söndag, januari 27, 2008

Dags igen!

Välkommen till Handbollsbloggen

Jag ska träna ett lag i handboll igen!!! För ganska exakt en vecka sedan hörde jag av mig till IFK Nyköping handboll och undrade om de behövde någon tränare och det behövde de!!!

I onsdags var jag och kollade på en träning och så var jag med på ledarträffen efteråt. Det känns väldigt kul det här. Det ska bli så roligt och skönt att komma igång med handbollen igen, jag har verkligen saknat det.

I dagsläget är planen att jag ska träna flickor födda 99/00 så vi får ett år på liten plan tillsammans innan det är dags för stor plan och seriespel.

Jag måste även meddela att det går v-ä-l-d-i-g-t bra för mina "gamla" lag, flickor 97/98 och pojkar 97 i år (tar åt mig lita av äran, för tjejerna i alla fall).

Tjejerna har bara förlorat en match på hela säsongen och leder serien, dessutom vann de Aluceum Cup i början av året.

Killarna leder också serien men har spelat två matcher mer än laget som ligger tvåa, samma lag som är det enda som vunnit över dem. Killarna var också på en cup i början av året, de åkte till Jönköping för Hallbybollen och de vann också hela tjottaballongen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad kul att du får börja med handbollsträning igen. Önskar dig verkligen lycka till.
Vi blev bjuden på en utflyckt i dag och grillade fläsk som vi åt med örtagårdskryddad potatis. Till eferätt fick vi grillad banan med apelsinchoklad. Kul med överasknignar. Ha det så gott!

Bloggblad sa...

Kul. Om man gillar handboll alltså. Vilket inte jag gör - för jag har inget bollsinne. Men jag kan faktiskt förstå att andra tycker bollsport är kul. Har ju några fotbollsdårar i familjen...