tisdag, oktober 08, 2013

Meningsfull studiedag

Välkommen till StudieBloggen

Vi har haft studiedagar måndag och tisdag. Gårdagen ägnades åt planering, äska pengar för kompetensutveckling. Idag stod föreläsningar på schemat både på för- och eftermiddagen. Det ska erkännas att igår såg jag inte fram mot föreläsningarna, oftast brukar de inte ge något och jag ville mycket hellre ägna tid åt att planera mina ämnen.

Idag känner jag helt annorlunda.

På förmiddagen föreläste Anders Jidesjö om undervisning i naturvetenskap och teknik som engagerar eleverna och jägarns vad han träffade rätt. Jag blev så inspirerad och taggad att jag ska prata med chefen om möjligheten att använda en av mina grupper i fysiken som pilotgrupp för att lägga om undervisningen. Jag vill det här så mycket att jag till och med är villig att släppa religionsgruppen till någon annan lärare. Jag som i alla år har längtat så mycket efter att få undervisa i religionskunskap!

Det är så här det ska kännas efter en studiedag.


Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna ur Riksdagen - Ja tack
Free Dawit Isaak

1 kommentar:

Anonym sa...

Jaa, så SKA det kännas, inte bara samma dag, utan flera veckor efter...

Lycka till! Kul att du har ett så bra jobb!

// marianne