måndag, augusti 13, 2007

Inte är det lätt inte

Välkommen till Flyttbloggen

Pratade nyss med en herre på Nyköpings kommunala bostadsföretag. De har ett helt underbart kösystem där. Den som har stått längst i kö har första tjing. Jätteb ra för dem som har vetat länge att de ska till Nyköping men inte så bra för oss som inte har vetat det. "Du kan bo i Kina och ändå registrera dig hos oss" var svaret jag fick. Och ett erbjudande på en lägenhet i det enda område som jag har blivit varnad för från mer än ett håll. "Mig veterligen är det ingen som har dött där och det körs ju en hel del inne i centrum också..."

Men det låter ju bra.

Någon som kan hjälpa mig med bostad i Nyköping?

3 kommentarer:

skoggie sa...

Shit pommes frites! Jag har helt missat att du har fått jobb! Var tvungen att gå bakåt i bloggen.. Grattis!! Hur kul som helst! Såååå glad för din skull!

Anonym sa...

Kolla med de privata värdarna och slå en flukt på blocket..kanske nån som vill byta Norpan mot trosa


Kram

Cian

miyala sa...

När flyttar du... det är verkligen dags för mig att ringa dig snart! Jag ska ta tummen ur arslet!!!