tisdag, oktober 09, 2012

EFIT 9 oktober 2012

Välkommen till FotoBloggen

Det är tisdag och det är dags för EFIT, Ett Foto I Timmen, den här gången tänkte jag göra ett försök att vara med igen.

Kl. 05 Gårdagen tillbringade jag till största delen i sängen så det var skönt börja den här dagen med en riktigt lång uppiggande dusch.

Kl. 06 Hade föräldrarna på besök i helgen, då blir möblerna lite lätt ihopfösta i ena hörnet av vardagsrummet.

Kl. 07 Har slängt kompost och brännbara sopor, rengör händerna med en tvättlapp.

Kl. 08 Framme på jobbet, startar arbetsdagen med att se om några barn är sjukanmälda idag.

Kl. 09 Eleverna är på idrott så jag tittar igenom listan jag skrev på natten till måndag (då jag inte sov något). Det här är de saker jag skulle behöva få gjort idag eller senast imorgon...

Kl. 10 Innan nästa lektion börjar läser jag igenom några elevtexter om Närke.

Kl. 11 Rast, och idag låser jag faktiskt in mig för att få de där 30 elevfria minutrarna jag ska ha varje dag.

Kl. 12 Dags för dagens första mattelektion.

Kl. 13 Så var det dagens andra mattelektion.

Kl. 14 Eleverna har slutat och efter att ha skakat hand med drygt 20 elever spritar jag mina händer.

Kl. 15 Förbereder utvecklingssamtal.

Kl. 16 På väg hem och blir lite smått chockad av den strålande solen.

Kl. 17 Fixar med fika till kvällens kreativa träff.

Kl. 18 Kreativiteten flödar, här är det en mössa som ska monteras och en halsduk (eller var det en schal?) som stickas.

Kl. 19 Mitt projekt den här gången. Det ska förhoppningsvis bli en ängel med empireklänning.

Kl. 20 Arbetet med babiekoftan fortsätter.

Kl. 21 Den kreativa aftonen är slut. Kollar på text-TV (älskar text-TV) och möts av denna underbara syn. Heja Modo!

Det får bli dagens sista bild från mig. Tack för titten. Andra som är med idag hittar du här.


Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna ur Riksdagen - Ja tack
Free Dawit Isaak

4 kommentarer:

Ruta Ett sa...

Håhåjaja - a teacher's work is never done!
Hoppas att du får en trevlig kreativ kväll.

Ariella sa...

Hej!
Kikar in på din EFITdag.
Ses

Anni sa...

Tänk att just Närke hade min Lilleman som sitt landskap i skolan, så det är han extra förtjust i ;-)

Vilken skön kväll du fick efter den välfyllda dagen!

http://vardagsnjutning.blogspot.se/2012/10/efit-en-oktobertisdag-mitt-i-hosten.html

Vonkis sa...

Ruta ett
Det är det verkligen inte men den kreativa aftonen var väldigt trevlig på alla sätt och vis.

Ariella
:-)

Anni
Då kan sonen säkert berätta massor om Svampen, skomakarmuseet och en massa andra intressanta saker :-)