söndag, november 14, 2010

Fars dag

Välkommen till PappaBloggen

När mamma och pappa väntade min storasyster tyckte pappa att det var lite orättvist att deras första barn skulle födas i mars för då skulle de fira Morsdag innan de firade Farsdag, och de var ju trots allt gradivda, barnet fanns ju där, det hade bara inte kommit ut än. Så den anda söndagen i november ett år i mitten av 1970-talet firade mina föräldrar Blivande Fars dag.

Grejen är bara att pappa glömde att fira mamma på Morsdag året efter...

I vilket fall. Jag önskar dig en underbar dag idag pappa, trots att jag inte är hos er.

(har bytt bild)
Om du någon gång mellan tidsperioden tidig vår och sen höst är i Köpman-holmen och ser en man sittandes i en fällbar stol vid bron (trappen för er som bor söderut) till sitt hus, då är det nästan garanterat min pappa du ser.

Om han dessutom dricker kaffe ur en gulorange glaskopp, äter en kubb och har en Helly Hansen på sig, då kan det inte vara någon annan än faderskapet.

Och det är en populär stol att sitta i ska ni veta, det gäller att hålla koll på katterna för de tar över platsen så fort tillfälle ges.





FRA:are – download torrent Piracy HA
Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna ur Riksdagen - Ja tack
Free Dawit Isaak

8 kommentarer:

Anonym sa...

Så sant, så sant.

Din ömma modr

Vonkis sa...

Min anonyma ömma moder
:-D
Håller pappa med om sanningshalten?

lillasyster sa...

pappa hat nog inte läst den än då vi varit i skogen idag.. är på väg hem nu:)

Anonym sa...

Tycker du har ett otroligt bra minne!
Tack för din omtanke.

Funderar på om det blir någon sockerkaka...

Faderskapet

Vonkis sa...

Lillasyster
Ja då förstår jag varför det var så tyst från det hållet.

Faderskapet
Hade nog inte räknat med någon sockerkaka till jul, blev det ingen på hela sommaren så...

Bloggblad sa...

Det ser himla bekvämt ut. Dragfritt om ryggen.

Vonkis sa...

Bloggblad
Har bytt ut bilden till en annan men visst har han det varmt och skönt om ryggen där han sitter, både på den här och på den förra bilden.

Anonym sa...

Med dom bilderna längtar man ju rent av till sommaren!

Elisabet