lördag, februari 18, 2017

Melodifestivalen 2017 Växjö

Välkommen till MelloBloggen

Har inte lyssnat med eleverna den här veckan men väl själv och det verkar tyvärr inte bli någon höjdartävling den här kvällen men det kan ju bli underhållande ändå.

Jag mumsar på chokladpraliner från DarkPassion och dricker pommac när jag tittar på Melodifestivalen.


01. Robin BengtssonI Can’t Go On
Tråkig låt men snyggt nummer.
Väldigt mycket influenser från Justin Timberlake.

02. Krista SiegfridsSnurra min jord
Nej. Krista får nog svårt att gå vidare. En konstig låt där dansen dansen verkar leva ett eget liv. Och som vi lärde oss av Glee, när en måste ta till hairography, då är det inte bra.

03. Anton HagmanKiss You Goodbye
Nej. Anton sjunger ok men låten var f ö r tråkig.

04. Jasmine KaraGravity
Helt ok men Jasmine känns lite övertänd.
Hjälp vad negativ jag är ikväll.

Men KAN de släppa grejen att Hasse är gammal någon gång?

05. Owe ThörnqvistBoogieman Blues
Låter lite som introt till The Nanny, så det här gillar jag. Ska baske mig ta och slänga iväg en röst!

En man som heter Owe. H a

06. Bella och FilippaCrucified
För peppigt för min del men ändå bland de bättre ikväll.

07. Felix, Oscar och Omar / FO and OGotta Thing About You
Ok alla ungdomar. Låten heter egentligen Jackie och gjordes av Ratata på 80-talet.

Jag tror att Robin, Jasmine, Anton. Owe och Fooarna går till den andra omröstningen. Hoppas att Bella och Filippa går vidare istället för Anton.

Clara och Alcazar helt klart bäst ikväll. Ska vi gissa att en hel del män kommer uppröras över texten.

Alltså Owe Thörnqvist, vilken inspirerande människa!

Till andra omgången
Fooarna, hmpf
Bella och Filippa, kul
Anton, oj
Robin, väntat
Owe, kul!

Men skittråkigt att Anton gick vidare istället för Jasmine. Nu kommer jag rösta på Owe en gång till.

Missade helt inzoomningen på Robins skrev första gången. Mycket konstigt kameraval...

Tror
Robin och Fooarna till final
Owe och Bella o Filippa till AC

Hoppas
Owe och Robin till final
Bella och Filippa till AC, de andra två bidragen kan vi stryka redan nu.

Varje gång Hasse Andersson säger Om ni vill skänka ett BIDRAG till Radiohjälpen tänker jag på Itzhak Schenström i Hipp Hipp.

Tror nästan att Owe kan gå direkt till finalen. På riktigt.

Till Finalen
Robin Bengtson, helt ok och ganska väntat.
Owe!!! Jäss!!!


Till Andra Chansen
Anton, ok då
Fooarna, ja ja


Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna ur Riksdagen - Ja tack
Free Dawit Isaak

35 kommentarer:

Kjell Sigbjørn sa...

Hejesan hoppsan - då var det dags igen før mello'n :)

Vonkis sa...

Kjell Sigbjørn
Äntligen :-)

Anonym sa...

Vi sitter redo!:-)
Kram /Storasyster

Vonkis sa...

Storasyster
Härligt, nu kör vi!

Kjell Sigbjørn sa...

Robin Stjernberg som vann 2013 har varit med och skrivit Robin Bengtssons låt som är först ut. Bra start på kvällen. Robin Bengtsson är favorit att gå till final.

Anonym sa...

Är det en högoddsare att Clar H står för underhållningen i kväll.
Sedan har jag tänkt på att de intervjuade både Mariett och Ingrosso. Kan det vara för att de visste att de skulle gå vidare. Har ju tänkt kolla hörde gjorde första veckan, men glömt bort. Nu ska jag kolla i kväll.

Vonkis sa...

Kjell Sigbjørn
Helt ok start. Tycker låten var lite tråkig men numret var snyggt gjort.

Anonym
Nej, Clara H står för kvällens pausnummer.
Menar du att de intervjuade dem i greenroom? De intervjuade väl även Pontare.

Kjell Sigbjørn sa...

Krista Siegfrids såg vi första gången när vi sjöng Marry Me för Finland i Eurovision 2013.

Bra låt, kanske vidare

Vonkis sa...

Kjell Sigbjørn
Marry me var betydligt bättre än Snurra min jord.

Kjell Sigbjørn sa...

Anton Hagman, född 1998, sägs att han har varit sjuk under veckan och har fortfarande problem. Märks inte på rösten iallafall.

Tror inte den går vidare!

Vonkis sa...

Kjell Sigbjørn
Han sjöng ok men låten var för tråkig.

Anonym sa...

De pratade med Pontare inför första omröstningen.
Det är andra jag menar,alldeles innan de lämnade resultatet.
//Mariannew

Vonkis sa...

Marianne
Aha.
Då får i spana in hur de gör ikväll då.

Anonym sa...

Vi har inte hört någon bra än.
// Marianne

Kjell Sigbjørn sa...

Jasmine Kara - bra låt kannske vidare andra chansen

Kjell Sigbjørn sa...

Owe Thörnqvist blir historisk som den äldsta artisten i Melodifestivalens historia. Han fyller 88 år dagen efter finalen.

Nej, tyvärr kommer inte att gå vidare: Svensktoppen nästa!

Vonkis sa...

Kjell Sigbjørn
Tror hon kan ta sig direkt till finalen, beror nog på vad The Foo gör.

Jag röstade på Owe, blev på bra humör av att se honom.

Kjell Sigbjørn sa...

Bella & Filippa: Crucified; Bra låt (fast går den vidare? - vi får se)

Bella (den blonda) i Bella & Filippa är den första artisten i Melodifestivalen född på 00-talet. Filippa är för övrigt den första född 1999. Men yngst genom tiderna var Rosanna Jönis 2001 som var 15 år.
ikväll 20.43

Anonym sa...

Vi gilla Bella o Filippa, och Ove.
/Marianne

Kjell Sigbjørn sa...

FO & O hette först The Fooo. Sedan bytte de namn till The Fooo Conspiracy, och för två veckor sedan bytte de namn igen. En av medlemmarna lämnade gruppen just innan de presenterades som klara för Melodifestivalen. Inför festivalen hann de också med att ändra låttiteln, så det har hänt mycket. FO&O skulle först ha heliumballonger med i sin show, men de fick strykas på grund av brandfara.

Kvällens bästa låt i mina öron!!!

Kjell Sigbjørn sa...

Drar til med en gissning på vem som går vidare:

TIL FINAL:
01. Robin Bengtsson – I Can’t Go On
07. Felix, Oscar och Omar / FO and O – Gotta Thing About You

TIL ANDRA CHANSEN:
04. Jasmine Kara – Gravity
06. Bella &och Filippa – Crucified

Anonym sa...

Bella & Filippa och Fo & o direkt till final
Robin och Owe till andra chansen tror jag.
/Storasyster

Vonkis sa...

Kjell Sigbjørn
Den är bra i kvällens startfält. Hoppas den går vidare men kommer få det svårt mot de andra låtarna i AC och finalen.

Flera åldersrekord ikväll alltså.

Marianne
Jag har röstat på Owe :-)

Kjell Sigbjørn
Många namnbyten blir det.
Gillade inte låten alls. Trots att de "lånat" en hel del från Ratata.

Gissar att Robin och Jasmine går till finalen.

Vonkis sa...

Vilken felgissning av mig, Jasmine åkte på en gång.

Anonym sa...

Och Robbin blev pratad med i Greenroom...
Sedan missade jag om det pratades med fler innan David började sjunga.
/Marianne

Vonkis sa...

Marianne
Nej, de pratade bara med honom.

Kjell Sigbjørn sa...

ja hur kunde Jasmine åka ut!!!???

Kjell Sigbjørn sa...

Grattis til OWE THÖRNQUIST lite oväntat fast ingen överraskning

Vonkis sa...

Kjell Sigbjørn
Hade mycket hellre sett henne i AC än både fooarna och Anton.

Vonkis sa...

Kjell Sigbjørn
Superkul att Owe gick vidare!

Kjell Sigbjørn sa...

Ja då var det över för denna lördagkvällen. Skellefteå nästa!!!

Vi hörs nästa lördag igen! :)

NYTT RÖSTNINGSREKORD IGEN!!!!!!!!!!!! Bra Jobbat SVERIGE!

Olle B sa...

:-)

Bloggblad sa...

Jag tyckte att den kvinnliga programledaren var den bästa jag har sett på länge. Jag har aldrig hört talas om henne förut, men sååå bra. Ledig, chosefri och med rätt glimt i ögat. Naturligt snygg också utan ankläppar.

Owe har jag inget emot, men han skulle kanske haft en rollator. Det såg jobbigt ut. Jag tänkte på att Hasse hela tiden var "den gamla", som en särskild ras. Men han kan ju både stå och gå själv... jag var inte så förtjust i hans låt heller, lät för mycket som låda på magen. Jag gillade gitarrflickorna.

Anni sa...

Owe fick rappa i green room - snacka om att det gick hem i stugorna! Mina söner satt och gapade, helt frälsta. Hoppas att han står på benen till finalen, det såg lite skröpligt ut.

Robin och hans dansare såg ju ut som Dressman-reklam. Så trista.

Mariette och Nano har varit bäst hittills, tycker jag. Får se vad som dyker upp nästa lördag, om det är något som alls duger till ESC.

Vonkis sa...

Bloggblad
Clara är verkligen klockren som programledare. Tror hon skulle klara sig utmärkt på egen hand. Det är synd om David och Hasse att de inte har ett bättre manus att jobba med men det är ju samma för Clara.

Jag blev glad av att se Owe, tror han kan komma topp fyra i finalen.

Anni
Det är ruter i gubben, minst sagt.
En snygg show och snygg filmning räddar det mesta, tror inte att Robin har någon större chans i finalen som jag tror Nano vinner, om inte Loreen har en riktig superlåt. Tror inte hon hade ställt upp igen annars.