söndag, juni 02, 2019

EFIT 2 juni 2019

Välkommen till FotoBloggen

Det har blivit juni och denna söndag är det Ett foto i timmen.

Kl. 05. Snoozar larmet, ser att jag måste ändra larmtexten.

Kl. 06. Tittar på ett avsnitt av Patriot act med Hasan Minhaj på Netflix.

Kl. 07. Får bort disken tidigt idag.

Kl. 08. Morgonvattning på balkongen. En av mina linné-tagetes har slagit ut.

Kl. 09. Planterat lite. Salvia och tagetes borde väl fungera ihop? Ja, jag har fått dille på tagetes i år.

Kl. 10. Julen varar än till påska heter det, men hur länge varar påsken? Det var ju flygrdagen i torsdags så nu tänker jag att det är säkert att plocka bort påsksakerna.

Kl. 11. Ska koka in rabarber.

Kl. 12. Inkokta och klara. Nu ska de bara stå på lagring ett tag.

Kl. 13. Lyssnar på podden Tensta calling från P1 Dokumentär och äter lunch.

Kl. 14. Ute och sträcker lite på benen. Njuter av aklejor i full blom, blir lite sugen på att sno med mig några hem men så får man ju inte göra.

Kl. 15. Har hållit till på balkongen en stund. Fuchsiorna har fått lite större krukor. Nu ska de få bo in sig lite.

Kl. 16. Innerkrukan är nog lite för liten egentligen men den får duga så länge. Lejongapen och tagetesen behövde planteras om.

Kl. 17. Tar en paus i arbetet på balkongen. Behöver rätta lite prov samt titta igenom kristendomsproven som det var ett tag sedan jag rättade.

Kl. 18. Rättar prov.

Kl. 19. Tittar hur vädret ska vara imorgon, det ser lovande ut.

Kl. 20. Funderar över vad jag ska plantera solrosorna i. Önskar att jag skrivit vad jag sådde i krukan framför solrosorna.


Det blev sista bilden för den här gången. Andra som fotar sin dag hittar du här.


Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna ur Riksdagen - Ja tack
Free Dawit Isaak

11 kommentarer:

Micke sa...

Varför har du larm klockan 05 en söndag?

Hanna sa...

Men fyyy så tidig morgon! ������

Vonkis sa...

Micke
Mediciner.

Hanna
Sannerligen.

Anonym sa...

Fina färger på Linnétagetesen!

Hängfuchsior finns inte här. Har däremot köpt tre vanliga, och fått en. De har alla en korg som håller upp blommorna. Visst måste de bli hängande när man tar bort korgen? Tyckte det var en korg på någon av de blommor du köpte förra helgen.

Den ömma modern.

Vonkis sa...

Den ömma modern
De där ställningarna är mer ett transportskydd. De blir inte hängande på det viset.

Hanna sa...

Så vackra blommor! :)

Efwa - Medea sa...

Kikar in på din dag!

Micke sa...

Det är mycket man inte får... med tanke på blommor :)

Versch sa...

Åh vad fint du får det på din balkong, blir lite avis som just nu har en alldeles för liten balkong för att kunna fylla den med blommor och vacker grönska. Tagetes är fint, hoppas dina få vara i fred. När vi hade tagetes på balkongen i Klockaretorpet så kom småfåglarna och knipsade av varenda blomma. Sen dess har jag inte vågat plantera några tagetes igen. Förhoppningsvis är det lugnare inne i stan.

Hanna sa...

Men gud, är sjukt imponerad över alla dina växter! Jag kan inte ens hålla liv i en kaktus...

Anni sa...

Vad roligt att Linnétagetesen redan blommar - mina har inga knoppar än! Påminn mig så ska du får aklejfrö till hösten.