lördag, juli 25, 2009

Melodikrysset vecka 30

Välkommen till KryssBloggen

Ingen vinst den här gången heller men det är ju bara att köra på.

Nu kör vi.

När det börjar med melodifestivallåtar kan det ju inte annat än gå bra. Snälla Snälla med Caroline af Ugglas från årets Melodifestival håller ju än, det kan man inte säga om alla bidrag.

Varför går trafikinformationen ut på websändningen? Och mitt i den andra låten så jag har inte den blekfetaste aning vad det var för sjurbo som Eldemannen ville ha.

Gruppen som framförde I cant dance heter Genesis, gillar videon.

Hmm, den där sjurbostaden skulle kunna vara stall...

Brukar alltid blanda ihop "När lillan kom till jorden" med "Den första gång jag såg dig", här var det den senare som spelades, förstod jag av att det femte ordet bara hade tre bokstäver... Och det är ju Birger Sjöberg som har skrivit låten.

Den där tecknade figuren vet jag inte vad det var för något men det kommer väl vad det lider.

Han som sjöng Everyday it's a-getting closer going faster than a rollercoaster heter väl Buddy Holly? Har för mig det, och det går in och det spelas en musikal med han namn i Stockholm så det borde vara Buddy Holly.

Snälla Susseriblogger har berättat att den där tecknade seriefiguren är Scooby-Doo. Tack Susseribloggeri!

Det var länge sedan jag hörde Little Dysfunk You med the Ark, och sångaren heter ju Ola Salo. Mi lajk.

Var det inte någon fråga nyss om en geografisk plats? Vart skulle den in?
-----------
Den geografiska platsen ska enligt anonym vara Öland och det ser ut som att denska in på vågrätt sex.
-----------

Dirty Dancing.. är det bara jag som inte är helt såld p åden? Fattar inte grejen riktigt... I had the time of my life, vilket löj.

Hmm, får väl förlåta Eldemannen att han spela Bamsefierade låtar när det är bidrag från Eurovision Song Contest som spelas. I originalet är det ju Elena Paparizou som sjunge My number one i Kiev 2005.

Det där natuligtförekommande fenomenet vet jag inte säkert vad det ska vara men eld går in så det får det vara så länge.

Oh, mer melodifestivallåtar! Kikki Danielsson sjöng Du ger mig bra vibrationer (världens första dildosång?) 1985 då hon vann och det var Ingela Pling Forsman somskrev.

Ha ha, Pang i bygget! Det var ett tag sedan. I alla fall, hjälprederskan, eller vad manska kalla det för heter i alla fall Polly.

Och så verkar det som att jag har missat vågrätt sju. Hjälp någon.

Nu ska jag dra till stan men när jag kommer hem blir det bilder från gårdagens regnskador.

LilleRille
Free Dawit Isaak

13 kommentarer:

Om mig sa...

Figuren är Scooby Doo!!

Vonkis sa...

SusseriBlogger
Jahaaaaaaa, har aldrig sett den som tv-serie. Tackar!

Vonkis sa...

Vad fint att jag stavade aditt namn fel...

Anonym sa...

Öland

Vonkis sa...

Anonym
Tack. Är det vågrätt sex den ska in på?

Anonym sa...

Japp

Vonkis sa...

Anonym
Hugglo

Anonym sa...

Polly

Vonkis sa...

Anonym
Hade koll på det men tack ändå :-)

Anonym sa...

Hejsan!
Tror att det är Arne Domnerus som efterfrågas på V 7.

Lill

Lennart sa...

Eller varför inte Arne Lamberth
Lennart

Lennart sa...

Jag missade frågan på v9
Lennart

Bloggblad sa...

Kul att läsa om M-krysset här efteråt, eftersom jag hörde allt i bakgrunden utan att lyssna medan jag åt frukost och läste tidningen.