torsdag, juni 21, 2007

Länge sedan sist

Välkommen till Bloggbloggen

Nu var det verkligen länge sedan jag skrev något. Det blir länge mellan gångerna nu för tiden.

Vad har då hänt sedan sist?

Jag har börjat på sommarjobbet och jag trivs väldigt bra där. Jobbade på samma ställe förra sommaren och blev verklgen glad när de ringde redan i februari och undrade om jag ville jobba där den här sommaren.

I tisdags hämtade jag min nya fiiina mobiltelefon och jag fullkomligt älskar den. Den är så SNYGG och bra! Fler snygga saker till folket säger jag bara. Måste bara se till att lära mog hur kameran fungerar. Jag kan ta kort men vet inte hur jag ska spara dem. Ytterst pinsamt må jag säga...

Här om dagen kom jag på att det är mitt del att supervärmen försvan. För två lördagar sedan satt jag ute i ca 90 minuter och tokbrände ryggen (fast att jag hade ryggen vänd FRÅN solen, det är väl konstigt). SÅ några dagar senare gick jag till apoteket och köpte solskydsfaktor, och after sun. Sedan har det inte varit någon supervärme här i Norpan. Jag ber så väldigt mycket om ursäkt.

Imorgon är det, naturligtvis, jobb som gäller och efteråt bär det av till Svärt Inge för midsommarfirande. Jag kommer dit rätt sent men börjar inte förän 13 på lördag, så det ska inte vara några problem. Men nyktert blir det. För min del i alla fall.

På måndag ska jag till Stockholm för att träffa Miyala och fästmannen (och magen!). Det är lite roligt. Hon bor i Schweiz nu förtiden men jag har träffat henne oftare det senaste halvåret än jag har träffat mi familia.

Nå ja, så kan det bli.

Och om nägra veckor kommer ju päronen hit! Vi har tänkt få tummen ur och åka på Göta kanal. Någon som har ett bra tips på en dagstur på kanalen? Och den ska inte börja i Motala...

Ska väl gå och lägga mig nu. Ska upp tidigt imrogn så jag hinner förbereda grillgrejenra som ska med till Svärt Inge, benen ska rakas(och det tar tid), håret tvättas och... Kort sagt, jag kommer behöva mycket tid i morgon.

Sov gott
Vakna tort

4 kommentarer:

Anonym sa...

Men... Sommarjobbb? Ska du inte ha semester?

Vonkis sa...

Blyger
Tyväär, ingen semester för mig i år (heller). jag vet inte om jag har något jobb till hösten så jag tog det säkra före det osäkra och tackade ja när de ringde i februari.

Bloggblad sa...

Tänk jag som bor så nära kanalen, har aldrig någonsin "gått" på den som det heter. Men nån gång...

Om du tänker åka ner hit nån tisdag och gå på konsert, kan du ju höra av dig. Nu på tisdag kommer en fin kammarkör från Malmö.

Ha det så bra hos Svarta Inge!

Anonym sa...

kan lugna dig angående vädret att det tydligen ska komma het väder denna vecka eller om det var nästa vecka till sverige från grekland