lördag, december 10, 2011

EFIT 10 december 2011

Välkommen till FotoBloggen

Det är mycket som händer idag. Till att börja med så är det ju Nobeldagen, men så ska det ju lösas melodikryss, lördag som det är, och så ska det tas ett foto i timmen idag.

Kl 06 Var uppe tidigt som vanligt. Tittade ut men det verkar inte ha stormat så mycket i Norrköping under natten.

Kl o7 Snubblade över Den oändliga historien.

Kl 08 Fördriver lite tid så här på morgonen med att titta på Schulman show. Stina Dabrowski var gäst, hon har tydligen skrivit en bok som jag blir lite sugen på att läsa.

Kl 09 Äta bör man annars dör man.

Kl 10 Löser Melodikrysset med löjlisarna.

BONUSBIL Plötsligt händer det!!!

Kl 11 Blev så i gasen efter att Eldemannen satt in Py som rätt svar till lodrätt 11, att jag sköljde ut några förpackningar som ska till källsorteringen.

Kl 12 Sprättar bort mitt namn från en träningsjacka som ska till klädinsamlingen.

Kl 13 Fastnar vid datorn och Radio Stockholms extrasändningar från Mynttorget där det är oroligt. Den tidigare Salemmarschen demonstrerar där idag, under parrollen Stoppa svenskfientligheten. *tar mig för pannan*

Kl 14 Dag att äta igen då. Omelett med lite parmesanost i och tonfisk blev det.

Kl 15 Det är tomt i tvättstugan så jag kan börja tvätta lite innan min tid börjar.

Kl 16 Tittar på prisutelningen av Nobelpriset från Stockholms konserthus.

Kl 17 Upptäcker att jag råkat tvätta ett av mina usb-minnen. Inte bra. Det verkar fungera ok men det är nog säkrast att spara över det som finns där till ett nytt minne.

Kl 18 plockar ihop det mesta av kläderna som ska till klädinsamlingen. Inser när jag tittar på bilden att jag måste dammsuga soffan.

Kl 19 Det match ikväll, Modo möter Växjö borta. Passar på att kika in hos andra som fotat idag samtidigt som jag följer rapporteringen från matchen på Allehandas Liveblogg, håller ett öga på livetabellen och lyssnar på webbsändningen. Då ser det ut så här.

Kl 20 Går med kläderna till insamlingen under periodpausen.

Kl 21 Dagen till ära blir det en liten efterrätt efter den sena middagen, som bestod av kycklingsallad från Statoil. Och innan du frågar, Modo vann.

Kl 22 Slutar dagen med en film. Det sänds mest skitfilmer denna Nobelafton, men Striking distance är helt ok. Tänk att det fanns en tid då Bruce Willis var sexsymbol...

Det får bli den sista bilden för mig idag. Tack ni som kikat in och lämnat en kommentar.

Fler EFIT:are hittar du här.

FRA:are – download torrent Piracy The Pirate Bay
Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna ur Riksdagen - Ja tack
Free Dawit Isaak

27 kommentarer:

kicki sa...

Ha! Vi är praktiskt taget grannar. :) Bor 4 kvarter från vyn på dagens första bild...

Annika sa...

Vilken härlig EFIT dag du har verkigen varit effektiv

Vonkis sa...

kicki
Där ser man :-)

Annika
Fick energi jag inte visste jag hade där när Eldemannen spelade Py Bäckman.

Micke sa...

Inne och kollar in hos Modofantasten ;) Kanske vi "ses" på livechatten ikväll då.

Får hoppas resultaten går vår väg ikväll. Lite skadeglad är jag ju att Malmö ligger under ikväll med :) Har ju inte glömt SM-finalen för tokmånga år sedan..

Vonkis sa...

Micke
Jodå, jag har planerat att följa matchen live vid datorn ikväll. Men om Modo gör mål snabbt går jag nog därifrån, det brukar ju inte vara något bra tecken.

Malmö... *morrar*

Inna sa...

Spanar in din efitdag.
Du är effektiv ser jag.

Hoppas du får en fortsatt fin efitdag.

Vonkis sa...

Inna
Ibland förvånar jag mig själv :-)

Anne-Lie sa...

Ja det där krysset fixade vi till tillsammans;-))

Vonkis sa...

Anne-Lie
Det gjorde vi sannerligen :-D

Trivsamma förändringar sa...

Tack så mycket för upplysningen ang länken! =)

Kul att du kikade in hos mig! Och kul att få se hur din dag varit!

Ha en fortsatt härlig lördagkväll!

Trivsamma förändringar sa...

Glömde ju svara på din fråga ju... Vi limmade med socker, det är pappas uppgift =)

mossfolk sa...

Haha, ja äntligen kom så PY :D
Vad ambitiöst att sprätta inför klädinsamling!

Ariella sa...

Hej!
Kikar in på din dag.
En effektiv dag ser det ut som att det varit.
Ses en annan efitdag.

Vonkis sa...

Trivsamma förändringar
De nada :-)
Lördagskvällen fortsatte rätt lugnt och skönt. Ang. frågan om limmandet, vi diskuterade vad som var rätt på jobbet här om dagen, har en kollega som använder limpistol till sitt pepparkakshus *tar mig för pannan*

mossfolk
Det var på tide :-)
Mitt namn står med stora bokstäver på ryggen, det ska ingen annan behöva gå med bara för att hon eller han har fått plagget.

Ariella
Den började effektivt i alla fall :-)

miyala sa...

Saknar dig! Kram

Marianne sa...

Varför är det alltid på bilder man ser hur skitigt det är?

Hanna sa...

Jag har också tittat lite på sändningarna från Nobelfesten! :D Men jag är mest intresserad av alla kvinnornas klänningar, haha! :P Det andra är mest bara bla bla bla för mig, hehe. :P
Och då är jag ändå från Karlskoga, staden som har Nobel som "symbol", och staden där hans testamente finns.

Hanna sa...

Ajdå, blev visst fel i länkningen, här är rätt adress. :P

Vonkis sa...

Miyala
Saknar dig med! Men nu är det mindre än två veckor tills vi är i samma kommun :-)

Marianne
Det kan man verkligen fråga sig.

Hanna
Visst är det mycket bla bla bla, jag brukar inte titta så mycket på Nobel men ville se när Tranströmmer fick sitt pris.

Sofia sa...

Tänk vad många konstiga saker man tvättar ibland. Tur att usb-minnet funkar fortfarande, trots ordentlig rengöring :-D Hos oss är det oftast små leksaker som får en omgång i tvättmasinen...eller makens passerkort till jobbet:-)

Och så härligt med Py i melodikrysset! Hur länge dröjer det till nästa gång tro?

Anna sa...

Skönt att kunna börja tvätta lite tidigare! Då blir man färdig fortare också!

Verkar ha vart en skön lördag.

// Anna

Joakim sa...

Tittar förbi din dag :)

Vonkis sa...

Sofia
Det dumma är att jag inte tittade i fickorna som jag brukar göra, för jag var så säker på att det inte var något där...

Jag har löst melodikrysset här i bloggen i drygt två år, och det här var första gången som Py var med som ett svar så det lär dröja till nästa gång. OM inte Eldemannen slänger in henne nästa vecka igen i julkrysset, hon har ju skrivit Koppången så omöjligt är det inte.

Anna
Precis så, så missade jag inte så mycket av matchen. Det var en väldigt skön lördag.

Joakim
Titta på du :-)

Pottipotti sa...

Hej & tack för titten hos oss :) Vilken mysig dag och vad skönt att ni undkom det värsta ovädret.

Vonkis sa...

Pottipotti
Det var verkligen skönt, igår hade vi till och med strålande sol.

Annika sa...

Kikar in igen för att se resten av din dag. Hur gick det med USB-minnet fick du över filerna?

Anni sa...

Oj, så mycket jag fick att kommentera nu! (Jag har i stort sett varit i dvala efter julmarknaden).

Först: vad kul med Barbro Hörberg, jag gillar henne skarpt så du förstår säkert varför min blogg heter som den gör!

Sedan: när vi besökte Bavarian Film Studio utanför München fick mina barn rida på Falcor, jag minns att ena sonen hade samma blå färg på delar av jackan som de har i bakgrunden (vad sjutton det nu heter), så där "fanns" han inte på filmbilden ;-)

Till sist: dottern och jag såg just en gammal film med Jack Nicholson och Meryl Streep. Vi fascinerades just av att Nicholson valdes till en av världens sexigaste män ... (apropå Willis).

och du; efterrätten såg god ut, vad var det i den?