lördag, april 03, 2010

Melodikrysset vecka 13 2010

Välkommen till KryssBloggen

Glad påsk på er allihop!

Idag är jag uppe i Örnsköldsvik (eller Köpmanholmen för att vara mer exakt) och här är det nollgradigt, mulet och en massa snö som ligger på marken.

Det är för lite Fred Åkerström på radion, helt klart. Min längtan efter sommaren blir inte mindre av att höra honom sjunga kajsas udde.

Djursorten som ska in på vågrätt 6 ska enligt uppgifta vara elefanter. Har idag lärt mig att sången somspelades heter Elephant song.

Oj, Britney Spears i Melodikrysset, och Out from under har jag faktiskt inte hört förut. Där ser man.

Ser du stjärnan i det blå
Allt du önskar kan du få
om ditt hjärta har begärt vad du har kärt
Stjärnan har en sällsam makt,
och när du din önskan sagt,
från en silverstråle klar du får ditt svar
Ödets fé kan vackra gåvor ge,
åt alla dem som tro på himmlens stjärnor
Binder du en önskekrans får du allt vad vackrast fanns,
när du möter aftonstjärnans klara glans

Ingen kan sjunga den som Bengt Feldreich

Håll mig en sista gång jag ber dig
som ingen annan fanns
jag kanske aldrig mer får se dig
det är vår sista dans

Vår sista dans med Helen Sjöholm och BAO (tänker alltid på bowl movment när någon säger BAO)

Oh, please stay with me, Diana
Undra sa flundran varfr Diana inte stannade med hos Paul Anka, hade han börkjat med sina morgonkrav redan då kanske...

Och så lite Nirvana med Come as you are innan halvslaget.

Har väldigt bra kryssare med mig här måste jag säga, det var ett tag de gissade på att Eldemannen skulle spela Vivaldis De fyra årstiderna till vågrätt 1.

Nästa hade mina medkryssare också gissat på. Under mitt tunna skinn med Patrik Isaksson från Melodifestivalen 2008.

Det tog sin lilla tid men sedan hittade jag åt Jag är ett bedårande barn av min tid med Karl Gerhard på Youtube. Vad gjorde man utan Youtube?

Och så fick vi veta var Tom Cruise fick sin inspiration till repliken show me the money i Jerry Maguire ifrån. Enligt uppgift från mina underbara medkryssare spelades kassörskan av Siv Ericks.

Till en stad jag är på vandring
synden där är utanför.
Livets träd står där i blomning,
där som rosor aldrig dör.
Där skall rosor aldrig falna,
ingen frostnatt dem förstör.
Until en stad jag är på vandring,
dit där rosor aldrig dör

Sjöng Där rosor aldrig dör på farmors begravning för en oherrans massa år sedan. En väldigt fin sång.

Och visst var det Östen med Resten som spelade och sjöng Varför ska man leva för varandra.

Det var allt för denna lördagen det.

Ha en fortsatt bra påsk allihopa!


Dagens FRA:are – download torrent Piracy Jihad Jane
Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna i Riksdagen - Nej tack
Free Dawit Isaak

118 kommentarer:

Pw sa...

God Morgon å Trevlig Påsk Vonkis !!

Vonkis sa...

P-W
Tack detsamma.

Anonym sa...

Sol och underbart väder i norra Roslagen typ 5 grader varmt. VÅR??????????????????

Vonkis sa...

Anonym Skicka lite sol hit upp också är du väldigt snäll.

Anonym
Tack detsamma.

Björn sa...

Godmorgon från Ringarum! +6 och strålande sol!!

Anonym sa...

Glad Påsk! På Ingarö utanför Sthlm är det strålande sol, ca 7+ och lite snö som fläckvis ligger på marken... ;)

Vonkis sa...

Björn
Plusgrader där cokså, jag befinner mig på felplats vädermässigt alltså.

Aggie sa...

Glad Påsk och soliga hälsningar från Skene...:) Välkommen tillbaka Vonkis..:)

Vonkis sa...

Anonym
Nu blir jag snart bitter av alla värmerapporteringar från södra Sverige.

Marie sa...

Godmorgon och Glad Påsk alla löjlisar :-)

Snö i Hammarstrand i dag men behaglig temp så det blir till att traska i skogen efter kryzzet.

Vonkis sa...

Aggie
Tackar tackar. Hade enväldigt lärorik handbollsheg förra helgen men jag saknade allt att kryssa live här med er.

Anonym sa...

Glad påsk från ett soligt o skapligt ljumet Timmersdala

/Sonny

Aggie sa...

Kul att du hade det bra Vonkis..)

Vonkis sa...

Marie
Vi får önska varanda enriktigt löjlig påsk.

Anonym
Ljummet, det lät roligt at säga så omväder.

Oj, nu börjas det.

Marie sa...

Åkerström

Aggie sa...

Fred Åkerström ja...)

Björn sa...

Skriv gärna V9 etc. för jag kommer inte hinna lösa klart idag...

Eva sa...

God morgon från ett dimmigt och mulet Härnösand
0 gradigt och SNÖ i massor fortfarande. Glad påsk

Pw sa...

Elefanter

Vonkis sa...

Björn
L
L1 Åkerwström

Vonkis sa...

Varför blir det elefanter?

Marie sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Aggie sa...

Elephant song...så det blir elefanter...)

Anonym sa...

V 6. Elefanter

Anonym sa...

Ja men det är ju mitt emellan =)
/Sonny

Björn sa...

TACK!!!

Anonym sa...

V6 The elephant song

Vonkis sa...

Aggie
Aha, hade inte den blekfetaste att den hette Elephant song. Tackar :-)

Aggie sa...

Sjöng av Kahmal..::) om jag inte minns fel..:)

Marie sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

L2 Spears !!?

Göran sa...

God morgon allli hooopppa!

2 grader och lapphandskar vare idag.

Anonym sa...

vem sjunger ???

lasse08 sa...

tror att den där britney har dykt upp

lasse08 sa...

spears

Marie sa...

Om det var L2 så är det nog Spears

Eva sa...

Japp Spears

Vonkis sa...

Out from under bed Britney Spears
L2 Spears alltså.

Anonym sa...

V7: Ser

lasse08 sa...

ser

Göran sa...

Ser du stjärnan i det blå

Anonym sa...

V7 ser

Anonym sa...

V14 Vår
V9 sista
L8 dans

Göran sa...

Du är min man
Heter den välan

Göran sa...

Så heter den juh.:)
Inte en siffra rätt..*L*

Anonym sa...

V14 Vår
V9 sista
L8 dans

/Sonny

dårfinken sa...

knack knack får man vara med på ett hörn???????

Anonym sa...

Göran
du är min man går inte in...

lasse08 sa...

Bra gjort anonym

Anonym sa...

Haha precis samma som ovan fast lite senare :)

/Sonny

Vonkis sa...

Dårfinken
Du får vara med på många hörn om du vill.

Göran sa...

Diana

dårfinken sa...

Diana

Björn sa...

V8: Diana

lasse08 sa...

diana

Anonym sa...

V8: Diana
/Sonny

Anonym sa...

V8 Diana

Marie sa...

v8 - Diana

Göran sa...

Anonym!
Herre gud va du är noga, man kan faktiskt stryka de rutor som blir över.:)

Marie sa...

L5 - Nirvana

bardolino sa...

mäste vara nirvana

Roger sa...

Nirvana

Björn sa...

Hörde inte frågan men det är Nirvana!

Aggie sa...

Måste vara Nirvana..)

Anonym sa...

L5: Nirvana
/Sonny

lasse08 sa...

gamala kurtan slår till om jag inte har fel och bandet heter väl nirvana

dårfinken sa...

Bugar och tackar för det vonkis

Anonym sa...

v 1 årstiderna

Roger sa...

Min dotter fyller år i dag 9år hurra,hurra,hurra !!!

Anonym sa...

Grattis grattis..
Min dotter fyller 1 om 2 veckor

/Sonny

Anders Norberg sa...

Glad Påsk på er.

Vågrätt 1 blir väl Årstiderna. Slår vad om att han spelar våren av Vivaldi

Vonkis sa...

Roger
Hälsa grattis
till dottern.

Eva sa...

Hurra hurra för alla födelsedagsbarn!

Vonkis sa...

V12 blir kanske sov?
Sov på min arm
Sov du lilla videung

bardolino sa...

Hej Vonkis,
Har varit med här ett tag som anonym men skaffade ett Google-konto.
Hoppas det ok att vara med?
/Pierre

Eva sa...

Här på radion pratar de om att vi äter 1KG godis / person över Påsk....Oj då har jag mycket kvar att äta.

Vonkis sa...

Bardolina
Självklart är det ok :-)

Anders Norberg sa...

Undrar om L3 blir Isaksson och v11 blir Östen

Anonym sa...

årstiderna½

Björn sa...

Vivaldi våren kanske. Hörde inte frågan nu heller. Nu sticker jag. Had det så bra med kryssandet! Kram och glad påsk!!

Aggie sa...

..och att vi äter 6 miljoner ägg i timmen nu på påskafton....hmmmm

Björn sa...

Glöm inte L1 och V2 etc...

bardolino sa...

bra gissat Anders med isaksson L3

Marie sa...

L3 - låter exakt som Isaksson - alldeles rätt gissat Anders :-)
Undras vilken Östen dom spelar :-)

dårfinken sa...

L3 Isacsson

lasse08 sa...

då får det bli årstiderna och isaksson

bardolino sa...

kanske Östen me resten?

Roger sa...

Hon kommer med solsken kanske ?

Eva sa...

SOV
ÄR alt ER
ÖSTEN
ROS
????? ;-)

bardolino sa...

jag är ett bedårande barn av vår tid

Hasse Z sa...

L 13 Är
L 4 Ett

Marie sa...

tack

Aggie sa...

Han är ett bedårande barn av sin tid...= är och ett

bardolino sa...

alltså L13 är och L4 ett

Göran sa...

Vonkis!
Blir nog siv dårå.:)

lasse08 sa...

siv känns väl bra

Aggie sa...

Siv Ericks

Anonym sa...

V12 siv

Vonkis sa...

Käse, jag som trodde jag äntligen hade lyckat klura ut ett svar iförtid.

dårfinken sa...

Ros

Aggie sa...

Där rosor aldrig dör

Marie sa...

V10 - där ROSor aldrig dör....

Göran sa...

östen me resten kanske

Aggie sa...

Kram och tack för idag. Ha nu en underbar PÅSK...:)

dårfinken sa...

Kan det månne tro att det är östen

Anne-Lie sa...

Hoppas det gått bra för er idag! Krysset inskickat och nu ska jag ut i naturen;-))

Eva sa...

tack för idag! Nu väntar Påskfirande- GLAD PÅSK

Marie sa...

Slutat snöa - dags att dra till "skogs". Tack för i dag - ha en fortsatt trevlig påsk alla.

Kram

Anonym sa...

Glad påsk på er alla och tack för ännu en trevlig kryss timme
Nu blir det ut i skogen o grilla =)

/Sonny

Anonym sa...

Tack för i dag..o fortsatt trevlig helg från ett soligt SÖDERmalm

dårfinken sa...

Tack för idag, det där gjorde ni bra. Vi träffs nästa lördag.

Hans Zettby sa...

Ja det var det det, dags att fixa iordning lite grann att käka och sedan ut i solen.
så Glad påsk hälsar vi från Linköping

Vonkis sa...

Tack för idag allihop. Nu påskar vi vidare och så ses vi nästa lörag igen.

Göran sa...

Ha en underbar påskhelg och Tack för idag!

Täjk kär Vonkis!

Vonkis sa...

Göran
Aj oill traj.

Häppi iistär!

Vonkis sa...

Oj, drog en suck av lättnad av att jag inte vann den där boxen med dragspelsmusik. Väntar ju fortfarande på min första vinst i Melodikrysset och det hade varit väldigt typiskt om jag hade vunnit dragspelsmusiken.

Anonym sa...

1000tack för hjälpen med Melodikrysset.Sökte på nätet efter hjälp idag och hittade din blogg.
Kunde inte Karl Gerhard,där körde jag fast,trots att jag tycker han gjorde en hel del bra texter och har lyssnat en del på honom.
Du verkar superskicklig på detta med kryss!TACK!

Vonkis sa...

Anonym
I'll get by with a little help from my melodikryssetfriends :-D