tisdag, maj 08, 2018

EFIT 8 maj 2018

Välkommen till FotoBlogge

God morgon på er. Idag är det dags för Ett foto i timmen igen. Det är jobbdag så jag håller tummarna att det går att fota varje timme, får sätta larmet på mobilen så jag inte glömmer.


06. Försöker att vakna till liv men kallt vatten i ansiktet brukar hjälpa.

07. På jobbet och går som vanligt in till kopieringsrummet och startar kopieringsmaskinen.

08. Vi har matematik. Eleverna jobbar med sådant de inte var så säkra på på nationella proven.

09. Vi arbetar om ekonomi på samhällskunskapen.

10. Eleverna har idrott så jag planerar in de 26 utvecklingssamtal som jag ska ha.

11. Mer ekonomi.

12. Hade "rast" och glömde att fota.

13. Vi ser på Lilla Aktuellt. Eleverna älskar det.

14. Vi har bild. Eleverna ska måla abstrakt med oljekritor vattenfärger och flaskfärger.

bonusbld Några av de färdiga alstren.

15. Har knappt haft en lugn stund idag så nu när eleverna har gått hem tar jag en bit banankaka med mörk choklad i. Det behövdes.

16. Dags att gå hem. Det är varmt.

17. Hemma och tittar till blommorna som stått på balkongen hela dagen.

18. Orkar inte laga mat så det får bli pizza idag.

19. Plockar med lite böcker som jag tagit hem från jobbet.

20. Tittar på Studio Eurovision. Äntligen är det dags! Kommer att blogga om bidragen under tävlingen.

21. Då var vi igång då, men än så länge har inget bidrag imponerat.

22. Tittar fortfarande på eurovision, så klart. Gillade Irlands dansare men förstår inte varför de inte fick ordentligt med ljus.

23. Första semifinalen i årets esc är klar, jag gissade rätt på 8,5 finalbidrag. Blommorna är inplockade för natten. Nu går jag och lägger mig.

Här hittar du fler som är med och fotar idag.


Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna ur Riksdagen - Ja tack
Free Dawit Isaak

12 kommentarer:

Efwa - Medea sa...

Kikar in på din enda bild. =D

Versch sa...

Ja du fick ju sova lite längre än mig denna dag, fast 6 är också tidigt.
Kikar in lite senare igen för att se om du lyckades fota trots arbetsdag.

Ariella sa...

Kikar in på din dag. Ser ut som om jag får komma tillbaka senare för att se fortsättningen

Hanna sa...

Hoppas det går bra att jobba idag. :)

Vonkis sa...

Efwa - Medea
Nu finns det fler bilder att titta på :-)

Versch
Lite längre :-)

Ariella
Till slut kom det upp lite fler bilder :-)

Vonkis sa...

Hanna
Jodå, det har gått bra :-)

Frolic-Eirin sa...

En fortjener pizza i blant... og god kake! Lykke til med eksamen på elevene dine? Eller er de ikke gamle nok ennå?

Takk for titten

Versch sa...

Ja alla dessa utvecklingssamtal, vilken tid de tar. Tack och lov så har jag inte så många nuförtiden, två själv och två som jag deltar på vilket känns lagom. ;)

Banankakan såg riktigt god ut, är det choklad i bitar som du har i den?

Blir inget ESC för mig, är i valet och kvalet om jag ens ska kolla på lördag. Blev så besviken på att Benjamin vann i Sverige och klarar verkligen inte av hans låt. Om jag ändå kollar så kan jag ju iofs göra något annat under hans framträdande...hmm...får fundera lite mer på det där.

Vonkis sa...

Frolic-Eirin
De går i sexan så de ska få betyg för andra gången nu i juni. Nu under vårterminen har vi haft nationella prov i matematik, svenska och engelska.

Versch
Fyra utvecklingssamtal, det hade vart något det.

Japp, hackade i mörk blockchoklad i kakan, Försökte få till små bitar men några lite större så man får bita i :-)

Det är klart att du ska titta, det är ju Eurovision!

Versch sa...

Mm...går nästan till historien om jag inte ser ESC på lördag.

Anonym sa...

Det blev en lång dag...
// Den ömma modern

Anni sa...

Gillar hur omväxlande din arbetsdag är - inte bara ett ämne utan många!
Måste kika på ditt ESC-inlägg också. Jag gillade Belgien och de gick ju inte vidare!