onsdag, januari 23, 2019

EFIT 23 januari 2019

Välkommen till FotoBloggen

Denna onsdag, skogens dag, är det dags för ett foto i timmen. Häng på.

Kl. 05. Dags för dagens första frukost. Kom även på att jag igår glömde ta fram lasagnen jag ska äta till lunch idag men nu är det gjort.

Kl. 06. Sitter på spårvagnen till bussen till jobbet. Kör igång Söndagsintervjun, ett nytt program för mig och det är riktigt bra.

Kl. 07. På jobbet. Plockar fram informationslappen om skridskoklassikern som ska skickas hem idag.

Kl. 08. Vi arbetar om vikingatiden och ska titta på ett avsnitt av Rena rama forntiden.

Kl. 09. Eleverna får tillbaka ett prov och jag förklarar hur jag har rättat. Många tecken blir det.

Kl. 10. Förmiddagsraster.

Kl. 11. Lektion igen, visar bilder på smartboarden.

Kl. 12. Dagens lunch. Hemmagjord lasagne.

Kl. 13. På den här lektionen svarar vi på frågor om vikingarnas resor tillsammans.

Kl. 14. Sista lektionen för dagen är slut och eleverna har gått hem.

Kl. 15. Ap-träffar.

Kl. 16. På väg hem i solnedgången men det är som vanligt stört omöjligt att fota den.

Kl. 17. Snart hemma, måste bara handla lite först.

Kl. 18. Får ett samtal och pratar länge.

Kl. 19. Uppdaterar mig på nyhetsläget.

Känner att en liten huvudvärk är på g så jag avslutar dagen nu. Här hittar du fler som deltar denna efit.


Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna ur Riksdagen - Ja tack
Free Dawit Isaak

11 kommentarer:

Anonym sa...

Måste vara härligt med en ny spis 😊
Tittar in senare, önskar dig en bra dag!

//Marianne

Hanna sa...

Ujuj, tidig morgon. Men det är det för mig också varannan vecka. Då är det 4.30 som gäller för mig.

Ariella sa...

God förmiddag. Återkommer senare

Anni sa...

Ser fram emot fler bilder från din dag. Återkommer!

Annika S sa...

Kikar in på din EFIT. Kommer fler bilder antar jag :-)
/Annika
https://auroraaurum.wordpress.com/

Efwa - Medea sa...

Kikar in på din dag!

Anni sa...

Hoppas att du sover gott nu och att huvudvärken är borta när du vaknar!

Hanna sa...

Oj fullt upp med vikingar där i skolan ser jag. Men spännande minsann!

Anna sa...

söndags intervjun är jätte bra!
Så himla roligt och se att det är någon skola, som har kvar dom gamla bänkarna!

Karoleen sa...

Tycker barnen att det är intressant med Vikingatiden? Vet att jag tyckte det i alla fall 😀

Vonkis sa...

Marianne
Jo, den är bra den nye spisen :-)

Hanna
Halv fem! Fy fasen!

Ariella
:-)


Annika S
Det gjorde det :-)

Efwa - Medea
Kika på :-)

Anni
Till slut släppte den men det är inte kul att lägga sig med bankande huvud.

Hanna
Spännande och kul :-)

Anna
Jag gillar bänkar med lock.

Karoleen
De flesta gillar arbetet med vikingatiden, speciellt när vi pratar om de olika gudarna.