lördag, mars 19, 2011

Melodikrysset vecka 11 2011

Välkommen till KryssBloggen

God Morgon!

Det blev en stressig start på den här dagen men en missad tvättid och allt vad det innebär av försök att tvätta ändå...

Men nu är jag redo att vara löjlig och lösa veckans Melodikrysset i grupp.

Idag tror jag bestämt att det ska vara Bäckman (som i Py) på vågrätt 9 och Py (som i Bäckman) på lodrätt 4.

Alla rätt, ingen vinst. Som vanligt med andra ord.

Nuuuu kör vi!

Det är rätt intressant när det görs cover på en cover. Cornelis Vreeswijk Somliga går i trasiga skor gjordes av Marie Fredriksson och Eldkvarn efter att Cornelis gått bort och sedan fick folk för sig att det var Pluras låt när Berghagen tolkade den i Så mycket bättre. Och genast rök Py på L4.

År 2000 tävlade Roger Pontare med Vindarna viskar mitt namn i både Melodifestivalen och sedan Eurovision Song Contest. För övrigt senaste gången Sverige var värdland för tävlingen.

Den där kvinnliga stjärnmusikanten som vi sett i TV och som sjöng med Hasse Alfredson var ju Tina Ahlin. De hade en krogshow tillsammans för något år sedan har jag för mig.

Melodin vi fick höra sedan är skriven av Thore Skogman och låten heter Det var en gång en målare. Tack Aggie.

Och så blev det Ismael med Kent.

Åh nej. Opera...
Tack och lov för mina kära medkryssare. Namnet ska tydligen vara Då går vi till Maxim (eller möjligen ska det vara Maxin) från Glada änkan. och glad ska in alltså.

Men fy Eldemannen. FYYYYY. Av alla 32 låtar från årets melodifestival spelar du E det fel på mig med Linda Bengtzing.

Musikalen ska vara My fair lady och låten Med en liten gnutta flax. Synonym till flax borde vara tur.

Åh, En pojke på månen med Rikard Wolff. Det är nästan så att jag förlåter för att Eldemannen spelade Linda B nyss. Men bara nästan.

Sedan blev det Up med Amy Diamond.

Mugge bigge tuff tuff tuff
Det är min seglarsång
Sjöng Hjalmar, eller Peter Flack som han egentligen heter.

Vilken vacker låt med Niklas Strömstedt. Tyvärr verkar inte Kärleken vet finnas på youtube.

Mm, In the mood. Den sjöng vi några gånger i studentkören men då hette den Inte mod.

Solen lyser även på en liten stuga från Galenskaparna & After Shaves Alla får bada.

Då var veckans kryss löst och inklickat.

Vi ses om en vecka igen!

V 1 Berghagen
L 5 Namn
V 7 Tina
L 7 Thore
L10 Det
V13 Kent
L 4 Gå
V14 Glada
L 1 Bengtzing
V 8 Tur
L 2 Rikard
V 9 Diamond
L 3 Hjalmar
V 6 Niklas
L12 Bada

FRA:are – download torrent Piracy The Pirate Bay Wikileak Julian Assange
Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna ur Riksdagen - Ja tack
Free Dawit Isaak

210 kommentarer:

1 – 200 av 210   Nyare›   Senaste»
Aggie sa...

Godmorgon. Hoppas ni alla mår bra..:)

Bettan sa...

Godmorgon från ett soligt Stockholm...

Lotta sa...

Godmorgon, jag var VÄLDIGT tidig idag, närmare bestämt kl halv nio. Här i Malmö skiner solen igen, helt underbart. Allt medan jag måste tvätta i källaren, mindre kul, men det ska ju göras!!!!

Lotta sa...

Nu tycker jag det känns som vår i luften, jag viiillll.....

Vonkis sa...

Aggie
Kan inte skriva för de andra men här är det i alla fall bra :-)

Bettan
Morgon morgon.

Lotta
Du var saknad förra veckan :-)
Tvätten hann jag tack och lov med innan krysset drog igång, trots att jag tagit helt fel på dag. Snälla människor är bra.

Eva sa...

Godmorgon,sol och nollgradit med 80 cm gnistrande snö i Härnösand.
Håller långsamt på att hämta mig från senaste veckans förkylning.

Vonkis sa...

Lotta
Här blev det ett bakslag igår med en massa äcklig snö som helt plötsligt skulle falla ner...

Olle B sa...

Godmorgon från Sundsvall.
Kul att se Lotta tillbaks.
Idag kommer jag bara vara bisittare. Sitter på ett årsmöte och har inte tillgång till radion.
Men jag vill ju inte missa er. Tyvärr kommer jag att sakna er två lördagar framåt, eftersom jag åker på 10 dagars semester.

Vonkis sa...

Eva
80 centimeter!
Käre värld.
Tur i oturen att du klarade dig från förkylningen under sportlovet i alla fall då.

Lotta sa...

Var jag??? Så kul inget speciellt som sades väl? Nä, vi var ute på fredagen och sjöng karaoke efter krogen gick vi vidare så jag var inte hemma förrän vid fem på morgonen, jag prioriterade inte krysset den dagen som du kanske förstår!! ;-)

Vonkis sa...

Olle B
Årsmöte OCH 10 dagars semester. Käre värld.

Unknown sa...

God morgon! I Oskarshamn är det underskönt ute med en solbadande veranda. =)

Babysimmet gick alldeles utmärkt och nu är svärföräldrarna är på besök. Fyra vuxna, en 4månaders-bebis, 2 labradorer och 2 katter. =)

Vonkis sa...

Lotta
*tar mig för pannan*
;-)

Marcus sa...

Hanna = Marcus

Vonkis sa...

Hanna
Låter som farligt många varelser att ha i hemmet när det är dags för Melodikrysset. Du får låsa in dem i en skrubb tills vi är klar :-D

Vonkis sa...

Marcus
:-)

Eva sa...

åh babaysim DET var tider det,vi babysimmade med hela familjen på lördagmorgnarna- underbart - fast nu är det ju 9årsensist typ....

Marcus sa...

Vi är oftast 6 hundar och två vuxna till =)

Marcus sa...

Eva, vi har varit 3 ggr nu. 5 ggr kvar i denna omgång 1. =) Det är verkligen jätteskönt att komma hem vid 0945 och vara badad och duschad =)

Vonkis sa...

Marcu
Oh lord!

Luktärt sa...

God morgon eller förmiddag från ett soligt Katrineholm, där det naturligtvis oxså kommit en massa onödig snö. Nu är det nyheter sedan körvi mina kryssvänner.

Jens sa...

nu skall vi se om badlakanet går tinn Bollebygd ;)

Vonkis sa...

Luktärt
Det gör vi sannerligen!

Jens
Ja du. Någon gång måste ju vi få en vinnare bland oss.

Bildtroll sa...

Puh.. det var nära, men nu är jag med iaf god morgon alla

Lotta sa...

Gud va hemskt, jag menar med snön alltså!!!

bardolino sa...

Godmorgon alla,
Får man var med och kryssa?

Besserwisser sa...

God Morgon!
En gissing: L4+V9= PY BÄCKMAN?

Vonkis sa...

Bildtroll
Funderade precis vart du tagit vägen :-)

Jens sa...

Välkommen Bardolino

Vonkis sa...

Lotta
Eller hur!

bardolina
Självklart! Välkommen hit.

Besserwisser
Om jag får bestämma så.

Bildtroll sa...

Du vet hur det är Vonkis, allt "viktigt" konsentreras till lördagar kl.10.00:-)

Vonkis sa...

Mr Gannör. Snyggt uttal där av Eldemannen.

Vonkis sa...

Bildtroll
Sannerligen...

BesserWisser sa...

V1: Berghagen?

Bettan sa...

Berghagen

Jens sa...

Berghagen

Lotta sa...

Berghagen

Lisa sa...

Berghagen

Lotta sa...

L1 Bäckmannn:-D

Luktärt sa...

Ja just det Berghagen är det ju

Jens sa...

Plura Jonsson går inte in

Kajsa sa...

Halloj! Länge sedan jag var med, men nu är jag här i alla fall! :)
/Kajsa

Lisa sa...

Som alla andra? gillade jag "Så mycket bättre". Skön versioner av låtarna hela vägen.

Bettan sa...

Håller med dig Lisa...Underbara tolkningar va det

Lotta sa...

NAMN

HS sa...

NAMN

Anonym sa...

namn

Jens sa...

Namn

Bildtroll sa...

Namn

Lisa sa...

Pontares När vindarna viskar ditt NAMN?

bardolino sa...

LENA nyman?

Lotta sa...

...MITT namn;-)

Vonkis sa...

Lotta
:-)

Besserwisser sa...

V7: Anna?

bardolino sa...

... nej det var det inte...

Anonym sa...

Nä - Lena

Lotta sa...

..vad e det hon heter , känner så väl igen hennes röst!!!

bardolino sa...

Tina Ahlin är det ju

Bettan sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Lisa sa...

Ditt namn, Lotta? ;-)

Anonym sa...

Lena sa jag - Ericsson

Pw sa...

Goood Morrgon (sen) !! Från ett tok soligt Juniskär..

Anonym sa...

Ah - förlåt, tina alltså...

Kajsa sa...

Tina va?

Lotta sa...

:-D

Besserwisser sa...

L7: Thore Skogman?

Lotta sa...

Hörru ni alla e det TINA eller LENA????

Aggie sa...

Thore.....DET

Marcus sa...

Thore det?

HS sa...

KENT

Anonym sa...

v13 kent

Lotta sa...

Thore skogman men L10 då????

Vonkis sa...

Lotta
Det skav ara Tina

Aggie
Vad heter låten av Thore?

Anonym sa...

vad hette melodin thore sjönng???

Channal sa...

älskar kent!

bardolino sa...

det ät tina (ahlin) på V7

vilket var första ordet i thore skogmans låt (L10)?

Kajsa sa...

Härligt att få höra Kent ju! :)

Marcus sa...

Kent =)

Aggie sa...

DET var en gång en målare

Lotta sa...

...då blir det ju TINA ju, bra uteslutningsförmåga va?:-)

Marcus sa...

"Det" har vi ju sagt =)

Jens sa...

V 9 Korsord ?

Anonym sa...

Vilken var Thore-låten? Det ....?

Lisa sa...

Aggie, du som vet: Vad heter låten mer än Det?

Luktärt sa...

Kent

Vonkis sa...

Aggie
Tack!

bardolino sa...

Tack Aggie

Bettan sa...

hmmm min data segar jättemycket just nu...ska starta om sen under nyheterna

Lisa sa...

Jag såg ditt svar nu.

Besserwisser sa...

Aggie
Tack för målaren, det stod helt still...

Marcus sa...

Från kents senaste...Ismael.

Lotta sa...

var e OLLE B idag han brukar va så flitig att skriva ner hela krysset, på tal om honom, ska trycka på spara.....

Besserwisser sa...

L4, V14: Gå till MAXIM?

Luktärt sa...

L10 blev DET

Vonkis sa...

Lotta
Ha ha ha

Janne sa...

intim

Lotta sa...

????????????????????????????????????????????????????????????????

Jens sa...

Nu GÅr vi till MAXIM

Aggie sa...

GÅ....Då går vi till MAXIM

Bildtroll sa...

Då går vi till Maxin

Eva sa...

Nuhar jag missat frågan- lockadehåret till dottern som ska påkalas

Anonym sa...

Glada

Anonym sa...

vilket är det beskrivande ordet?

Lotta sa...

men hörru ni.....M eller N i maxi_

HS sa...

BENGTZING

Bildtroll sa...

Möjligen intim?

Besserwisser sa...

L1: Bengtzing?

bardolino sa...

Då GÅr vi till maxim ur GLADA änkan

Bettan sa...

hmm vad blir på v14???

Luktärt sa...

Benntzing

Eva sa...

vart ska maxim in?

Lotta sa...

.då blir det ju INTE MAXI_ på L14

Aggie sa...

GLADA = V 14

Marcus sa...

Bardolino: Tackar =)

Bildtroll sa...

Då går vi på maxim där blir man så intim??

Bildtroll sa...

Bra Aggie

Luktärt sa...

Ursäkta felstavningen BENGTZING ska det vara

Eva sa...

Nu är jag med igen.....

Vonkis sa...

Var Eldemannen tvungen att spela just Linda Bengtzings låt?

Ryser av obehag.

Aggie sa...

:)

Lotta sa...

Nu ska du inte va sån VONKAN:::)))

Besserwisser sa...

V8: Tur?

Vonkis sa...

Lotta
Jo, det ska jag.

Lisa sa...

Jag håller med dig Vonkis, men inte om opera!

bardolino sa...

flax =TUR

Luktärt sa...

Vad ska det stå på V14?

Channal sa...

glada änkan innan

Anonym sa...

Flax=tur

Engeln sa...

Tur

Vonkis sa...

Lisa
:-)
Fast operan handlar mest om okunskap.

Aggie sa...

Med en Gnutta flax = TUR

bardolino sa...

Luktärt,
GLADA på V14

Vonkis sa...

Luktärt
På V14 ska det stå Glada.

HS sa...

RIKARD

Lotta sa...

Rickard Wolf

Marcus sa...

Wolfenstein =)

Besserwisser sa...

L2: Ricard?

Jens sa...

RIKARD

Channal sa...

rikard wollf, underbar!

Anonym sa...

V9 DIAMOND

Luktärt sa...

Rikard men hur stavar han?

HS sa...

V9 DIAMOND

Aggie sa...

V6 blir nog NIKITA...:)

Marcus sa...

V9 Diamond=?

Lisa sa...

V6 Niklas Strömstedt?

Lotta sa...

RIKARD, kan tyvärr inte hålla med dig CHANNAL han är det mest avskyvärda som går i ett par skor!!!

Luktärt sa...

Tack snälla vonnkan

Jens sa...

Luktärt
som du stavat RIKARD

Anonym sa...

Rikard Wolff
V9 Diamond

Lotta sa...

Amy DIAMOND

Besserwisser sa...

V9: Diamond?

Jens sa...

Grattis Marcus, du tog den

janne sa...

3 hjalmar

Besserwisser sa...

L3: Hoffman?

Vonkis sa...

Rikard stavar bara med k, inget c där inte.

Anonym sa...

Så Lotta du känner Rikard?

Lotta sa...

Hon är väl en artist de förlöjligat hon är 17 18 men ser ut som 12 på scen, däremot har ni Molly Sanden som är lika gammal hon ser ju ut som en normal 17 18 åring!!!!

Lisa sa...

Snyggt Aggie!

Anonym sa...

Amy diamond

Lotta sa...

nä det är jag tacksam för

Marcus sa...

Hjalmar

Bildtroll sa...

Hjalmar

Luktärt sa...

Hjalmar

HS sa...

V6 NIKLAS
L12 BADA

Aggie sa...

NÄ....blir NIKLAS på V6

Anonym sa...

V11 In
L12 bada
V6 Niklas

Besserwisser sa...

V6: Niclas?

Anonym sa...

Hjalmar

Anonym sa...

niklas

Anonym sa...

Var det Peter Flack "Hjalmar" på L3?

Vonkis sa...

Anonym 11:46
Japp.

Lisa sa...

Aggie, fick för mig att du gissat först på Diamond;-). Såg fel.

Kajsa sa...

Hjalmar hade jag verkligen ingen aning om...

Anonym sa...

Japp;)

Anonym sa...

Hjalmar var det :) Avskyvärd människa ;)

Anonym sa...

V 6 Känner inte igen Niklas röst
är det Strömstedt????

Bettan sa...

Hmm om man nu ska avbryta för trafik kan man väl läsa på ordentligt så man vet vad man ska säga...

Anonym sa...

12 lada

Aggie sa...

Lisa:....Nä det var inte jag tyvärr...hihi

Marcus sa...

Kan bli NADA Surf med Popular oxå =)

Lotta sa...

Ja det är Strömstedt...va hade han varit utan ORUP och GLENNMARK?

bardolino sa...

IN the mood

HS sa...

IN

Anonym sa...

IN the mood

Jens sa...

In the mood

Aggie sa...

IN the mood

Kajsa sa...

Bra låt! In the mood

Vonkis sa...

Marcus
Det vore något det!

Lisa sa...

På slottet och På spåret

Lotta sa...

Vad är detta då?

Bessewisser sa...

L12: Bada?

HS sa...

BADA

Jens sa...

Alla skall BADA

Lisa sa...

Bada verkar ju stämma!

Aggie sa...

TACK alla för idag.....Ha en jättefin vecka....KRAM..:)

Bettan sa...

Tack för idag!!! Nu swka jag ut och promenera i det vackra vädret...Ses nästa lördag...Kram

Eva sa...

Tack för hjälpen idag, nu ska jag fundera på vad orkenräcker till idag

Anonym sa...

hej då å tack för idag

Vonkis sa...

Tack för idag allihopa. Nu får vi hålla våra tummar ordentligt så kanske någon av oss vinner nästa vecka.

Janne i götet sa...

Tack för idag och all hjälp nu är det ut i solskenet.

«Äldst ‹Äldre   1 – 200 av 210   Nyare› Senaste»