lördag, februari 20, 2016

Melodifestivalen 2016, Norrköping

Välkommen till MelodifestivalBloggen   

För första gången som Melodifestivalen varit i Norrköping har jag inte varit på genrepet och kollat. Men, förra gången Mello var här var Sarah Dawn Finer så sjuk att hon inte kunde vara med på genrepet. Istället var det Brita Bergström som sjöng. I år är det Swingfly som blivit sjuk i Nkpg. Han var med på repet igår och vi får hoppas att han tar sig igenom kvällen.

Sigrid! Hon var ju inte bara bra förra gången hon var med i Mellon, hon var ju en av behållningarna i julkalendern senast.

01. SaRahaKizunguzungu
Nja, jag vet inte jag.

02. Swingfly feat. Helena GutarraYou Carved Your Name
Gillar Teddybears sthlm blippet. Resten, not so much.

03. SMILOWeight of the World
Jag är faktiskt släkt med Oscar Berglund Juhola. Vi är tremänningar.
Suck. Swedish House Mafia-light...

04. After DarkKom ut som en stjärna
Först lite Army of Loverskör, följt av Dr Albankomp.

När får vi höra en låt som i alla fall är hyfsad ikväll?

Undrar om Anna Book gråter nu när Marie Göranzon tolkar Samba sambero.

05. Lisa AjaxMy Heart Wants Me Dead
Känns lite Azerbaijan men vad gör det när det faktiskt är rätt snyggt. Lisa borde bli farlig ikväll.

06. Boris RenéPut Your Love On Me
Kommer på mig själv med att sitta och gunga med i låten, ett hyfsat betyg ändå. Men lite tjatig var den nog.

07. Oscar ZiaHuman
Har Oscar problem med medhörningen? Det lät väldigt svajigt i början. Det tog sig i och för sig efter ett tag.
Rätt bra låt dock och väldigt snygg show. Den här måste gå direkt till finalen.

Jag tror på Oscar Zia och Lisa Ajax till finalen. Boris René och Swingfly bör kunna gå till Andra chansen. Tyvärr tror jag min lilla släkting i SMILO åker ut nu direkt tillsammans med SaRaha. After Dark klarar sig eventuellt till den andra röstningsomgången men bara för att standarden ikväll är minst sagt dålig.

Delfinalen i Norrköping har varit lite vad den första delfinalen var för något år sedan, usel.

Att jag under Melodifestivalen tar reda på hur det går för Modo i matchen mot Luleå och dessutom tittar på sidan 377 flera gånger säger en del om hur dåligt det är ikväll.

Vidare till andra omgången
SMILO, OJ. Då slutar de femma.
Boris René, helt ok.
Oscar Zia, bra.
Lisa Ajax, ok.
SaRaha, men vad händer?

Tror fortfarande på på Lisa och Oscar till finalen. Kanske Boris och SaRaha till AC?

Till Finalen
Oscar Zia, grattis!
Lisa Ajax, grattis Lisa.


Till Andra chansen
SaRaha, helt ok.
Boris René, också helt ok.

Nu kan vi lägga den här delfinalen till handlingarna och hoppas att det blir bättre i Gävle nästa vecka.


Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna ur Riksdagen - Ja tack
Free Dawit Isaak

4 kommentarer:

Anonym sa...

Börjar se nu, mitt i "PUT your Love on mi".
Vi fick ett jättetrevligt oväntat besök, och inte suttit vid TN:n
//Marianne

Vonkis sa...

Anonyma Marianne
Ni har inte missat något.

Unknown sa...

Håller med om att det var dåligt i kväll. Grattis till Modo-segern däremot!

Vonkis sa...

Peter Larsson
Det var den stora överraskningen, att Modo vann mot Luleå. Men redan vid nästa match var ju ordningen tillbaka igen.