måndag, juli 22, 2024

Ett foto i timmen måndag 22 juli 2024

Välkommen till FotoBloggen

Ibland är det tätt mellan dagarna för Ett foto i timmen, som denna gång då det bara är en dryg vecka sedan senast. Då får vi ta och se hur den här dagen utvecklar sig då. Häng med.

Kl. 06. Vi har planer på att åka en sväng till lotten för att fylla vattentunnan som förser växthusets bevattningssystem med vatten. Ser att det i och för sig ska regna lite idag men betoningen är på lite så vi behöver nog åka ut en snabbis ändå. Med tanke på vädret kan det även vara läge för jakt på mördarsniglar.

Kl. 07. Nektarinerna från Coop har inte imponerat denna sommar. Även denna gång är de mosiga. Men de får ändå duga till frukost gröten.

Kl. 08. Fortsätter mjukstarten av den här dagen med att läsa Att uppfinna världen av Katrine Marçal. Läs den om du inte redan gjort det.

Kl. 09. Nu är klockan så pass mycket att jag vågar dammsuga köksgolvet. Skulle nog behöva torka av själva dammsugaren också ser jag.

Kl. 10. Det är inget roligt balkongår i år. Det mesta vittrar bort och jag vet inte riktigt vad det beror på.

Kl. 11. Tittar på ett avsnitt av Barnmorskan i East End och gråter lite.

Kl. 12. Glömde ta fram biffarna i tid till lunch så det blir till att värma dem i micron.

Kl. 13. Viker ihop lite tvätt från i lördags.

Kl. 14. Ute på äventyr med S. Första stopp blev Plantagen för jag hittade några söta miniblommor.

Kl. 15. Nästa stopp blev Blomster husets bindericentral. Det var ett nytt ställe för oss båda men vi kommer helt klart åka dit fler gånger.

Kl. 16. Vi har tagit oss till lotten. Jag målar på förvaringsbänken som har varit en källa till frustration men nu är den nästan färdig.

Kl. 17. En vecka senare tar jag bort tvingarna från locket och skruvat fast stödbrädorna.nu håller vi tummarna att allt håller sig på sin plats.

Kl. 18. Besparar er ytterligare en bild på bänken (den ska ändå få ett eget inlägg när den är helt klar). Istället fotar jag resultatet av S's arbete. Hon har bland annat planterat lite olika salvior i vår blålila rabatt.

Kl. 19. Det blev en liten omväg på vägen hem så jag återsåg min förrförra arbetsplats.

Kl. 20. Orkar inte laga någon mat så det fick bli en plocksallad till middag.

Kl. 21. Skulle behöva duscha men är för pömsig, scrollar på insta istället.

8 kommentarer:

Joakim sa...

Ser ut att bli en trevlig dag :)

Annika sa...

Hej, kikar in på din EFIT, hoppas det kom lite regn så att växterna piggar på sig

Vonkis sa...

Joakim
Jag kan inte klaga på den här dagen :-)

Annika
Jag tror det är jorden som inte är så bra.

Anonym sa...

Det blev väl en helt OK dag.
Synd bara att blo.morna på balkongen inte vill sig...
Fick kasta min snygga lila dalia, mjölbaggen blev bara fler. Hoppas att de bredvid klarar sig.
Väntar spännt på bänkbloggen!
Din ömma moder

Vonkis sa...

Min ömma moder
Ska lägga lite tid på balkongen imorgon, få se vad jag kan göra med blommorna då.

Anni sa...

Om blommorna vittrar bort får man köpa nya. Och ny jord.
Spännande med bänken, undrar så vari frustrationen består ...

Och ja, tonka är bästa smaken i praliner!
Hoppas du kan boka en Tusen öars kryssning, för det var verkligen en bra resa!

Anna sa...

Härligt att följa din dag som vanligt!
// Anna

Eva sa...

Full rulle på din dag, vackra blommor Ni handlade.