torsdag, mars 28, 2019

EFIT 28 mars 2019

Välkommen till FotoBloggen

Idag är det åter dags för Ett foto i timmen, jag har gjort ett försök att vara med.

Kl. 05. Har tagit dagens första mediciner och plockat ner de som ska med till jobbet idag.

Kl. 06. Höll nästan på att glömma örtsaltet hemma men det kom med i väskan.

Kl.07. På bussen på väg till jobbet.

Kl. 08. Dagen första lektion. Vi har bland annat pratat lite om Brexit och Storbritanniens olika delar.

Kl. 09. Dagens andra lektion. Eleverna ska testa ett för dem okänt pulver och har fått bestämma hur pulvret ska testas. Den här gruppen tror att pulvret är potatismjöl och vill därför testa med vatten och jod.

Kl. 10. Förmiddagsrast och jag får i mig lite ägg och avokado, med örtsalt.

Kl. 11. Laborationerna är genomförda och dokumenterade. Ja, jag vet att jag skrivit lite fel.

Kl. 12. Dags för lunch. Idag blev det grönmos (potatis, broccoli, ärtor, persilja, ägg och parmesan) till köttbullarna.

Kl. 13. Nästa grupp ska planera sina laborationer.

Kl. 14. Vi har sett Lilla Aktuellt, det slutade med att vi räknade ut hur många flaskor och burkar vi inte pantade förra året. Kom fram till 500 000, det är rätt många det.

Kl. 15. På väg hem, väntar på bussen.

Kl. 16. Snart hemma, ska bara handla lite. Inser att jag köpt två av allt den här gången.

Kl. 17. Mellanmålar lite till medicinerna.

Kl. 18. Har tagit en lång varm dusch, ligger på tork nu med benen lagom högt.

Kl. 19. Avslutar dagen i sängen med de två senaste avsnitten av Hem till gården.


Klicka här så hittar du andra som är med och fotar idag.


Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna ur Riksdagen - Ja tack
Free Dawit Isaak

7 kommentarer:

Annika S sa...

Kikar in på din dag. Du har haft fullt upp på skolan, men labben verkade himla kul
/Annika
https://auroraaurum.wordpress.com/

mossfolk sa...

Jobbigt med värk, men kul att se din dag. Jag gjorde inte ens ett försök att fotografera en arbetsdag.
Vilken årskurs har du?.. eller är du ämneslärare kanske?

Micke sa...

Kollar in dagen. Inget kul alls med värk, har själv problem med det nu.

Anni sa...

Jag skulle vilja vara med på dina lektioner, så där var det inte alls på min tid - om jag minns rätt.
Hoppas att värken ger med sig så att du snart får en ledig och bra helg!

Gurkiss sa...

Hej :)

Kikar in din dag.
Usch värk i kroppen är inte kul, hoppas att det ger med sig.
Vilket spännande mos du hade gjort, aldrig tänkt på att man kan ha i annat också. Det måste testas :)

Ha de gott.
Kram Gurkiss

Hanna sa...

Vilket spännande och intressant experiment!

Vonkis sa...

Annika S
Fullt upp var rätt ord men väldigt roligt :-)

mossfolk
Jag har so och no i fjärde årskurs och nu håller vi på och avslutar ett kemiarbete, nästa vecka kör religionsarbetet igång.

Micke
Hatar att ha värk, hoppas din ger med sig snart.

Anni
Har du vägarna förbi Finspång är du välkommen att kika in :-)
Värken håller i än men den ska väl ge med sig snart.

Gurkiss
Håller tummarna att det blir bättre snart.
Kan verkligen rekommendera moset, ett enkelt sätt att få i sig lite grönt.

Hanna
Och roligt :-)