lördag, januari 08, 2011

Melodikrysset vecka 1 2011

Välkommen till KryssBloggen

God morgon alla löjliga kryssvänner!

Jag hoppas att denna årets första vecka har varit snäll mot er och så undrar jag om julen har åkt ut hos er eller om ni väntar till nästa helg?

Dagens gissning är att V16 ska vara Bäckman. Tycker att det var väldigt elakt av Eldemannen att spela Gabriellas sång, som Py Bäckman skrivit texten till, och inte fråga efter hennes namn förra veckan. Synnerligen ohyfsat.

Alla rätt i förra veckans kryss men det blev vinstlöst i alla fall. Bara att göra ett nytt försök då.

Och vilken start det blev med Bill Haley och Rock around the clock, en låt som skulle passa väldigt bra om Eldemannens kulle få för sig att ha ett nyårskryss något år.

Det fortsätter med det lätta, I don't know how to love him från Jesus Christ Superstar.

Hmm, tittade lite fel i krysset först och undarde vad det var för något från Jämtland somEldemannen ville ha in på L5, men det skulle ju vara V6 som svaret skulle in på och det var väl Jämtlands brudmarsch som spelades så jag skriver i alla fall in Brudmarsch.

Sedan blev det mina domäner med Eurovision Song Contest. Hard rock hallelujah med Lordi som, föga överraskande, vann hela tävlingen 2007.

Men Eldemannen. Spela Mitt sommarlov så här i början på januari. Det är inte så snällt.

Som Aggie skrev i kommentarerna för ett tag sedan så är det ju Elvis födelsedag idag, så det hade varit snudd på skandal om han inte hade varit med på något sätt i dagens kryss. Can't help falling in love blev Tro på mig när den gjordes på svenska.

Tror att Mats Olsson på Expressen blev rätt nöjd nu när Eldemannen spelade La bamba med Los Lobos. Alla får bli nöjda i Melodikrysset idag, förutom vi som vill ha in Py Bäckman någonstans...

han får poäng för fösöket i alla fall Eldemannen. Finns det någon som inte känner igen att sången om Åsa Bodén heter YMCA och sjungs av Village Peopleengelska i original?

Vad det var för låt som spelades till v12 vet jag inte med enligt Aggie ska det stå Kyssar där nu så då skriver jag in det. Kyssar alltså.

Att Sune Mangs sjöng om att gå ut i skogen med Martin Ljung hörde jag men att hon som sjöng sedan heter/hette Anna Sundkvist fick jag kolla efter i kommentarerna. Det är så himla bra att lösa krysset i grupp. Semlons gröna skogar får ag ta och titta in mig på på youtube.

Härligt med en låt med lite tryck i sedan. Only girl in the world är kanske inte det bästa som Rihanna har gjort men det går att gunga med i den i alla fall. Men hon är inte en amerikansk artist Eldemannen, hon kommer ju från Barbados.

Min älskling du är som en ros
lika taggig och jävlig

eller, hur går den nu???

Och så slutade Eldemannen med att låta Babben Larsson sjunga Tomorrow för oss, inte illa det inte.

Det var allt för idag det. Ha det bra och gör inget som jag skulle göra så ses vi nog nästa lördag igen.


FRA:are – download torrent Piracy HA
Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna ur Riksdagen - Ja tack
Free Dawit Isaak

210 kommentarer:

1 – 200 av 210   Nyare›   Senaste»
Bildtroll sa...

God morgon, jaha så har man börjat nysa också, så jag får nog följa mina egna råd innan det går för långt:-)
Lena Nyman sjunger visserligen som en kråka, men det passar i alla fall in på V1.

Vonkis sa...

Bildtroll
så kan det gå när man ger goda råd :-9
Lena Nyman ja, tror man brukar vara snäll och säga att hennes röst är säregen...

Kenny sa...

V1 PyBä-ckman? god morgon förresten!!!

Marie sa...

Godmorgon! I går snö i massor och i dag -17, det går som upp och ner....

Bildtroll sa...

Har fantasin lämnat dig Kenny? Pybä hm.. god morgon

Rogga i Fjärn sa...

Godmorgon nu var det lördag igen,- 12 i Hamrångefjärden !

Bettan sa...

Godmorgon från en hostande och hes Bettan...En vecka utan röst, men det börjar bli bättre!!!!

Vonkis sa...

Kenny
Det skulle kunna vara ett alternativ om Eldemannen absolut ska ha in något annat på V16.

Marie
Det går verklgien upp och ner men nu har ju SMHI lovat en "normal" vinter framöver och SMHI kan man ju alltid lita på...

Bildtroll
Nu ska du vara snäll :-)

Vonkis sa...

Rogga i Fjärn
Det är sannerligen lördag igen!

Bettan
Har du inte intagit något gift?

Bettan sa...

Bara hostmedicin

Vonkis sa...

Bettan
*skakar på huvudet*

Rogga i Fjärn sa...

Japp, för det är Kryssdags !

Olle B sa...

Godmorgon från ett kallt Sundsvall
(-17). Massor med snö. Just nu ganska bra väder.

Vonkis sa...

Rogga i Fjärn
:-D

Olle B
Låter nästan som skidväder.

Vonkis sa...

Alla rätt så här långt...

Aggie sa...

Godmorgon...:)

Vonkis sa...

Aggie
God morgon!

Jesper Karlqvist sa...

God morgon allihopa från ett grått och mulet Limhamn.

Vonkis sa...

Jesper
Men vi andra då?

;-)

Kenny sa...

V16 Måste bli Presley

Vonkis sa...

Kenny
Vi har inte alls hakat upp oss :-)

Bettan sa...

Ingen vinst idag heller....

Vonkis sa...

Ingen vinst idag heller............

Eva sa...

god morgon från ett snörikast Härnösand 132 cm...
12 grader kallt

Jesper Karlqvist sa...

@Vonkis: Haha. God morgon till er också!

Pw sa...

Vonkis.. å alla andra förstås..
God morgon från ett mycket förkylt Juniskär...

Kenny sa...

L9 måste sedermera bli Elvis

Jesper Karlqvist sa...

BILL HALEY

Kenny sa...

Bill haley

Anonym sa...

Bill Haley and his comets

Pappa Johan sa...

Bill Haley

Aggie sa...

Idag skulle Elvis blivit 76 år så jag hoppas det blir nån fråga med honom..:)

Bettan sa...

förb....trafikinformation....

Pappa Johan sa...

Jag är ny här, varit anonym hittils

Anonym sa...

God morgon alla! Jag blev lite sen, vad var första frågan?

lena sa...

Hej alla "kryssare"...vanlig lördag igen!! Och rocka loss fick vi ju...

lena sa...

Hej alla "kryssare"...vanlig lördag igen!! Och rocka loss fick vi ju...

Jesper Karlqvist sa...

L3: I don't know how to love HIM

Pappa Johan sa...

HIM

Pappa Johan sa...

Första frågan var V1 Bill Haley

Vonkis sa...

Lena
Har du tagit på dig Lottas roll som dubblett? :-)

Pappa Johan
Välkommen ut i ljuset.

lena sa...

haha...japp! nån måste ju gört ;)

Anonym sa...

tack

Karin Andersson sa...

Brudmarsch

Olle B sa...

Folkmelodi

Kenny sa...

Var är Lotta förresten?

Var är Lotta förresten?

Anonym sa...

gångmarsch?

Rogga i Fjärn sa...

Brudmarsch

Jesper Karlqvist sa...

L4: LORDI

Marie sa...

ja Jämtlandssången är det i alla fall men sen blev det hjärnsläpp.
Så tåga vi tillsammans......

lena sa...

lord ?

Kenny sa...

L4 Lordi

Pappa Johan sa...

L4 Lordi

Olle B sa...

Hade fel Brudmarsch är nog ett bättre förslag

LORDI

Aggie sa...

Lordi

Karin Andersson sa...

L6: är Jämtländsk BRUDMARSCH

lena sa...

just ja...glömde bokstaven i;)

Eva sa...

Men vad blir V6 om det är lordi?

Kenny sa...

L5 YMCA

Pappa Johan sa...

BRUDMARSCH

Jesper Karlqvist sa...

@Eva: som du säkerligen sett ovan blir det BRUDMARSCH

Kenny sa...

Eva V6 är brudmarsch

Karin Andersson sa...

Vill bara tacka för en bra sida.
Har kollat många gånger men inte bidragit så mkt...får bli ändring på det :)

Jesper Karlqvist sa...

@Kenny: Jag hoppas du har rätt. YMCA är en grym låt!

Anonym sa...

Kenny, tror du det blir Village People?

lena sa...

vad kan L 5 bli tro....

Anonym sa...

Härlig musik i krysset idag! Lordi!
God morgon från Kumla

Aggie sa...

L2 blir nog Martin LJUNG

Kenny sa...

L2 kan vara Ljung

Jesper Karlqvist sa...

@Karin: Jag är inte här varje vecka, men de gånger jag är på besök hos Vonkis så är det alltid trevligt och gemytligt.

Kenny sa...

V8 Mitt

Pappa Johan sa...

Hette hon inte Anita Hegerland? MITT sommarlov

Bettan sa...

missade frågan var ska svaret in??

Anonym sa...

Tänk om man hade det ändå. Sommarlov...

Eva sa...

Mitt

lena sa...

mitt sommarlov? Mitt V8?

Aggie sa...

MITT sommarlov

Lisa sa...

MITT sommarlov?

lena sa...

håller med Karin ;) Trevligt o Gemytligt...

Kenny sa...

Undrar just om det skall bli Bertil "Bebben" Johansson på L1

Vonkis sa...

Karin
Tack så mycket och välkommen ut i ljuset du med :-)

Jesper
Visst är vi härliga vi löjlisar. Vi har verkligen tagit fasta på kryssets signaturmelodi :-)

Nu blir det Elvis!

lena sa...

där kom Elvis...som skulle fyllt år idag !!

Aggie sa...

TRO på mig

Jesper Karlqvist sa...

Veckans Spotify-spellista finns här.

Pappa Johan sa...

TRO på mig

http://www.youtube.com/watch?v=GM8hG7mA7zU

Anonym sa...

Så blev det lite Elvis ändå!

Kenny sa...

http://sv.wikipedia.org/wiki/Elvis_Presley

Pappa Johan sa...

Mycket trafikolyckor i stockholmsområdet idag. Ska ni ut och köra, var rädda om er. <3

Anonym sa...

Elvisp Resley

Bettan sa...

Ja Johan verkar vara väldigt halt här=)

Jesper Karlqvist sa...

V10: LOS
L9: LOBOS
La Bamba

Anonym sa...

Los Lobos :-)

Anonym sa...

los lobos

Kenny sa...

V10 los
L9 lobos

Lise-Lotte sa...

Halloj! Ny på detta so have mercy! Mariestad is calling!

Pappa Johan sa...

LOS LOBOS

Lotta sa...

Har inte kunnat logga in, vad händer, vad irriterad man blir

Anonym sa...

Å nu blev det Los Lobos
// Masen

Lisa sa...

LOS LOBOS

Kenny sa...

god morgon Lotta

god morgon Lotta

Lotta sa...

var var det detta skulle in

Vonkis sa...

Nu blev han på Expressen nog glad.

Lotta sa...

och vad var vågrätt 8

Kenny sa...

expressen?

Anonym sa...

kanske Babben ska in på L1?

Kenny sa...

V8 MITT

Janne sa...

8.mitt

Aggie sa...

Som sagt: ett musikprogram UTAN Elvis är inget musikprogram..:)

Bettan sa...

Det svänger ordentligt idag=)

Lotta sa...

Tack!
Jag har bara skrivit i, v1, v6, L4, V8, V9, V10, vad har jag missat???

Lise-Lotte sa...

Vad hette sångaren som dog i flygplansolyckan?

Olle B sa...

Lotta om du missat nått.

V1/ BILL-HALEY
L3/ HIM
L4/ LORDI
V6/ BRUDMARSCH
V8/ MITT
V11/ TRO
V10/ LOS
L9/ LOBOS

Kenny sa...

L3 HIM

Janne sa...

L3 him

Lotta sa...

Tack snälla OLLE B;-)

Lise-Lotte sa...

Buddy Holly var det ju!

Jesper Karlqvist sa...

Lise-Lotte: John Denver? Han som skrev "Leaving on a Jet Plane"

Vonkis sa...

Lise-Lotte
Sweden two pionts .-)
Välkommen du med. Många nya idag, kul!

Lotta
Har ju sagt att du ska skriva upp lsenordet ;-)

Bettan sa...

Lise-lotte han hette Ritchie Valens

Jesper Karlqvist sa...

L5: YMCA
V7: ENGELSKA
Åsa Bodén

Kenny sa...

ymca engelska

Pappa Johan sa...

YMCA
ENGELSKA

Lisa sa...

Javisst, YMCA och ENGELSKA, väldigt lätt och rätt.

Jesper Karlqvist sa...

@Lise-Lotte: Här finns top-10 musiker som dött i flygkrascher: http://listverse.com/2008/01/09/top-10-musician-plane-crash-deaths/

Pappa Johan sa...

Såg faktiskt Skifs göra den här Live på Grönan nån gång på 80-talet

Lotta sa...

jag skrev rätt men det gick inte att logga in!!!!!!!!

Maud sa...

Vad duktiga ni är allihop! Respekt!

Kenny sa...

V12 Kyssar

lena sa...

gossar? v12

Vonkis sa...

Vad heter låten som spelas till v12?

Lise-Lotte sa...

Tack Vonki! Har tjuvtittat på sidan länge men nu vill jag ju vara med lite! Undrar om det finns några Kramforsare här?

Aggie sa...

KYSSAR

lena sa...

kyssar ska det väl va L12

Pappa Johan sa...

l2 ljung

Lotta sa...

ja men vad blir L12

Bettan sa...

va trött jag blir på datorer

Eva sa...

Liselott: Nästan - bor i Härnösand

Bildtroll sa...

Arne Källerud tror jag

Kenny sa...

L12 KYSSAR

Pappa Johan sa...

l12 kyssar

Lotta sa...

Bettan; Eller hur!!!

Anonym sa...

Martin Ljung
Anna Sundkvist

Anonym sa...

L13 ?????

Anonym sa...

ljung
anna (sundkvist)

Vonkis sa...

Lotta
L12 ska nog vara kyssar.

Jens sa...

halva befolkningen, V 12 måste väl vara gossar

Pappa Johan sa...

Tack för Anna

Bildtroll sa...

Fel av mig

Marie sa...

Martin LJUNG - bra gissat Kenny :-)
L13 - ANNA Sundqvist?
Liselott: flera som är ganska nära - Hammarstrand

Jesper Karlqvist sa...

V16: RIHANNA?

Kenny sa...

Rihanna?

Anonym sa...

v16 Rihanna

Lotta sa...

RHIANNA!

Lise-Lotte sa...

V 16 Rihanna? V 12 Kyssar?

Jesper Karlqvist sa...

Ja, V16: RIHANNA med Only Girl (In the World)

Pappa Johan sa...

V16 Rhianna

Det kan inte bli gossar, utan frågan var att man kunde få KYSSAR om det finns gossar

Lisa sa...

Rhianna?

Vonkis sa...

Rihanna Only girl in the world.

Maud sa...

Rhianna

Lotta sa...

Hur är det med stavningen??

Kenny sa...

Just nu ösregnar det i Kungsbacka

Marie sa...

Å BABBEN på L1 då.... :-)

Pappa Johan sa...

Regn i söder, undra när det kommer till oss i Lapplands Väsby?

Kenny sa...

Vliekn Sntaving

Bettan sa...

RIHANNA är rätt stavning

Jesper Karlqvist sa...

RIHANNA stavas R-I-H-A-N-N-A

Jesper Karlqvist sa...

Min älskling du ÄR som en ROS

Pappa Johan sa...

är
som

Kenny sa...

är och ros

Anonym sa...

min älskling du är som en ros

Pappa Johan sa...

ros

Lotta sa...

Min älskling du ÄR som en ROS

Bildtroll sa...

Min älskling du är som en ros

Lisa sa...

ÄR
ROS

Eva sa...

Lapplands väsby har jag bott i i 33 år -)

Peter Pijpare sa...

Ovanligt lätt idag.
Men mysigt...!

Pappa Johan sa...

BABBEN! kan hon sjunga?

Jesper Karlqvist sa...

Barbro BABBEN Larsson. En av mina favoritlåtar. Speciellt om den sjungs med dansk brytning :)

Maud sa...

Babben!?

Lotta sa...

Du är för rolig Kenny, inte nog med att du stammar du kan inte stava till det heller!! :-)

Vonkis sa...

lika taggig och jävlig...

Lise-Lotte sa...

Stuga i Kramfors å umgås med folk ifrån H-sand! Babben?

Pappa Johan sa...

LAPPLANDS VÄSBY ÄGER!

lena sa...

Ha det bra nu alla"kryssare"...jag ska iväg o dansa ut julen i em , men stakarna får stå en vecka till ;)

Vonkis sa...

Lotta
Hon stavar Rihanna

Kenny sa...

Lotta vem är det som stammar?

Lisa sa...

MIn allra första skiva. 7 år var jag och älskade Evert Taube : )

Rogga i Fjärn sa...

Rihanna ska det vara & inget annat gott folk !

Jesper Karlqvist sa...

Tack för hjälpen! Glöm inte lyssna på veckans Spotify-spellista!

Kenny sa...

Jaha mina vänner då tackar jag för denna veckan, ha det gött till nästa gång...

Lotta sa...

Jag tror inte det Vonkis, Då blir det ett annat uttal

Olle B sa...

Hej då!
Ha en bra helg.

Marie sa...

jaha, slut för i dag. Ha det bra alla - nu ska granen ut!

Vonkis sa...

Det var dagens kryss det.Tack för idag alla nya och gamla. Nu får vi allt hålla våra tummar så att någon av oss vinner den här gången.

Lise-Lotte sa...

Tack för all hjälp idag av samtliga å tack Vonki för ett trevligt samkväm! Ha en fortsatt go helg!

Bildtroll sa...

Synd att det bara är en timma, var inne och tittade på en konkurrent till Vonkis, finns bara en kommentar, jag stannar här.
trevlig vecka på er alla:-)

Rogga i Fjärn sa...

Ha en fortsatt trevlig helg allihopa !

Lotta sa...

du stammar Kenny säger allt två ggr :-)

Vonkis sa...

Lotta
http://rihannanow.com/

Kenny sa...

Lotta menar du typ allt allt

«Äldst ‹Äldre   1 – 200 av 210   Nyare› Senaste»