lördag, maj 18, 2019

EFIT 18 maj 2019

Välkommen till FotoBloggen

Lördagen den 18 maj. Idag ska det melodikryssas, tittas på Eurovision song contest och så klart, tas ett foto i timmen.

Kl. 05. Vaknar törstig, går för att dricka lite vatten. Ser att jag glömde släcka lampan över monsteran.

Kl. 06. Har vaknat igen. Har duschat. Gillar min badkarsmatta.

Kl. 07. Solen lyser försiktigt på mina blommor. Luktärtorna längst bak har varit ute dygnet runt några veckor nu. I år har jag försökt mig på att ha en klematis i kruka, den får också stå ute på nätterna men får skydd under en täckduk. De andra blommorna bär jag in och ut varje dag.

Kl. 08. Fixar frukost. Gröt och ägg, det är bra skit det.

Kl. 09. Den eviga disken.

Kl. 10. Löser Melodikrysset i grupp.

Kl. 12. Fick huvudvärk under Melodikrysset så jag gick och la mig för att vila ett tag. Vaknar till.

Kl. 13. Har fått en liten leverans av S, sådant som är lätt att få i sig när man har huvudvärk.

Kl. 15. Vaknar till, äter en banan, somnar om.

Kl. 16. Blir väckt av telefonen. Lyssnar på en podd och håller mig vaken.

Kl. 17. Fixar med lite mat. Tomatsoppa och halloumi. Lade till några cocktailtomater också.

Kl. 18. Det blir inte speciellt många knop idag inte. Kör igång en till podd.

Kl. 19. Ute på en liten promenad, behövde få frisk luft.

Kl. 20. Förbereder inför kvällens final. Festligt värre blir det. Men huvudvärken håller sig borta i alla fall, än så länge.

Kl. 21. Äntligen dags för John Lundvik och The mamas. Heja Sverige!

Kl. 22. Eurovisionen håller så klart på än, Hatari från Island är en av mina favoriter ikväll.

Kl. 23. Pausunderhållning i ESC.


Då var fotodagen slut för den här gången. Andra som är med och fotar idag hittar du här.


Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna ur Riksdagen - Ja tack
Free Dawit Isaak

12 kommentarer:

Karoleen sa...

Godmorgon! Trevligt att se att det är fler som är vakna!

Vonkis sa...

Karoleen
Jupp, är oftast vaken när klockan är 6.

Micke sa...

Många tagetes där!
Dåligt med blomodlande här, är mest bara lat. Tänkt fixa nått år men "glömmer" alltid :)

Vonkis sa...

Micke
Älskar tagetes :-)
Men, de som är i blomlådorna har jag köpt, till höger i bild syns några av de jag sätt själv. Blev lite för otålig bara.

Efwa - Medea sa...

Kikar in på din dag. Vi ska också se eurovision ikväll. Vi tittar via svtplay även om det sänds på tvn även här i Frankrike. Men de babblar så mycket att det är bättre att kolla via svtplay.

Hanna sa...

Ååååh gröt! Längesen jag åt sån god och bra frukost!

Vonkis sa...

Efwa - Medea
Dessutom får ni kommentarer av Edward af Sillén när ni tittar på SVT :-)

Hanna
Min helgfrukost :-)

Paula sa...

Trist med skallebank! Försöker överleva Mellon men det är svårt, för många låtar i finalen. Men det är bara jag som tycker. Gröt och ägg gillas här också, men nu på sommaren äter jag ett par rostade mackor istället för gröt. Krasse skulle jag ha velat testa, många grannar som brukar ha fantastiska krasseväxter, men jag glömde. Ha nu en fin kväll, vi håller tummarna, John gjorde suveränt bra framförande

Hanna sa...

Skönt med en slappardag men jobbigt med huvudvärk!

Versch sa...

Trist med huvudvärk men skönt att den gett med sig.
Ja ESC är ett måste, väntar med spänning på ett röstningsresultat.

Anna sa...

Din badrumsmatta är cool! Åh, vill också börja med kryddor och blommor! Ha en skön söndag!
// Kram Anna

Anni sa...

Vilken tur att huvudvärken förstod att hålla sig borta på kvällen! Jag gillade också Islands bidrag om jag slapp titta på dem. De tycker förstås att de är coola och farliga, men jag är tillräckligt gammal för att tycka att deras utstyrsel och beteende enbart är töntigt. Men låten gillar jag!