söndag, januari 12, 2020

EFIT 12 januari 2020

Välkommen till FotoBloggen

Vaknar och det är fotosöndag. Idag ska jag till Stockholm för att äntligen se utställningen 1989 på Nationalmuseum och hänga med fina K så häng med på mitt Ett foto i timmen.

Kl. 06. Nej vet ni vad. Nu kan jag inte snooza längre. Jag ska ju åka till Stockholm om bara någon timme.

Kl. 07. Kollar upp spårvagnstiderna och undrar över det första förslaget. Det skulle vara lite av en omväg att åka den rutten.l

Kl. 08. Det är ju inte vackert på spåret men de gör det de ska.

Kl. 09. Ute är det molnigt och grått. Bakom mig sitter ett barn och smaskar oerhört högt och mycket. Mindre än en timme kvar på tåget.

Kl. 10. Här är hon, bästa K som jag ska få tillbringa dagen med.

Kl. 11. Vi pausade lite på Grand Hôtel och drack te innan vi fortsatte till Nationalmuseum.

Kl. 12. En av många intressanta bilder på utställningen. Annica Karlsson Rixon framför förbrukade toaletter i Turismer. Selfies innan begreppet fanns, tänka sig.

Kl. 13. Dags för lunch och som vanligt var maten i restaurangen väldigt god.

Kl. 14. Vi har kommit till skulpturgården och studerar skulpturerna på nära håll.

Kl. 15. Vi hittade ett litet rum där vi kunde ta en paus från alla intryck.

Kl. 16. På jakt efter ett ställe med god kladdkaka passerar vi Sergels torg. Där pågår en manifestation. Det sitter bilder på väggen och man har tänt ljus. Undrar vad den handlar om.

Kl. 17. På Café Ragazzi hade de nutellakladdkaka. Den var god men eftersom jag åt en caesarsallad innan orkade jag inte hela.

Kl. 18. Då var jag på tåget mot Norrköping. Faktiskt samma tur som när jag åkte hem i mellandagarna. Sätter telefonen på laddning och tar fram boken.

Kl. 19. Den här gången hade jag inte lika stor tur med spårvagnen så det blev till att gå hem. Vet dock inte vad som hände när jag fotade, bilden är så suddig så man kan tro att det är Den ömma modern som fotat.

Kl. 20. Avslutar dagen med att titta på sprintfinalerna från Dresden i efterhand på svtplay.

Andra som är med och fotar idag hittar du här.


Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna i Riksdagen - Nej tack
Free Dawit Isaak

12 kommentarer:

Anonym sa...

Ta många bilder, så får jag se utställningen den vägen. Men det kanske är fotoförbud. Hoppas attdu har bättre tur denna gång, och verkligen kommer in 😊.

Vonkis sa...

Anonym
Jag har bokat biljetter den här gången 😄

Hanna sa...

Åååh hoppas du får det riktigt härligt i Stockholm!

Efwa - Medea sa...

Hänger gärna med på utställning.

Lillian "sognafaret" sa...

Så spennende med Stocholmtur, venter spent på at bildene kommer.

Hanna sa...

Men jösses du vad den kakan såg god ut! Vilken härlig dag i huvudstaden!

Anonym sa...

Det är inte JAG som tar suddiga bilder, det är mobilen 😂
//Den ömma modern.

Micke sa...

Inne och kikar på rymmen till Stockholm.. ��

SBS kallas det.. SkitBakomSkärmen, eller kanske framför.. �� Ja, med tanke på 19-fotot.

Micke sa...

Ja, här gick det ju inte posta emojis.. :)

Anni sa...

Hade du gått på Vårsalongen hade vi kanske mötts! :-)
1989 får jag ta en annan dag. Var den så bra att en lång tågresa var värt det? Frågar hon som tog tåget till Peking för att se Harry Potter-utställningen för några år sedan.

Anna sa...

En skojig dag verkar det som! Inte Vetekatten?
// Anna

Vonkis sa...

Hanna
Det fick jag!

Efwa - Medea
Hoppas jag kunde göra den någorlunda rättvisa :-)

Lillian www.sognafaret.no
Till slut kom alla bilder upp.

Hanna
Den var så god, det grämer mig lite att jag inte orkade äta upp hela.

Den ömma modern
Jo, du säger det...

Micke
Ha ha ha. Fast alla andra bilder hade bättre skärpa så...

Ibland lyckas folk att få med emojis här i kommentarerna men jag vet inte hur de gör.

Anni
Utställningen var bra men tyvärr var det sista dagen i söndags. Det var absolut värt resan upp men vi tittade även på de andra utställningarna. Det kommer ett eget inlägg om 1989 under helgen tror jag.

Anna
Jag har aldrig fikat där men K, som jag tillbringade dagen med, tycker inte att det är ett så bra ställe.