måndag, augusti 05, 2019

Rekoringad

Välkommen till MatBloggen

Jag har testat att köpa livsmedel i en reko-ring. Måste säga att jag gillade det. Visst har jag beställt hem mat förut men det här är lite annorlunda. Framförallt känns det bra att stödja lokala producenter.

Den här gången köpta jag lite potatis, ostar, svarta vinbär, kombucha, ostar, honung och ägg. Visst är äggen vackra. Det är nästan så jag inte vill använda dem. Men bara nästan.

Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna i Riksdagen - Nej tack
Free Dawit Isaak

3 kommentarer:

Bloggblad sa...

Om du vill börja brygga egen kombucha eller göra egen kefir, så har jag lite att dela med mig av. Jag brygger lite mer kombucha än jag hinner dricka upp. Enligt Forsnäs hemmans råd och rön, inte från vilseledande youtubeklipp med allehanda hemgjorda versioner.
Det jag gjorde allra först (efter youtube) blev visserligen gott, men inte alls som nu när jag lärt mig hur man gör.

Vonkis sa...

Bloggblad
Tack, vad snällt!
Har gjort egen förut men har inte riktigt utrymme i mitt lilla kök och kylskåp att förvara. Hon jag köpte av hade lite intressanta smaker, bland annat hallon/fänkål så det var mest därför jag köpet.

Anni sa...

Superfina ägg, så charmiga i färg och storlek!