tisdag, januari 24, 2006

Svårt att rota mig på riktigt

Av någon anledning har jag svårt att verkligen rota mig här i Norrköping. Jag kom att tänka på det idag.

Jag tittar inte på lokala nyheterna. Jag lyssnar inte på lokalradion. Jag läser inte någon av de lokala tidningarna. Jag som tycker att det är viktigt att jag håller mig uppdaterad. Jag ser mins en nyhetsändning om dagen och om det inte har gått så tittar jag på texttv för att inte missa något.

Men.

Jag lyssnar på Radio Västernorrland på internet varje dag. Jag läser ÖA på nätet varje dag. När jag är hemma i Ö-vik tittar jag alltid på de lokala nyheterna.

Att det ska vara så svårt. Jag har ju ändå bott här sedan hösten -99. Hur lång tid ska det behöva ta?

(är det sånt här som kallas dagens i-landsproblem?)

3 kommentarer:

Annapelu sa...

Nog måste det vara svår abstinens om du lyssnar på radio Västernorrland! Tristare radio får man väl leta efter!

Du kanske t o m saknar "Age på strövtåg"?? ;-)

Vonkis sa...

Nääääää

Radio Västernorrland är ju asbra! Jag älskar Lejonkulan och Lars T. Age på strövtåg vet jag inte vad det är för något. Däremot hade de "Arkiv Y" för några år sedan, en töntig men rolig anspelning på Arkiv X.

Anonym sa...

samma här, jag får ibland reda på holländska nyheter genom Aftonbladet! men känner mig för övrigt väldigt "hemma" här. :)