lördag, februari 07, 2009

Melodifestivalen 2009, delfinal 1 från Göteborg

Välkommen till MelodifestivaleBloggen

Ni trodde väl inte jag hade missat kvällens stora begivenhet?

Äntligen drar cirkusen igång!!!

Jag har tjuvlyssnat på låtarna på svt.se och efter den snabblyssningen, och så klart utan att ha sett något av spektaklet som kommer vara på scenen kommer här ettlitet omdöme.

Emilia - You're my world
Gillar stuket, kan bli bra med en tight show.

Shirley Clamp - Med hjärtat fyllt av ljus
Ursäkta mig, men jag har sååå otroligt svårt för Shirley. Det där Christina Lindbergvibratot...huvva Och en ballad. Ser framförmig hur de kör med Carolafläkt och långa kameraglidningar.

Alcazar - Stay the night
Gillar det här, har det där ompaompet som jag är svag för, och rösterna verkar gå ihop väldigt bra.

Nina Söderquist - Tick tock
Vilket riv hon har i rösten, det hade jag inte förväntat mig av en musikalare. Ska bli spännande att se om de lyckas få rockkänsla i framförandet också.

Jonathan Fagerlund - Welcome to my life
Stör mig på det där typsika idolstönet i slutet av varje strof (misunderstoodhhh). Men melodin sätter sig rätt snabbt.

Marie Serneholt - Disconect me
Har hört Marie säga i radiointervjuer att hon gillade Paparizous My number one (2005) och Ani Loraks Shady lady (2008) och det märks.

Carolina af Ugglas - Snälla snälla
Stör mig på två saker i den här låten.
1 Carolina är allt för lik Janis Joplin. Jag gillar Joplin men det blir lite sikta mot stjärnorna.
2 Hur låter hennes L egentligen?
Däremot ska det bli kul att se om det blir någon moralpanik över "men jag skiter i det".

Scotts - Jag tror på oss.
Undrar hur det hade låtit om de fått behålla Hugo Boss i texten. Jag tror på oss, du och jag Hugo Boss kanske?

Hoppas på Alcazar och Emilia direkt till finalen och att Marie och Nina till andra chansen.

Men det skulle inte förvåna mig om Shirley och Scotts förstör för mig...

2 kommentarer:

Andelieb sa...

Ha ha. Nu kommer jag inte kunna tänka på annat än fula avslutningar av ord o.likn. MEN jag kan iaf roa mig med att leta fläktar i S.C:s nummer för henne har jag svårt att klara av jag också ;-)

Vonkis sa...

Andelieb
Så är du en klok kvinna också :-)