söndag, december 09, 2007

Ett HELT gram

Välkommen till ReseBloggen

Så var jag (vi) hemma igen då.

Jag drog ju till Konglige Hufvudstad i fredag. Tillbringade den kvällen/natten med tacokyckling, Idol och Evelina i hennes finfina lägenhet.

Lördagen började tidigt. Skulle ju möta upp päronen på Centralen. De har kommit ner för att fira Faderskapets 60-årsdag.

Vi gick omkring på gamla stan under förmiddagen och gjorde ett stopp på Stortorgets julmarknad, eller Jultorgets stormarknad som jag råkade läsa först. Det var rätt mysigt även om det inte fanns någon snö. Vi mötte upp med Kerbie och en kompis till henne. Vi såg en rätt rolig sak där på julmarknaden.

Man kan aldrig vara nog tydlig :-)

Själva anledningen till att vi var i Stockholm var att vi skulle se Singin in the rain på Oscars. Jämarns ni vad bra den var! Jag är verkligen imponerad av vad man kan göra på en scen och dessutom är den himlarns rolig. Vad jag garvade. Vi satt längst upp, det gick verkligen inte att komma längre upp och Moderskapet fick lite svindel men jag tror att det kom av sig när musikalen satte igång. Om ni har vägarna förbi Stockholm kan jag varmt rekomendera Singen in the rain.

När vi skulle hem fick vi sitta några timmar på Centralen och dä hände det saker ska ni veta. Det kryllade av poliser på hela stället. De gick fram och tillbaka, pratade i komradio, gestikulerade och pratade med killar som hade huva/keps och rakat huvud. Det var allt lite spännande. Och jag tackar ju aldrig nej till snygga män i uniform. Jammi!

6 kommentarer:

Bloggblad sa...

Det låter som om jag skulle vilja se den.

Vonkis sa...

Bloggblad
Jag tror att du skulle gilla den, sång, dans och humor. Tre i ett!

Andelieb sa...

Ha ha...ett HELT gram. No shit Sherlock.

PGW sa...

Jamen det är viktigt att skriva ut att det är helt! Man vet aldrig. Jag lagade mat med en kompis som frågade efter decilitermåttet som låg framme nyss. Jag gav henne decilitermåttet, varvid hon säger, nä inte det, jag vill ha det lilla decilitermåttet.

det var halvdecilitermåttet hon menade.

Evas blogg sa...

Härligt med musical, snygga poliser och saffran!!

Unknown sa...

hallå där,

hihi kul o läsa om dina förfaranden,

men var är de utlovade bilderna på dina inköp??

du vet säkert det redan, men det var något upploppsliknande i Salem, troligen var det därför det var stor show down at the station,

saknar dig redan, sis,

kram evve