onsdag, februari 15, 2012

En glömd skatt

Välkommen till SkattBloggen

För ungefär en vecka sedan hittade jag en skatt jag glömt hos mina föräldrar. I min jakt på virknålar tittade jag igenom några skåp i bokhyllan och hittade ett skrin jag fått av mamma.

Mamma fick skrinet när hon var runt tio år och när jag gick på högstadiet fick jag det av henne. I skrinet har jag lagt ner alla möjliga saker som jag uppenbarligen har tyckt varit viktiga att spara på.

I skrinet låg det bilder, såna där små porträttbilder, på klasskamrater, ett gammalt litet kort på mormor och morfar.

Under bilderna låg det autografer, som jag av någon outgrundlig anledning klippt ut. Om jag inte minns fel (och mitt minne är inte så mycket att hurra för de här dagarna, limmade jag fast autografer som ett kollage och ramade in allihopa...

Och biljetter av olika slag.

Biobiljetter, de flesta så nötta av tiden att det knappt gick att läsa vilka filmer jag sett men det var bland annat Dum och dummare, Medan du sov och Forest Gump.

Hockeybiljetter, tågbiljetter till kongressen -95, lunchbiljetter till distriktskonferenser.

I skrinet hittade jag även konfirmationspresenten från farmor och farfar och en hel del annat.

En liten skattkista helt enkelt, som tog mig tillbaka några år.

Undra vad jag skulle lägga i ett sånt skrin idag?


FRA:are – download torrent Piracy The Pirate Bay Cyberforce Anonymous Mediafire
Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna ur Riksdagen - Ja tack
Free Dawit Isaak

2 kommentarer:

Mi´s nya liv och det jag redan levt sa...

Hej Vonkis !

Vad kul, jag fick ett skrin i ek på min 30-årsdag. Skulle väl vara tänkt som syskrin.Eller till gamla kärleksbrev.Lite hemlisar kunde man gömma där i för det går att låsa.

Du kommer säkert på något.

Kram Mi

Klimakteriehäxan sa...

Man sparar väl på helt olika saker i olika skeden av livet. Svårt att tänka sig att behålla exvis en biobiljett i dag, hur bra filmen än var ... men jag gjorde det också när det begav sig!