söndag, oktober 29, 2017

EFIT 29 oktober 2017

Välkommen till FotoBloggen

Goder morgon. Oktober är nästan slut och det ska firas med att ta Ett foto i timmen.

04. Larmet på mobilen ringer men något sade mig att min mobil inte ställer om tiden automatiskt. Tur att jag kollade på klockan.se.

05. Lyckades somna om men nu är det dags att kliva upp för dagens första frukost.

06. Hoppar in i duschen.

07. Dags att ta tag i disken. Någon gång ska jag lära mig att inte spara den.

08. Dags för frukost nummer två. Funderar på grönkålssoppa till lunch så jag kokar några extra ägg.

09. Tittar ikapp på Vår tid är nu.

10. Ska iväg och handla senare idag så jag påbörjar en liten inköpslista.

11. Blev lite småhungrig igen.

12. Glömde att fota.

13. Väntar på spårvagnen men först passerade den här. Gissar att det har med slipningen av spåren att göra.

14. Får en genomgång av var batterierna sitter på denna farkost.

15. Testar en fluortablett som smakar citrus, ska vara bra för salivproduktionen.

16. E ska städa i pysselrummet men av någon anledning hittar hon hela tiden andra saker att sysselsätta sig med. Som att smycka fingrarna med ögon.

17. Hårfärgning på g. Blått ska det bli. På E.

18. Dags för middag. Gott nå ...

19. E tyckte att jag också skulle färga håret blått så det fick bli en liten slinga. Nu är det inte långt kvar till jag skaffar mig ett boende i Florida känns det som.


Fler bilder kommer under dagen. Andra som är med och fotar idag hittar du här.


Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna ur Riksdagen - Ja tack
Free Dawit Isaak

14 kommentarer:

Anni sa...

Men jisses männscha - gå upp så tidigt för att diska?!?

Versch sa...

Det där med att man ska ändra klockan har jag aldrig förstått mig på. Vad bra att du lyckades somna om en timme till iaf. :)

Annika S sa...

god morgon, hur vore det med en diskmaskin? :-)

/Annika
https://auroraaurum.wordpress.com/

Nnika sa...

Min telefon ställer om tiden själv, det är rätt skönt. :-) vilka härliga glas du har. Diskmaskin är rätt skönt att ha. :-)

Vonkis sa...

Anni
Nej nej. Jag gick inte upp för att diska men efter den första frukosten kunde jag inte somna om och då kunde jag lika gärna ta tag i disken :-)

Versch
En får glädja sig åt det lilla :-)

Annika S
Om jag fått en slant varje gång någon föreslagit att jag ska skaffa en diskmaskin :-)

Nnika
Glasen är från mormor. Tror de har varit glasburkar med messmör en gång i tiden.

Anonym sa...

Visst är den bra! " Vår Tid Är Nu "!!! Skoj som vanligt att följa din dag!

// Anna

Ariella sa...

Kikar in på din dag

Joakim sa...

En andra frukost är alltid bra att ta :)

Hanna sa...

Tjingeling mycket hemmaplock ser jag. :)

Efwa - Medea sa...

Tittar in på din dag. Vår tid är nu borde vi också titta ikapp. Tack för påminnelsen

Versch sa...

Oh la la...blått är flott. :)

Anni sa...

Blått är alltid rätt! :-)
Jag kanske ska kika lite på den där svenska serien? Såg en liten snutt av starten, men sedan har det inte blivit av.

Frolic-Eirin sa...

Blått er alltid kult.. Og en dag slutter man å utsette oppvaska.. Mon når det blir...

mossfolk sa...

Haha, jag känner igen det där -det finns ju så mycket saker som är roligare att göra med pysslet än att städa bland det.