lördag, december 10, 2005

Vaknade av telefonen

Storasyrran rinde och väckte mig i morse. Klockan var runt 9. Det var inte alls bra att jag sov så länge. Jag måste skriva på uppsatsen!

Glöggmyset igår var verkligen mysigt, och trevligt (för att använda ett vuxet uttryck). Min ischoklad gick åt också. Jag gör en väldigt god ischoklad om jag får säga det själv. Jag skulle kanske lägga ut receptet...

En sak som jag funderar på bara.

Varför använder vi saffran till jul? Borde vi inte använda det vid påsk istället? Det är ju då allt ska vara gult.

Nu ska jag leta reda på receptet och så ska jag ju lösa melodikrysset.

1 kommentar:

Göran Koch-Swahne sa...

Det där med att allt skall vara gult till Påsk är nog ganska nytt...

Och Julen har alltid varit den stora Festen i Västeuropa. Inkarnationens fest, Kristus-festen.

Och Kristus var förr ett Trinitariskt begrepp; jfr sådana gamla (kungliga) kyrkor som heter Christ Church i England och Drotten här; de är alltså treenighets-kyrkor; Trinitatis.