tisdag, september 20, 2005

Diskussionen i lördags

Jag tänker försöka att återge lite av diskussionen jag hamnade i i lördags.

Han, R, sa att för honom är en vältränad triceps, eller sa han biceps, romantiskt. Jag höll inte med och bad att han skulle vidareutveckla det hela. Då frågade han om jag var nöjd med mitt liv. Mitt svar på det var att jag är det just nu. Nästa fråga var om jag var nöjd med min kropp. Svaret var och är nej och då sa han att jag även är sexuellt hämmad. Behöver jag säga att jag blev lite paff?

Han fortsatte sitt resonemang. Han berättade att hans senaste 6, eller om det var 7, flickvänner har sagt att de är nöjda med sina kroppar men när det har kommit till sex har de alltid varit hämmade och sagt att de är för tjocka eller fula. Vidare fick jag även veta att han inte brukar bli tillsammans med tjejer som han har känt för länge. Med för länge menade han 3-4 månader… Kan det inte finnas ett samband där?

Om man är i ett förhållande där man verkligen känner sig trygg och älskad bryr man sig väl inte lika mycket om man tycker att man har något kilo för mycket runt magen? Visst kan osäkerhet kring det egna utseendet spela roll. Men om man har råkat ut för samma sak i de senaste 6-7 förhållandena man har haft är det kanske dags att tänka om lite. Eller?

1 kommentar:

Anonym sa...

Det där verkar ju som en härlig liten pojke...