kl. 14. Jo då, det diskas denna dag.

Kl. 15. Sorterar och plockar undan fröer för jag vet inte vilken gång i ordningen.

Kl. 16. Säkerhetskopierar bilder från mobilen och det tar då en evinnerlig tid.

Kl. 17. Har torkat sovrumsgolvet. Nu ska både moppen och jag vile en stund.

Kl. 18. Pausar med lite Grey's anatomy.

Kl. 19. Det blir en del sopor när det är städhelg. Jag har fotat stöket som brukar vara vid vår sopstation men nu har hyresvärden beslutat att porten till gården ska vara stängd kvällar och helger och vet ni, det har redan blivit märkbart bättre.

Kl. 20. Tar lite luft på balkongen, beundrar mina fantastiska tallriksögon. Jag vet att det är för tidigt att ropa hej men jag har inte sett minsta spår efter flygande råttor sedan ögonen kom upp.

Kl. 21. Eurovision song contest är igång och vi har kommit till Serbiens bidrag.

Kl. 22. Planerar skolavslutningen med en kollega.

Kl. 23. Avslutar den här fotodagen med en bild på chokladkakan jag skulle knapra på under finalen, och som är orörd. Andra som fotar sin dag hittar du här.

8 kommentarer:

Anonym sa...

jag testar

Vonkis sa...

Anonym
Gå till bloggens startsida vonkis.blogspot.se så ligger kryssinlägget längst upp.

Karoleen sa...

En liten skara EFIT-are idag, men kul att titta in! Ha en fin dag!

Micke sa...

Dålig på att kryssa här. Sker typ var 5år eller nått :)

Vonkis sa...

Karoleen
Tack det samma.

Micke
Du får ta och göra oss sällskap någon lördag.

Anni sa...

Trodde ju att du målat vallmo på papptallriken!
Hoppas magen varit snäll mot dig idag.

Eva sa...

Tittar in på din dag, hoppas du inte har alltför ont. Häftigt med majsodling.

Vonkis sa...

Anni
Ha ha ha, oj oj oj om jag skulle ge mig på att måla vallmo hade resultatet blivit precis det samma!

Magen har varit lagom bråkig, men med vila och Alvedon har det gått ok.

Eva
Det är första gången vi testar att så majs själva. Första året med lotten köpte vi majsplantor men lyckades inget vidare med dem tyvärr.