söndag, mars 18, 2007

Plastmattan

Välkommen till städbloggen

Jag har en platmatta i köket, det är en avlång en som logger vid arbetsbänken och spisen.

Nu på morgonkvisten fick jag för mig att jag skulle tvätta den i badkaret. Av vattnet att döma var det verkligen på tiden. Nu hänger den på tork och jag hoppas att den torkar något sånär fort. Annars kan jag kanske ställa mig in hos den som tvättar idag och få ta ett litet hörn av torkrummet...

Nu, åter till städandet

(Hela dan får, hon arbeta, hon får jobba, hon får streta, putsa, diska, tvätta, damma, hela dan' är det detsamma...)

1 kommentar:

Bloggblad sa...

Jag vet sen gammalt att en plastmatta inte torkar så fort... jag har en köksmatta i blandmaterial, plast+ nåt vanligt tygartat och den tar TIIIIIIID. Så jag tvättar den bara på sommaren när jag kan hänga den på balkongen och solen skiner.