lördag, augusti 03, 2019

EFIT 3 augusti 2019

Välkommen till FotoBloggen

Det är tredje augusti vilket betyder örtens dag, senapens dag, hattens dag, vattenmelonens dag, internationella fyrdagen samt Ett foto i timmen.

Kl. 00. Är fortfarande vaken, trots att klockan är mycket. Jag ser på Lovligt byte tillsammans med Den ömma modern.

Kl. 06. Same same.

Kl. 07. Ligger i soffan (besök av päronen) och drar mig lite.

Kl. 08. Dags för frukost. Den ömma modern har kokat havregrynsgröt.

Kl. 09. Vi kommer vara ute hela dagen idag så det blir till att smörja in sig ordentligt.

Kl. 10. I trakterna runt Borensberg åker vi förbi den här övergivna byggnaden. Visst blir man nyfiken på vad som funnits där och varför den övergivits utan att rivas.

Kl. 11. Vi åker över Stora Hammarsundet, snart är vi framme i Askersund.

Kl. 12. VI är framme på antikmässan i Askersund och har hunnit kika runt lite. Sådana här flätade retro kaffetermosar fanns det mååånga av. Priset varierade från 850 till 185 kronor.

Kl. 13. Vi har ätit en välbehövlig lunch. Jag tog inkokt lax, kokt potatis och hollandaisesås. Himla gott var det.

Kl. 14. Såg några sådana här också. Tänk att det funnits en tid då det ansågs fint att vara så här generös och bjuda sina gäster på cigaretter.

Kl. 15. Var väldigt väldigt nära att köpa några sådana här glas. Men. Jag har ju redan en fasligt många glas, ämnade för alkoholhaltiga drycker i skåpen hemma.

Kl. 16. Dags att åka hem igen. Hade gärna gått in i Askersunds landskyrka men sånt går inte riktigt att göra oplanerat när Faderskapet är med.

Kl. 17. En annan byggnad som väcker min nyfikenhet. Googlade lite och får veta att Museiehuset har huserat ett båtmuseum och ett leksaksmuseum men att det stängdes i höstas.

Kl. 18. Hemma i Norrköping igen. Den ömma modern och jag väntar på att våra pizzor ska bli färdiga.

Kl. 19. Faderskapet ska ha sina ögondroppar.

Kl. 20. Äter en bit god, men inte så fin, jättechokladpralinkaka.

Kl. 21. Kikar in hos andra som fotar idag och tittar på Forest Gump.

Kl. 22. Den ömma modern visar barmhärtighet över mina fötter och masserar dem.

Det blev den sista bilden från mig för den här gången. Här hittar du andra som är med och fotar sin dag just idag.


Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna i Riksdagen - Nej tack
Free Dawit Isaak

8 kommentarer:

joakim sa...

Hoppas soffan var bekväm :)

Anni sa...

Mysigt att de kommer till dig ibland, har du plats för alla sovande?

Annika sa...

Hejsan kikar in på din EFIT, det har nästan blivit för många s k specialdagar för det mesta som finns runt om oss
Kan vi inte bara vara glada för varje dag, så säg?
Jaja MIN födelsedag är viktigt, hahahaha

Vonkis sa...

joakim
Jodå, den funkar bra några nätter när päronen är på besök.

Anni
Ja, i den här lägenheten kan fyra sovande gäster få plats samtidigt, men då får en sova på golvet :-)

Annika
Visst blir det lite fånigt med alla dagar, det var lite därför jag skrev ut alla som är idag :-)

Ariella sa...

Sån mysig dag. Vilka fina och unika gamla föremål ni såg. En sån flätad kaffekanna hade jag kunnat tänka mig.

Hanna sa...

Välbekant väg ni åker, dessa små pärlor passerar vi varje sommar till och från Öland. Och vad mycket vackra gamla antika grejer. :)

Anni sa...

Fotmassage - vilken lyx!
Pizza, kaka och Forrest Gump. En så härlig avslutning på mysig dag!

Micke sa...

Kollar in päron-besöksdagen..
Gottigt med lite pizza på kvällskvisten.