fredag, augusti 18, 2023

Ett foto i timmen fredag 18 augusti 2023

Välkommen till FotoBloggen 

Se där vi har kommit till den andra halvan av augusti och vad passar väl bättre än att köra ett Ett foto i timmen? You tell me.


Kl. 05. Trött men klockan ringer och jag måste upp. Använder väggen för att morgonsträcka mig.

Kl. 06. Bra, bussen var tidig så jag behöver inte stå ute så länge. Dåligt, att busskompanjonen tar en senare buss denna morgon.

Kl. 07. På jobbet, skriver ut några schemata.

Kl. 08. Har no med en fyra och väcker lite intresse för fysik med att visa hur en hävert fungera.

Kl. 09. Har plockat undan efter laborationen, rett i en konflikt och lämnat mobiler till klassrummet. Är på väg till arbetsrummet för att kopiera ett mattehäfte.

Kl. 10. Så här de första dagarna med en ny klass är det mycket som delas ut. Plastfickor till exempel.

Kl. 11. Eleverna har idrott så jag lägger in presentpapper i några bänkar. Eleverna har tagit med eget papper.

Kl. 12. Har lunchrast. Glor på ampelliljan jag planterade i glasburken när jag presenterade mig för klassen i juni. De flesta elever trodde att liljan skulle ha dött när vi började skolan så de var mäkta imponerade att så inte var fallet.

Kl. 13. Plockar ihop mina saker fr att åka hem. Trodde jag.

Kl. 14. Bussen gick en halvtimme senare än jag trodde men nu är jag ähäntligen på väg hemåt.

Kl. 15. Snart hemma. Ska bara handla lite till helgen och till lotten först.

Kl. 16. Ute en sväng på balkongen och plockar några frökapslar från timvisaren.

Kl. 17. Pysslar om blommorna i vardagsrummet med lite näring och trimning. Passar på att skaka burkarna med ringblomma och olivolja.

Kl. 18. Har plockat lite några frökapslar från olika tagetes. Den här gången tog jag det säkra före det osäkra och skrev upp vilka blommor kapslarna kommer ifrån.

Kl. 19. Följer Annis dotter på Instagram (där kan man snacka om att att kreativiteten gått i arv). Hon har sytt en Zadie jumpsuit och jag blev sugen på att ha en sådan. Så Den ömma modern ska sy en!!! Nu ska jag bara komma underfund med vilket tyg som ska inhandlas. 

Kl. 20. Avslutar den här fotodagen med att prova några tröjor jag beställt från Ellos.  Andra som varit med idag hittar du här.

10 kommentarer:

Micke sa...

Vilken dumming till busskompanjon.. 🙄 😄

Karoleen sa...

Skönt att du slapp stå ute länge, trist väder i huvudstaden idag? Vi har det grått men än inget regn, och håller tummarna att det fortsätter.

Anni sa...

Men bussen går från din del av stan nu? Det var ju positivt i alla fall.

Efwa sa...

Kikar in på din dag. Så barnen har fortfarande bänkar att klä in med papper. Så är det inte i skolorna runt där jag bor.

Vonkis sa...

Micke
Kan inte annat än hålla med dig.

Karoleen
Hur vädret är i huvudstaden vet jag inte men i Norrköping och Finspång fortsätter det vara kvavt. Hoppas på åska.

Anni
Bussen har gått som den ska. Det är spårvagnen som bråkat men nu går den förbi hos mig. För tillfället i alla fall...

Efwa
Hos oss på 4-5 har de bänkar, på lågstaiet har de bord där de sitter två och två.

Bloggblad sa...

Vilka proportioner har du av ringblommeblad och olja? Jag blir nyfiken, för enligt mitt recept blir det väldigt trångt i burken. Dina ser ut att kunna simma fritt. Funkar det? Har du prövat tidigare? Jag kanske tar på tok för mycket? Vet bara att salvan blir kanon, så jag vågar nog inte chansa. I år harjag dåligt med ringblommor så jag blir kanske tvungen?

Eva sa...

Va häftigt med en ampellilja i en glasburk, måste jag testa :)

Bloggblad sa...

Glömde skriva att jag uppskattar att du kan pluralformen av schema! Men jag avstår ofta från både schemata och temata för att inte bli klassad som den nörd jag är.

Anni sa...

Kul att du ska ha dig en jumpsuit! Den vill vi se på bild sedan!

Svar: Mina örter blåste inte bort, det är lock på torken och jag lade i hela kvistar som jag tog bladen av när de torkat ;-)

Anna sa...

Hej!
Inne och kikar på din dag. Lika roligt varje gång och se din EFIT dag. Här börjar skolorna i morgon.
// Anna