lördag, januari 22, 2011

Melodikrysset vecka 3 2011

Välkommen till KryssBloggen

God morgon alla löjliga krysslovers! Snart är det dags för veckans krys och jag känner på mig att någon av oss kommer att vinna idag. Förövrigt känner jag även på mig att lodrätt åtta ska vara Bäckman (som i Py).

Ingen vinst idag heller. Hygglo Eldemannen.

Men men. Idag började Eldemannen med en melodifestivalare, Unstoppable som Ola tävlade med i Melodifestivalen 2010. Han deltog förövrigt i den första deltävlingen. Den som sändes från Örnsköldsvik.

Sedan blev det lite allsång med Säg det i toner och inte i ord.

Åh, Familjen Macahan, eller How the west was won som den hette over there. Älskar den serien. Kommer ihåg att jag fick se den med familjen fast att jag egentligen var för liten. När det blev otäcka sener fick jag titta bort men jag tjuvkikade mellan fingrarna. En gång frågade jag min storasyster varför hon tycket det var så otäckt, det var ju bara ketchup...

Hmm, spela norska nationalsången en vintersudiodag som denna. Eldemannen... Ja ja, den börjar i alla fall med Ja vi elseker dette landet.

Gubben i lådan med Daniel Adams-Ray, den ska några av mina treor sjunga på en storsamling på måndag. De tränade för fullt i går och var så duktiga så.

Och sedan blev det klassiskt, verkligen inte min starkaste sida, tur då att jag har mina medlöjlisar. Wagner är namnet på kompositören som Eldemannen var ute efter till vågrätt 6.

Dan Hills Sometimes when we touch går inte av för hackor, i alla fall inte när den som sjunger den kan sjunga... Susanne Alfvengren har gjort den på svenska och då fick den heta När vi rör varann. Vet inte riktigt vad jag tycker av hennes version, den är lite för på.

Alltid denne Lennart Palm i Lerum. Idag var det När vi gräver guld i USA han gav sig på. Vilka minnen jag har till den låten. I vilket fall var det Glenmark Eriksson och Strömstedt (GES) som var lanseringsgrupp, som Eldemannen uttryckte det. V1 blir Anders och riktningen till v8 ska vara österut.

Belman skruva fiolen på engelska. Han på videon ser lite ut som Strindberg och det fick mig att komma ihåg att igår när jag såg på Inside the actors studio med Dustin Hoffman så pratade de lite om Strinberg.

Losing my religion med R.E.M. blir alltid lite gråtmild när jag hör den.

That's me in the corner
That's me in the spotlight
Losing my religion
Trying to keep up with you
And I don't know if I can do it
Oh no I've said too much
I haven't said enough
I thought that I heard you laughing
I thought that I heard you sing
I think I thought I saw you try


Alltså. Den där Eldemannen. Spela Du är min man, när jag trodde att den för en gång skull var helt borta från radion. Men icke. Kan någon förklara låtens storhet för mig?

Låten som spelades till sista frågan heter tydligen Sjung och le, så det blir le på lodrätt 14.

Tack för idag alla. Nu blir det till att hålla tummarna att Modo går segrande ur eftermiddagens surströmmingsderby.

FRA:are – download torrent Piracy HA
Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna ur Riksdagen - Ja tack
Free Dawit Isaak

222 kommentarer:

1 – 200 av 222   Nyare›   Senaste»
Bildtroll sa...

God morgon.
I dag blir det lätt
V1 Andrea
L4 Bocelli
V6 Little
V8 Gerhard
L1 Alice-Bah
V11 B-W-O
L9 Darin
V4 Bas
V5 Ros
o.s.v..o.s.v....Jag kan ju inte hjälpa er med allt.
Är det så att ni ser något fel, är det för att ni vill se dom.Tyvärr ser jag ingen möjlighet för Py.
Som sagt lätt:-)

Vonkis sa...

Bildtroll
Det faktum att du inte ser någon möjlighet för Py, eller Bäckman heller för den delen, talar för att allt inte står rätt till ;-)

Bildtroll sa...

Det är bara att konstatera, Eldeman mobbar Py Bäckman.

Vonkis sa...

Bildtroll
Sannerligen.

Kenny sa...

God morgon på er och stort tack till Bildtroll som verkar ha löst krysset redan trots att inte varken Presley eller Elvis finns med i lösningen

Kenny sa...

V8 vill jag sätta in Presley i alla fall

Vonkis sa...

Kenny
Hörrö! Att du hela tiden ska sätta in Presley där jag säger att det ska vara Bäckman, du får hitta en egen kryssadress med sju bokstäver. L4 tillexempel.

Olle B sa...

God morgon.
Idag blir en lyckans dag.
Först blir det vinst i Melodikrysset. Sen spöar Timrå MODO med 3-0 i eftermiddag.

Vonkis sa...

Olle B
Men hörre du du!

Eva sa...

Godmorgon -soligt -3 och SNÖ! i Härnösand.

Olle B sa...

Jag glömde "hoppas jag"

Bildtroll sa...

Att du vågar, Olle...

Vonkis sa...

Eva
Hur mycket snö har ni nu? Är det fortfarande mest i Sverige? Här har det fallit ett puderlager under natten men nu skiner solen. Härligt härligt.

Olle B
Ja du. Det har ju inte gått så bra för TIK på hemmais den här säsongen.

Olle B sa...

Vonkis
Du har så rätt så.
Men man hoppas ju!!
Egentligen att både MODO och Timrå blir kvar i Elitserien till nästa säsong.

Vonkis sa...

Olle B
Ja, den där hatrelationen mellan Modofans och Timrå dito har jag inte riktigt förstått. Timrå är ju mitt tredjelag :-D

Men ikväll hejar jag på MODO!

Lotta sa...

Godmorgon från ett grått Malmö, all vår snö är borta, JIPPIE!!!!

Bildtroll sa...

Riktig lagsport stavas D.I.F

Vonkis sa...

Lotta
Härligt. Har flytten gått bra?

Bildtroll
*hörves*
ryser, min översättning.

Olle B sa...

Bildtroll
Är det rätta svaret på V11?

Janne sa...

Godmorgon från -1 i GBG och dimma.

Lotta sa...

Jaa, lägenheten va´så fiiinn:-)

Janne sa...

En gång GAIS:are alltid GAIS:are.

Bildtroll sa...

Olle, Kan inte se att det blir något annat, med två bindesträck:-)

Marie sa...

Godmorgon - här i Hammarstrand har det snöat en hel centimeter i natt å så 4 grader kallt - härligt väder alltså :-)

Vonkis sa...

Janne
Ska prata lite med solen så att den kommer till dig också. GAIS säger du. Tja, de har ju inget hockeylag i ES så dom får du heja på hur mycket du vill :-D

Lotta
Härligt.

Bildtroll
Om vi har otur så blir det EMD där istället men jag hoppas verkligen på BWO.

Marie
Verkar som att du bor på rätt ställe :-)

Pw sa...

God morgon på er alla från ett soligt Juniskär och för en gångs skull 0 grader..

Bettan sa...

Godmorgon från Sollentuna..-3 ute

Kenny sa...

Jag håller med Janne GAIS skall det vara

Eva sa...

jag vet inte om vi ligger itopp längre i snöligan _MEN vi har fortfarande över metern i alla fall. Högarna är runt 2 -3 meter....

Vonkis sa...

p-w
Det finns hopp.

Bettan
God morgon.

Kenny
Som sagt, de har ju inget lag i ES så.

Vonkis sa...

Eva
Jag lider med er.

Vonkis sa...

Alla vi. Varför skulle Eldemannen spela den förra veckan???

Kenny sa...

Nej där har vi Frölunda Indians

Vonkis sa...

Kenny
t t t

Bettan sa...

Ingen vinst idag heller....

Vonkis sa...

Någon vinnare här?

Lotta sa...

OLA Salo

Marie sa...

Ingen vinst men EMD sjunger vackert :-)

Kenny sa...

ingen vinnare här

Vonkis sa...

Med Ola på v10 kan det faktiskt bli Bäckman på L4...

Lisa sa...

Ola

Marie sa...

eller OLA då ;-)

Vonkis sa...

Lotta
Nej nej nej. Det är ju Idol-Ola.

Bettan sa...

Ola svensson

Lotta sa...

Haha OLA

Olle B sa...

V10/
OLA SVENSSON heter han

Anonym sa...

Ola svensson
Där rök Bocelli på L4....

Kenny sa...

Vad är detta på v10?

Kenny sa...

Jagvar lite trög i starten men det skall bli bättre

Bildtroll sa...

Rosor

Pw sa...

Toner...

Aggie sa...

Säg det i TONER

Olle B sa...

L9/ Säg det i TONER

Anonym sa...

Säg det i toner?

Kenny sa...

roser eller toner?

Vonkis sa...

God morgon Aggie

Lotta sa...

Vad är det nu ROSER el TONER???

Pw sa...

Defenetivt TONER.... Säg det i Toner...

Kenny sa...

säger aggie toner så är det toner

Aggie sa...

Godmorgon Vonkis och ni andra..:)

Aggie sa...

Kenny..:)

Bildtroll sa...

Ursäkta, hade fel...

Helena sa...

familjen macahan

Pw sa...

God morgon på dej också Aggie..

Kenny sa...

V13familjen
L4 macahan

Lisa sa...

Absolut TONER :)

Jonas sa...

Familjen macahan

Eva sa...

åh serien var verkligen en favorit!

Göran sa...

familjen macahan Kan de väl va

Goood moooorning!

HS sa...

JA

Helena sa...

JA vi elsker dette landet...

Kenny sa...

ja

Pw sa...

Ja vi älsker..

Anonym sa...

JA vi elsker dette land....

Göran sa...

Norska nationalsången

Aggie sa...

Ja vi elsker dette landet som det stiger frem...

Anonym sa...

Daniel adams-ray

HS sa...

Daniel Adams-Ray

Vonkis sa...

Daniel Adams-Ray.

Helena sa...

kan de va Adams-Ray ? men förnamn?

HS sa...

V11 R-E-M?

Anonym sa...

David i förnamn
/Linda

Anonym sa...

förlåt.. Daniel.. skall det vara

/Linda

Lisa sa...

V11 REM?

Lisa sa...

V11 REM?

Marie sa...

va var det på L2?
Telefonörer som inte fattar att det är krysstid!! *Morr* ;-)

Helena sa...

Tack,har världens segaste dator...!

Anonym sa...

L2 Daniel och L1 Adams-Ray

/Linda

HS sa...

V1 ANDERS?

Eva sa...

nu har jagkollat Härnösandhar mest snöi landet 108 cm.Kommer bli en vit juli i år ;-)

Anonym sa...

wagner?

Marie sa...

Aha - det var både för å efternamn på grabben :-) Då är jag med tror jag :-D

Aggie sa...

Wagner

Pw sa...

Eva..
På nyheterna sa dom 131cm....

Eva sa...

Vi har haft det - men det har töat lite förra helgen. Turman gillar slalom :-)

Pw sa...

Aggie..
Va gjorde vi utan dej..

Lisa sa...

Wagner, fast Aggie är ju snabbare!

Lisa sa...

Wagner, fast Aggie är ju snabbare!

HS sa...

RÖR

Kenny sa...

RÖR ??

Lotta sa...

RÖR

Aggie sa...

:)

Eva sa...

Susanne Alfvengren När virör varann

Vonkis sa...

Missade sista frågan innan sportrapporten.

Aggie sa...

p-w...jadu...hahaha

Olle B sa...

Vår Lösning fram till nu
V10/ OLA
L9/ TONER
V13/ FAMILJEN
L4/ MACAHAN
V7/ JA
L2/ DANIEL
L1/ ADAMS-RAY
V6/ WAGNER
L3/ RÖR

Lotta sa...

SOMETIMES WHEN WE TOUCH är bara så fiiin

Janne sa...

Nu har solen tittat fram och dimman har försvunnit i "Götet"och det är +grader.

Anonym sa...

God morgon från ett snart snöfritt Kumla!

Bildtroll sa...

Förstår inte det här, alla mina förutsägelser har kommit på
skam:-( måste ha tittat på fel kryss.

Lotta sa...

Vet ej vad vi ska göra idag... tradigt:-(

Olle B sa...

Bildtroll
Sånt är livet!!

Vonkis sa...

Vad var sista frågan?

Olle B sa...

VONKIS
L3/
3:e ordet ur sv. Titeln
RÖR

Anonym sa...

tredje ordet ur svenska texten "När vi RÖR varandra

Vonkis sa...

Olle B
Mörsi Båokåo.

Vonkis sa...

Bildtroll
Jag tror att Eldemannen var här inne och tittade innan sändningen började och när han såg dina svar bytte han kryss.

Lotta sa...

ÖSTERUT

Hasse Z sa...

V1Anders
V8Österut

Linköping är seriens bästa lag efter jul, 22 poäng på tio matcher.

Kenny sa...

Anders och österut

Göran sa...

Anders
Österut

Lisa sa...

1 Anders
8 Österut

Anonym sa...

anders - österut

Lotta sa...

När vi gräver guld i USA

Vonkis sa...

Anders och österut
"lanseringsgrupp". Ibland får han till det.

Kenny sa...

frölunda skall spöa skiten ur linköping idag

Helena sa...

v1 anders v8 österut

Aggie sa...

Håller med Kenny...FRÖLUNDA spöar skiten ur Linköping idag...:)))))

Bildtroll sa...

Göran sa...

Nu?

Pw sa...

Nu...

Eva sa...

nå skruva fiolen?

Lisa sa...

NU

Aggie sa...

NÅ skruva fiolen

Lotta sa...

Ja vad är det nu???

Lotta sa...

Ja vad är det nu???

Bildtroll sa...

Nå skruva fiolen

Lisa sa...

Nu skruva fiolen

Vonkis sa...

Kenny och Aggie
De får de gärna göra. Och så kommer ju Modo att vinna över Timrå.

Eva sa...

Jag vidhåller mitt nå -)

Anonym sa...

Haha.. jaja jag har 50% chans

Kenny sa...

Nå, skruva fiolen, hej, spelman, skynda dig!
Kära syster, hej! Svara inte nej,
svara ja, så bli vi glada. osv osv

Bettan sa...

Nå ska det vara...Kollat...

Lotta sa...

ETT U Eller ETT Å????

Anonym sa...

Det är fredmans epistel nr 2, Nå skruva fiolen

Olle B sa...

Vonkis
Ikväll vet vi vilka som spöat vilka.

Göran sa...

Fel där Vonkis, Timrå vinner.;)

Lisa sa...

Aj aj, minnet sviker. Visst är det Nå.

Aggie sa...

Vonkis...Nääää Timrå slår MODO...haha

Anonym sa...

Nå! / Maud

Eva sa...

REM

Kenny sa...

R.E.M

Anonym sa...

REM, så ska det va. =)

Olle B sa...

D.I.F ????

Göran sa...

NÅ ska de visst va

Snart slut, bäst vi lägger på en R.E.M

Pw sa...

Göran..
Jag håller defenetivt med dej....

Anonym sa...

Heja Linköping förresten!! =) / Maud

Aggie sa...

Göran: haha

Lotta sa...

Tack Bettan!!!

Göran sa...

Tack P-W.:)

Hasse Z sa...

REM?
Titta hur det ser ut i elitserietabellen, Frölunda har då verkligen inte visat sig vara på topp den här säsongen

Anonym sa...

LEKSANDS IF :)

Anonym sa...

Heja BRYNÄS!!!!

Aggie sa...

Hasse Z:.....Frölunda är som bäst i slutspelet..:)..SM-guld igen..:)

Kenny sa...

Hassw Z dom vinner idag för att dom vill gå till slutspel

HS sa...

MIN MAN

Göran sa...

Min
Man

Kenny sa...

min man

Bettan sa...

min man

Lotta sa...

Vonkis Låt inte detta bli en sportblogg ;-(

DU Är MIn man

Lisa sa...

Du är min man

Vonkis sa...

Olle B
Det gör vi sannerligen
Får se om det blir till att sitta framför Allehandas Liveblogg eller om jag är hos ickehockeytokiga människor.

Marie sa...

Du är min man.....

Göran sa...

Vems man är det nudå??

Kenny sa...

en ynka bokstav kvar

Göran sa...

Tack Marie.;)

Vonkis sa...

Lotta
He he he
Vi får försöka att hålla nere antalet sportkommentarer lite lite. Men idag är det ju lite speciellt när det är surströmmingsderby.

Lisa sa...

Typ världsrekord på svensktoppen.

Hasse Z sa...

Min man

Frölunda tappade sin slutspelsplats till Modo efter att ha blivit nollade av Örnsköldsvikslaget.

Anonym sa...

Tror ni att det bli LA det svinge på den sista ?

Lotta sa...

OK är det dax för Surströmmingsätning ikväll då?

Janne sa...

Le

Olle B sa...

Vår Lösning V3
V10/ OLA
L9/ TONER
V13/ FAMILJEN
L4/ MACAHAN
V7/ JA
L2/ DANIEL
L1/ ADAMS-RAY
V6/ WAGNER
L3/ RÖR
V1/ ANDERS
V8/ ÖSTERUT
V12/ NÅ
V11/ R-E-M
V4/ MIN
V5/ MAN
L14/ LE

Aggie sa...

Sjung och LE

Lisa sa...

Sjung och LE

Helena sa...

LE, va?

Lotta sa...

Vad var V7?

Bildtroll sa...

Tack för idag, så vill jag bara berätta för alla otrogna att DIF skall uttalas med en viss
vördnad:-) Vi ses nästa vecka.

Vonkis sa...

Anonym 10.49
Skulle tyvärr bara vara en melodifestivalare idag.

Lotta
Nej, match mellan Timrå och Modo, båda lagen kommer från Västernorrland.

Göran sa...

Sjung och LE
La det svinge är väl nudistklubbens signatur

Kenny sa...

Lotta V7 är JA

Vonkis sa...

Bildtroll
t t t

Anonym sa...

Trevlig helg allihopa, krysset gick ju bra var ganska lätt idag.
HEJA BRYNÄS!!!!!

Bettan sa...

Tack för idag...ses om två veckor...jobbar nästa helg

Vonkis sa...

Någon här som kan förklara storheten med Du är min man?

Eva sa...

Så där! Nu ska vifundera på omlängdskidorna fungerar... åker mest slalomi vanliga fall.Mennu finns bra förutsättningar förlängdskidor också.
Mitt bidrag i sportdebatten

Aggie sa...

Tack för idag och ha en jättefin vecka..:)..KRAM.....

PS: Dröm om Frölunda...:)

Kenny sa...

kolla inlägget Olle B 10:50

Vonkis sa...

Anony, 10.51
Mäh!

Kenny sa...

Ha en bra helg.... Heja Indians

«Äldst ‹Äldre   1 – 200 av 222   Nyare› Senaste»