fredag, april 06, 2012

EFIT 6 april 2012

Välkommen till FotoBloggen

Idag är det inte bara långfredag, det är även en sån där dag när det ska tas ett foto i timmen. Det var ett tag sedan jag var med senast men idag ska jag göra ett försök.

Ja, just det. Jag tänker inte önska er en glad påsk (det är ju en dag för tidigt för det), istället fogar jag mig till kyrkans nya påskhälsning och säger jag Noll till er.

Kl. 07
Vaknar av att regnet slår mot rutorna.

Kl. 08
På TV:n regnar det köttbullar...


Kl. 09
Besökarna har vaknat så det är dags att äta frukost.


Kl. 10
Ska med hjälp av den ömma modern försöka förvandla två stycken förbrukade jeansebyxor och ett stycke förbrukad bh till en väska.


Kl. 11
Hel plötsligt började det snöa. Rätt ordentligt dessutom. April i ett nötskal.


Kl. 12
Vi ska bjuda några vänner på middag så mamma har påbörjat tillagningen av älgfilén.


Kl. 13
Vi äter lunch men ville inte fota den, så det fick bli en bild på ljusen istället.


Kl. 14
Sitter en liten stund med mormorsrutorna som ska bli nästa par TV-sockor.


Kl. 15
Ibland får jag för mig att jag ska göra saker jag aldrig gjort förut. Idag är en sådan dag, för jag har fått för mig att vi ska äta pavlova till efterrätt. Jag som aldrig ens gjort maräng förut.


Kl. 16
Tog tag i sprättandet av det som ska bli den däringa väskan. Får se hur vi kan använda de här bitarna.


Kl. 17 Lite försenade är vi allt, men jag hann plocka ner TV-sockorna som E ska få.


Kl. 18
Lilla A undrar vad jag håller på med.


Kl. 19
E och S efter maten. Det blev elgfilé alt. röding, med klyftpotatis och lite gojs till.


Kl. 20
Så här blev pavlovan med mango och björnbär. Receptet hittade jag här.


Kl. 21
Pavlovan är uppäten och finkaffet uppdrucken.


Bonusbild.
E slocknade i soffan, det får bli den sista bilden för den här gången.


Andra som är med och fotar idag hittar du här.


FRA:are – download torrent Piracy The Pirate Bay Cyberforce Anonymous Mediafire
Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna ur Riksdagen - Ja tack
Free Dawit Isaak

11 kommentarer:

miyala sa...

Det làter spännande med jeans och bh-kombinationen, kan nog bli riktigt bra! Väntar pà resultatet (vilket du självklart kommer att visa hoppas jag;))

Här är det sjukstuga. Sà ser man fram emot att maken ska vara hemma med oss i 4 dagar och sedan blir han sjuk, redan den första dagen.... Màste bättra pà taimingen.

Ha det sà bra med dina föräldrar! Hälsa varandra 0 fràn mig!!!

MiMiTa sa...

Koselig med besøk i påsken da, og så spennende med den vesken!

Ariella sa...

Hej!
Inne och kikar.
Smart att återanvända förbrukade kläder :-)

noctivagus sa...

Tittar förbi din dag. Hoppas väskan blir fin.

miyala sa...

Hördu, hur gick det med de där bilderna?

Kram

Vonkis sa...

miyala
Självklart kommer det en bild ;-)
Det är lite spännande för oss också, för vi vet inte riktigt hur vi ska gå till väga än.

Päronen hälsar 0 tillbaka :-D

MiMiTa
Ja, det känns lite lyxigt med föräldrarna här nere under påsken. Kanske kan det bli en vana.

Ariella
Kändes så onödigt att slänga jeansen när det egentligen inte är något fel på tyget så jag tänkte att det går ju alltid att prova på lite återbruk.

noctivagus
Vi håller tummarna för det vi med, den ömma modern och jag :-)

miyala
Har ju varit iväg och bjudit på mat, men nu ligger de nya uppe.

miyala sa...

Det ser ut som ni haft en bra dag :)! Kram pà er o sov sà gott!

Suzan sa...

Tack för maten! :)

Kattis sa...

Besöker din EFIT. Vilken fantastisk middag!

Sofia sa...

Kikar in på din dag. Så smart att sy en väska av gamla kläder; det är dumt att bara slänga. Mums med pavlova!

Glad påsk!

(http://www.dulcisvita.se/blogg)

Vonkis sa...

miyala
Det hade vi sannerligen.

Suzan
Tack själv.
Nu på morgonen såg jag att vi glömde ta med oss granatäpplet, skulle ha haft den till pavlovan...

Kattis
Den var himla god. Hon kan laga mat min ömma moder.

Sofia
Ja, om jag får säga det själv blev den helt ok pavlovan. Ska nog ge mig på att göra den fler gånger.