måndag, juli 15, 2013

EFIT 15 juli 2013

Välkommen till FotoBloggen

Det är 15 juli idag. Kanske inte årets märkvärdigaste dag men väl en dag då det tas Ett foto i timmen.

Kl. 00 Det är ju semester, då är det helt ok att vara uppe den här tiden på dygnet för att se på Community och sticka.

Kl. 01 Skulle gå och lägga mig men kom på att plånboken låg kvar i bilen, så det var bara att gå ut och hämta den.

Kl. 06 Nyvaken, kör igång en maskin med tvätt (hur många tvättbilder kommer med under en vanlig efit?).

Kl. 07 Traditionsenlig vonkisfrukost, havregrynsgröt.

Kl. 08 Jag kan sluta när jag vill...

Kl. 09 Jo, det är nog lite väl optimistiskt att hänga tvätten ute idag.

Kl. 10 Ooops... Men nu är det rättat i alla fall.

Kl. 11 Jodå, så att.

Kl. 12 Försöker hitta en bra färg till ett hjärta.

Kl. 13 Lunch. Passar på att äta lite kålpudding när den ömma modern inte är hemma.

Kl. 14 Det fick bli ett grått hjärta, passade bra med ängeln.

Kl. 15 Lägger upp lite bilder från dagen.

Kl. 16 Tar itu med tröjan igen, verkar vara dags att börja med oket.

Kl. 17 Mojje har kommit in från regnet och försöker torka sig lite.

Kl. 18 Får för mig att göra oket på tröjan randigt. Vet inte om det var en så bra idé, speciellt som man ska stick rm, am hela tiden.

Kl. 19 På väg ut till idyllen, där solen alltid skiner.

Kl. 20 Verkar ju vara jätteroligt att titta på PewDiePie.

Kl. 21 Ser senaste avsnittet av True Blood. S6E5. Fasen, snart har halva säsongen visats...

Kl. 22 A har fått tånaglarna målade, dock inte förlängda.

Kl. 23 Avslutar EFIT-dygnet med lite SATC.

Det var mina bilder för den här dagen det. Andra som är med och fotar sin dag hittar du här.


Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna ur Riksdagen - Ja tack
Free Dawit Isaak

13 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Kikar in på din morgon. Tvätt blir det här med och kanske havregrynsgröt :-)

Ariella sa...

Skulle ju inte va anonym :-) Så kan det gå när man är för snabb, hehe.

Tinnan sa...

Tittade in på din dag. Hoppade till av datumet, 15 maj...;-)
Tänkte att jag då hamnat på fel ställe och att skolbarnen nog undrar var fröken är... Återkommer för resten av dagen.

Sofia sa...

Tänk, jag har också tvättat idag! Det lär ju dyka upp ett tvättrelaterat foto hos mig under dagen :-D
Jag kikar in igen lite senare under dagen!

Micke sa...

Inget tvättande här inte!
Det är bra du kan sluta när du vill ;)

Petra sa...

Det var inte många timmar du sov. Själv drar jag mig länge i sängen. Är det mahjong du spelar? Själv är jag fast i Candy crash saga.

Kikar in ikväll igen, ha en bra EFIT dag.

Vonkis sa...

Anonyma Ariella
Ha ha, ja så kan det gå :-)
Havregrynsgröt, det är grejer det.

Tinnan
Jo, de hade nog ringt vid det här laget om det var 15 maj. Har ändrat nu, tack för hjälpen :-)

Sofia
Jag gissar att vi inte är de enda som tvättar idag. Du är välkommen tillbaka.

Micke
Jag har redan slutat. Jättemånga gånger...

linusson
Nej, det blev det verkligen inte. Ibland funderar jag hur den här kroppen tänker.
Spelet heter Taipei, man ska para ihop brickor.

Majsan sa...

Kikar in... så det är vågat hänga tvätten ute idag? Samma här men jag håller tummarna för att solen kommer innan regnet!

På återseende.

Ruta Ett sa...

Inte tvättande här heller, mer röj.
Kålpudding är en v mina favoriträtter - jag blev såååå sugen på det nu.

Bloggblad sa...

Jag vet inte ens vad det är för spel... Men efit gillar jag och känner igen.

Kattis sa...

Även här har det tvättats, som alltid... ;)

Vonkis sa...

Majsan
Det var lite väl vågat att hänga tvätte ute igår. En dryg timme efter att jag tog bilden började det regna...

Ruta Ett
Röj, en annan vanlig EFIT-syssla :-)
Visst är det gott med kålpudding, hoppas du får lite snart.

Bloggblad
Då borde du testa det men det är liiite beroendeframkallande. Bara lite.

Kattis
Mycket tvätt blir det.

Hanna sa...

Vad snyggt du stickar!