söndag, februari 03, 2013

Tråkigt förutsägbart

Välkommen till MelloBloggen

Med tanke på att det är Sverige som är värd för Eurovision 2013 och därför går direkt till finalen 18 maj utan att passera någon semifinal kan vi hoppa över alla funderingar på vad som "funkar i Europa". Dessutom, eftersom det är Sverige som håller i ESC i år behöver vi absolut inte skicka ett bidrag vi hoppas ska vinna till Malmö.

Just därför hade det varit roligt om de som röstar i Melodifestivalen hade vågat tänka lite utanför sina komfortzoner. Man behöver inte rösta på David Lindgren i år bara för att man gillade det han sjöng förra året.

Tänk om vi faktiskt kunde skicka ett bidrag som är bra, på riktigt. Om vi vågade skicka ett vackert och skirt bidrag. Då hade kanske Anna Järvinen haft en chans med Porslin. Men nej, vi kör på i invanda spår och röstar på det bekanta och då hamnar Anna Järvinen på näst sista plats.


I tjugo år
har vi haft varann
Det finns ingen del av dig
som inte passar in i mig
Ja du och jag
har filat ner varann
Jag kan nästan se mig själv
i det som blivit utav dig
Förvånar mig hur snabbt
det faktiskt går

Så du
Vi kör väl
Kanske inte tjugo till
men tills vårt hjärta står helt still

Och du
Minns du
Vad som gjorde oss sa bra för det gör nu inte jag

En otrohet
och ett fyllebråk
Några barn och ett nytt hus
ett liv som vänt sig in och ut
Så sakta då
som det faktiskt går
Ja du märker ingenting
förräns du har vatten mot din kind
Men jag har tryckt bort
värre känslor
än de här.

Så du
Vi kör väl
Om inte för vår egen skull
så för barnen och dess lugn

Och du
Ser du
Kanske känns som skit for dig
men tänk på hur det är för mig


Läs mer
Aftonbladet Aftonbladet Aftonbladet Aftonbladet Aftonbladet Aftonbladet Aftonbladet Aftonbladet
SR Blekinge SR Ekot SR Ekot SR Ekot
SvD SvD
GP GP

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna ur Riksdagen - Ja tack
Free Dawit Isaak

2 kommentarer:

Min väg tillbaka sa...

Vilken känsla hon sjöng med, Järvinen!

AnnKi sa...

En helt annan sak: Har sett att du har text o noter till: Som trädkronan sjunger..Är det nåt du skulle vilja låta mej ta del av?
Hörde den på TV gudstjänsten i söndags och föll direkt för den.