tisdag, januari 24, 2006

Galna och jobbiga katter

Jag har inte varit hemma mellan 14:30-22:40 och jag tror att min akääära katter har sovit under den tiden. För nu springer de omkring och jagar varandra för glatta livet. Det låter som att de ska riva hela lägenheten. Jag kommer säääkert att få sova mycket i natt.

I morgon ska jag jobba 7:45-16 och sedan ska C och jag till IcaMaxi så då blir de tockså många timmar de blir hemma själv. Ser verkligen fram mot det.

Sedan har jag ett litet problem med kissarna.

Nellie, den stora katten, äter av Siris kattungemat och vice versa. Även om jag byter skål så byter de bara plats med varandra och äter fel mat igen.

När jag inte är hemma samt på natten ställer jag bort matskålarna så att dei nte ska kunna äta fel under hela dagen. Men det fungerar ju inte i längden.

Vad ska jag göra?

3 kommentarer:

Anonym sa...

köp bara kattungematen fram tills att siri kan äta nellies mat. det gör inget att nellie äter av siris mat...
kram

Magnolia sa...

Visst är de underbara =) har själv en supersöt liten honkatt som heter selma. Men dras en del av dåligt samvete då det blir många långa ensamma timmar för henne när jag är på jobbet. Får nog bli en liten bebis till - gärna en hankatt som heter bamse.

Andelieb sa...

Våra katter gjorde likadant. Vi höll efter dem så gott vi kunde. Håll ut! Kram på re!