söndag, mars 04, 2018

EFIT 4 mars 2018

Välkommen till FotoBloggen

Det är söndagen 4 mars och det är, som vi alla vet, bananens dag. Det är också ett foto i timmen så här kommer min dag.

06. Första frukosten. Blir till att försöka somna om.

07. Lyckades somna om en liten stund i alla fall men nu klättrar jag in i duschen.

08. Parkerar i soffan ett tag för nu startar Vasaloppet.

09. Äter de varma mackor som blev över igår.

10. Har diskat undan lite.

11. Pratar i tefelonen med storahyster

12. och där går de i mål, grattis till vinsten Andreas Nygaard.

13. Smörjer in mina väldigt vintertorra händer.

14. Plockar lite i köket och rensar ur kylskåpet.

15. Har fått hem böcker jag beställt på bokrean. Ska ta med dem till skolan imorgon.

16. Dags för lite mat då och pytt i panna går alltid ner.

17. Njuter av lite kryddigt svart te. Önskar jag kom ihåg vad det heter så jag skulle kunna köpa nytt.

18. Tittar lite på hur det går för Brita Zackari och Johanna Ojala i Vasaloppsspåret.

19. Avslutar den här dagen med Modern Family, är väldigt trött efter en lång dag.


Här hittar du fler som är med och fotar idag.



Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna ur Riksdagen - Ja tack
Free Dawit Isaak

17 kommentarer:

Annika sa...

God morgon på dig denna Vasaloppssöndag,

Anonym sa...

God morgon!
//Marianne

Versch sa...

Godmorgon och tack för påminnelsen. ;)
Bananens dag? Ja det är klart att även den ska hyllas, i det här hemmet finns det alltid bananer. :D

Vonkis sa...

Annika Roos
God morgon på dig med.

Marianne
God morgon.
God morgon!

Versch
Det var så lite så :-)
Bananer är ju himla gott.

Anonym sa...

Jämarns så sugen vi blev på de mackorna 😊
//Marianne

Hanna sa...

Fyy vilken tidig morgon! Själv vaknade jag precis lagom till Vasaloppsstarten.

Vonkis sa...

Marianne
De var väldigt goda.

Hanna
En tidig men lugn morgon.

Frolic-Eirin sa...

God formiddag til deg. Kos deg med wasaloppet du, det er deg vel unt! Husk frokost nummer to når du har våkna
takk for titten

Gurkiss sa...

Hejsan :)

Kikar in din dag så här långt...
Hua vad tidigt du är uppe en söndag...
Mums de varma mackorna såg goda ut :)

Ha de gott.
Kram Gurkiss

Vonkis sa...

Frolic-Eirin
Det är verkligen mysigt med Vasaloppet, i alla fall när en inte åker själv. :-)

Gurkiss
De är väldigt goda och superenkla att göra. Hacka lök, riv ost och i med lite ketchup.

Anna sa...

Mä, ha du också disk?! Var kommer din ifrån?
Skoj som vanligt att följa din dag.

// Kram Anna

Ariella sa...

Kikar in på din dag. Fler än vi som har disk ��
Vi följer inte Vasaloppet

Vonkis sa...

Anna
Jag vet inte, helt plötsligt var den bara där.

Ariella
Ja du, den där disken är evigt återkommande.

Efwa - Medea sa...

Kikar in på din dag. Jag som aldrig äter bananer i vanliga fall köpte en och hade på min pizza. Verkligen passande en bananens dag!

Anni sa...

Kalla varma mackor låter inte som någon höjdare. Min favoritmacka skulle du ju gjort idag, på bananens dag (vilket jag helt hade missat). Så enkel och oväntat god: bröd + lite smör + ett lager Kalles kaviar + en halv banan, delad på längden. In i ugn. Ja, jag vet att det låter heltokigt, men det är så gott! Har man lite hackad persilja att strö över så blir det pricken över i.

Vonkis sa...

Efwa - Medea
Som en skickelse :-)

Anni
Kaviar är en sådan där sak som ofta är gott även om den är med i en kombination som låter märklig. Ska faktiskt testa din macka.

Hanna sa...

Mysig dag och gott med pytt i panna. :)